Auteur Topic: Wie weet of de Deense KW op VHF 01 Uitzend  (gelezen 2667 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Wie weet of de Deense KW op VHF 01 Uitzend
« Gepost op: 6 augustus 2006, 07:26:23 »
Goedemorgen,

Vanmorgen, zondag 6 Augustus, zo rond 8 uur ontving ik op VHF 01 een station, dat me erg veel deed aanhoren als een Deens station. Na het bekijken van mijn de ALRS (Admirality List of Radio Stations) ben ik niet veel wijzer geworden. Het betreffende boek wat ik nodig heb om te checken, heb ik helaas niet in mijn bezit.

Misschien dat één van jullie het toevallig weet of de Deense KW op VHF 01 uitzend met veiligheidsberichten.

Overigens is het ook weer lekker plotten met ShipPlotter, van mijn locatie, duik ik een aardig stukkie de Noord in.

M.vr.gr.

Jordy

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Wie weet of de Deense KW op VHF 01 Uitzend
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2006, 10:09:58 »
Op kanaal 25 (161.8500) had ik weer eens een ouderwets telefoongesprek zoals dat vroeger ook op Scheveningen Radio was te horen. Het gesprek leek in het Deens te zijn. Verkeerspost Ouddorp leek er last van te hebben want die hoorde ik er een paar keer overheen brullen. 1 keer was te horen; Je zit op 25 trut.

Op kanaal 4 (160.8000) had ik hier heel zuiver Centrale Meldpost waddenzee.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Wie weet of de Deense KW op VHF 01 Uitzend
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2006, 10:18:33 »
Citaat van: "Johan Beck"
Op kanaal 25 (161.8500) had ik weer eens een ouderwets telefoongesprek zoals dat vroeger ook op Scheveningen Radio was te horen. Het gesprek leek in het Deens te zijn. Verkeerspost Ouddorp leek er last van te hebben want die hoorde ik er een paar keer overheen brullen. 1 keer was te horen; Je zit op 25 trut.

Op kanaal 4 (160.8000) had ik hier heel zuiver Centrale Meldpost waddenzee.

Hoi Johan

Ja hier is het ook een gekkehuis in Castricum, zojuist de Brandaris op VHF 2 (160.7000) kraakhelder.

Ook schepen voor IJmuiden hoor ik al roepen op 40 nm bij mij weg. ShipPlotter gaat ook aardig, afstanden tot 120 nm!

M.vr.gr.

Jordy