Auteur Topic: Pocsag België  (gelezen 13458 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline zendr

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Pocsag België
« Gepost op: 29 december 2011, 18:45:54 »
Hallo,

Ik heb hier een Realistic PRO 34.
Als ik deze aansluit via de hoofdtelefoon en de pc ingang voor geluid
met daarbij pdw zal dit werken? Of zal ik mijn ontvanger beschadigen?
Dit is wel voor in België waarschijnlijk 169.625?
Geert

Leen Ansems

  • Gast
Re: Pocsag België
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2011, 19:18:42 »
Nee. Voor decodering moet je ontvanger (scanner) uitgerust zijn met een speciale discriminatoruitgang.
Zelf modificeren kan, mits je een beetje verstand van techniek hebt. Kijk op www.discriminator.nl of je toestel erbij staat en zoja, dan is er een ombouw beschrijving aanwezig.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Pocsag België
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2011, 20:50:17 »
Kijk op www.discriminator.nl of je toestel erbij staat en zoja, dan is er een ombouw beschrijving aanwezig.

Geert heeft een paar dagen geleden al gereageerd op mijn site. maar was blijkbaar niet tevreden met mijn verwijzing naar de FAQ - 'Discriminatoruitgang', vraag 3.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Pocsag België
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2011, 05:58:57 »
Kijk op www.discriminator.nl of je toestel erbij staat en zoja, dan is er een ombouw beschrijving aanwezig.

Geert heeft een paar dagen geleden al gereageerd op mijn site. maar was blijkbaar niet tevreden met mijn verwijzing naar de FAQ - 'Discriminatoruitgang', vraag 3.

Die verwijzing is helder. Alleen in de Efteling lukt het door met een toverstafje te zwaaien. Aangezien we die niet hebben, zal er niks anders opzitten dan ombouwen. ;)

Offline Rusty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
  • Gekke Belg is terug
Re: Pocsag België
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2011, 09:20:38 »
Niet iedereen is technisch onderlegt en zal bijgevolg niet altijd de nochtans zeer duidelijke uitleg begrijpen .
In de realistic moet er dus gewoon op een ic een aftakking gemaakt worden om de discriminator uitgang te maken en een 2 level modem aanschaffen ,ik heb er ooit een op de radiomarkt in bladel gekocht voor 5€ ,kon voor die prijs de onderdelen niet gaan kopen.

Offline Rusty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
  • Gekke Belg is terug
Re: Pocsag België
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2011, 09:24:12 »
Even nagezien er is zelfs een testpunt pin waar de aftakking op kan gedaan worden .Staat duidelijk op de site van Rene .

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Pocsag België
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2011, 10:46:37 »
Niet iedereen is technisch onderlegt en zal bijgevolg niet altijd de nochtans zeer duidelijke uitleg begrijpen .
In de realistic moet er dus gewoon op een ic een aftakking gemaakt worden om de discriminator uitgang te maken en een 2 level modem aanschaffen ,ik heb er ooit een op de radiomarkt in bladel gekocht voor 5€ ,kon voor die prijs de onderdelen niet gaan kopen.

USB Versie nemen.
Ik krijg veel vragen over programmeren van semafoons die eigenlijk via ser. of compoort gedaan moeten worden, maar die men niet meer heeft.
Zelf heb ik vorige week bewust nog een nieuw model moederbord met ser. en com gekocht van MSI. Asus heeft ze al niet meer (of je krijgt de oude modellen).

Leen Ansems

  • Gast
Re: Pocsag België
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2011, 10:53:49 »
Als je via de geluidskaart werkt, is er geen probleem met een compoort.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Pocsag België
« Reactie #8 Gepost op: 30 december 2011, 18:49:16 »
Als je via de geluidskaart werkt, is er geen probleem met een compoort.

Kan inderdaad, maar dat werkt gewoon slecht vind ik, ontvangt soms wel/soms niet. Is misschien persoonlijk, maar ik ben iemand bij wie het gewoon altijd goed moet werken.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Pocsag België
« Reactie #9 Gepost op: 30 december 2011, 19:15:26 »
Als je via de geluidskaart werkt, is er geen probleem met een compoort.

Inderdaad. Dan is er hooguit een probleem met de geluidskaart.  8)