Auteur Topic: Storing C2000 NoordBrabant  (gelezen 4117 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rolf Pieters

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Storing C2000 NoordBrabant
« Gepost op: 25 juli 2013, 22:06:49 »
Wat een bizar artikel op www.telegraaf.nl/s/21762194

Een aantal tegenstrijdigheden. Enerzijds stelt men dat het een storing aan 'de systemen van C2000 en P2000' is en een zin later dat het slecht één zendmast betreft.
De kop suggereert dat de hulpdiensten "in heel Noord Brabant" last van de storing hebben. Lijkt me wat overdreven als het maar om één opstelpunt gaat.

En dan blijkt ook 112 minder goed bereikbaar te zijn ?!?
Snapt iemand het nog?

Al met al een artikel dat vanuit technisch oogpunt meer vragen oproept dan antwoorden geeft.

Maar gelukkig zijn er 'geen problemen ontstaan' door de storing.
Tja wat moet je anders zeggen als woordvoerder... :-[

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Storing C2000 NoordBrabant
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2013, 22:55:54 »
Ik zag het ook op nu.nl inderdaad.. Apart. C2000/112 zou heel misschien kunnen aangezien dit allebei over KPN kabels de grond in gaat, P2000 weet ik niet maar lijkt me onwaarschijnlijk dat dit over het zelfde netwerk loopt...

Inderdaad meer vragen dan antwoorden.
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Storing C2000 NoordBrabant
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2013, 23:11:36 »
Okee, dat Telegraaf artikel is nog leuker:

Citaat
Er was donderdag een storing aan de systemen P2000 (voor alarmeringen) en C2000 (voor communicatie). De oorzaak was een mankement aan een zendmast, maar het is nog niet bekend wat er precies was misgegaan. Er waren vooral problemen bij de communicatie tussen de meldkamer en de hulpverleners en wagens op straat.

Dan waren er dus problemen met alle gebruikers... Centralisten, voertuigen en hulpverleners.

Citaat
De mensen in de politieauto's, brandweerwagens en ambulances moesten worden aangestuurd met mobiele telefoons, in plaats van met de gewone portofoonsystemen.

C2000 is 1 systeem..

Citaat
„Het is niet zo dat alles in Noord-Brabant platligt, maar er zijn hier en daar wat storingen, daar moeten we alternatieven gebruiken”, benadrukte een woordvoerder.

"Her en der", hoe dan? Er was een probleem met een enkele mast volgens de inleiding..

Citaat
In het noorden van Noord-Brabant kan alarmnummer 112 soms moeilijk bereikbaar zijn. „Vaste telefonie is minder betrouwbaar. Bel, waar mogelijk, met mobiel”, twittert de politie.

Lijkt me een op zich zelf staand probleem.

Citaat
De storing komt op een lastig moment. Vanwege de jaarlijkse kermis in Tilburg zijn daar veel agenten op straat. „We kunnen berichten nu niet in één keer naar alle eenheden tegelijk sturen, maar we moeten ze een voor een via de telefoon aansturen”, zegt een woordvoerder.
Volgens de politie zijn er geen acute problemen ontstaan door de storing.

Moet toch iets op te verzinnen zijn..

Volgens mij was er vorige week in Utrecht ook een C2000 storing, wie weet doet dit weer eens wat stof opwaaien over een fallback plan..
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Storing C2000 NoordBrabant
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2013, 01:54:05 »
Citaat
In het noorden van Noord-Brabant kan alarmnummer 112 soms moeilijk bereikbaar zijn. „Vaste telefonie is minder betrouwbaar. Bel, waar mogelijk, met mobiel”, twittert de politie.

En het NOS Radionieuws maar melden dat er absoluut geen problemen met 112 waren.

Offline Sietse64

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
  • Moi .. Groeten Ut Grunn
Re: Storing C2000 NoordBrabant
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2013, 11:02:22 »
ja en zo lang men blijft werken met C2000 zullen we dit soort berichten lezen .
Niet dat ooit weer het oude systeem terug komt  ! Want dan zou de politiek moeten toe geven dat ze het toch fout hebben gehad .
En dat nooit natuurlijk .. al enkele agenten gesproken die zo terug verlangen naar het oude systeem !

Maar weer niet naar het ramp toerisme !  ..
UBC 9000 XLT-UBC 3500 XLT- UBC 3000 XLT - Black Jaguar - Com 217 - Yaesu FRG -7700+FRT 7700

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Storing C2000 NoordBrabant
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2013, 15:05:34 »
Het Brabantse gebeuren was een dag eerder aangekondigd als onderhouds-werkzaamheden.
Het zal dus eerder een journalist zijn, zonder technische kennis :lol: