Auteur Topic: Mail of andere actie bij slechte ontvangst  (gelezen 3049 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pd0hvl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Mail of andere actie bij slechte ontvangst
« Gepost op: 3 juli 2012, 22:34:33 »
Hoi allemaal,

Ik heb bij mij thuis een Windows Server 2008 R2 server staan met daarop PDW geïnstalleerd om alarmeringen toe te voegen aan een MySQL database, naar Twitter te sturen en mij via mail te alarmeren als er iets aan de hand is hier in de buurt. Nu heb ik alles zo gemaakt dat PDW als een service draait om de server niet onnodig ingelogd te laten staan.

Waar ik wel eens tegenaan loop is dat PDW van het ene op het andere moment stopt met decoderen. De ontvangst zakt opeens terug, alarmeringen worden steeds minder leesbaar totdat er niets meer binnenkomt. Ik gebruik een RS232 interface i.c.m. een scanner met discrimator uitgang. Dit probleem kan na 10 minuten al optreden of na een paar dagen, zonder enige regelmaat. Op dit moment gaat het al ruim 2 weken goed.

Het probleem had ik al toen ik PDW nog niet als service had ingesteld, maar toen kon ik nog via remote desktop regelmatig controleren of alles goed ging. Omdat een service onder windows geen GUI heeft kan ik het ontvangstpercentage dus niet zien. Nu kan ik wel regelmatig op de website kijken of er nog steeds alarmeringen binnenkomen, maar ik zoek eigenlijk iets wat mij waarschuwt bij slechte ontvangst of, eigenlijk nog beter, de PDW service automatisch opnieuw opstart.

Is het mogelijk om in PDW een actie te laten uitvoeren bij slechte ontvangst? Of is dit misschien iets voor een volgende versie?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Mail of andere actie bij slechte ontvangst
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2012, 22:47:44 »
Ik doe niet veel meer aan PDW en bovendien zijn dit hele specifieke, persoonlijke functies waarbij (het spijt me) de moeite niet op zal wegen tegen het plezier. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om PDW elke dag op een gezet tijdstip opnieuw op te laten starten?

Offline pd0hvl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Mail of andere actie bij slechte ontvangst
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2012, 17:54:47 »
Oke, jammer maar wel te begrijpen.

Ik heb er wel aan gedacht om PDW om de zoveel tijd opnieuw op te starten. Een dag zou alleen veel te lang zijn aangezien het probleem veel sneller op kan treden, en elk uur vind ik een beetje een lompe oplossing.

PDW is geen open source wel?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Mail of andere actie bij slechte ontvangst
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2012, 18:10:38 »
PDW is geen open source wel?

Neen, dat is geen onwil maar heeft te maken met afspraken die ik destijds heb moeten maken. Ligt een beetje ingewikkeld, maar misschien komt hier ooit verandering in. Ik kan dat helaas (op dit moment) niet alleen bepalen.