Auteur Topic: Traxys nog steeds actief?!  (gelezen 9355 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Traxys nog steeds actief?!
« Gepost op: 2 januari 2006, 12:35:19 »
Het afbouwen van het Traxysnetwerk gaat blijkbaar niet met het "eruittrekken van de stekker"
Of het in andere regio's ook zo is weet ik niet maar alle controlekanalen zijn hier in Amsterdam nog steeds actief en er is ook af en toe nog een geprekje te horen. In elk geval maakt het AMC zieknhuis nog steeds gebruik van Traxys.
Stadstoezicht - voorheen een grootgebruiker van Traxys - kan waarschijnlijk toegevoegd worden aan het lijstje
"Zij die ons ontvielen" want ze zijn niet meer analoog te horen. Waar ze nu mee werken weet ik (nog) niet mischien C2000, GSM of MCCN? :(:(:(
Tot nu toe is in de hoofdstad dus alleen Securitas op Entropia te horen :?

Gert Jan

  • Gast
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2006, 12:58:31 »
Idd, hier ook nog steeds Traxys actief, superirritant want ik wilde net eens lekker een schoon stukje 420-422 sweepen :x

Offline nokoflow

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
  • Geniet van wat je wel kan ontvangen!!!
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2006, 21:39:20 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Het afbouwen van het Traxysnetwerk gaat blijkbaar niet met het "eruittrekken van de stekker"
Of het in andere regio's ook zo is weet ik niet maar alle controlekanalen zijn hier in Amsterdam nog steeds actief en er is ook af en toe nog een geprekje te horen. In elk geval maakt het AMC zieknhuis nog steeds gebruik van Traxys.
Stadstoezicht - voorheen een grootgebruiker van Traxys - kan waarschijnlijk toegevoegd worden aan het lijstje
"Zij die ons ontvielen" want ze zijn niet meer analoog te horen. Waar ze nu mee werken weet ik (nog) niet mischien C2000, GSM of MCCN? :(:(:(
Tot nu toe is in de hoofdstad dus alleen Securitas op Entropia te horen :?

Stadstoezicht - voorheen een grootgebruiker van Traxys zit nu op een eigen tetranet en zijn dus over op digitaal.
Ontvang met : Whistler ,Kenwood D710,hytera pd785/md785 AOR DV1
 
ant:daimond 3 ell beam sirio en de 2 x50 2/70 gp160.

Offline Pinokkio

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2006, 04:55:06 »
Het viel mij ook op dat onze oude Traxys-portofoons het nog steeds doen  :)

En dan heb ik het over de regio Haaglanden.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2006, 08:23:25 »
Citaat van: "nokoflow"
Stadstoezicht - voorheen een grootgebruiker van Traxys zit nu op een eigen tetranet en zijn dus over op digitaal.

Ik hoor inderdaad enige tijd op enkele frequenties in de Traxys band de hobby-verziekende Tetrabrom maar ik nam aan dat dit van het in opbouw zijnde MCCN netwerk was.
Jammer, ook hier wordt het steeds stiller in de analoge ether.

Gert Jan

  • Gast
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2006, 10:14:12 »
Vreemd zeg, ik hoor ook nog steeds gewoon gesprekken op Traxys :?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2006, 10:36:10 »
Jij bent nu al de tweede die stemmen hoorde uit de luidspreker Gert Jan.
Het lag toch niet aan de oliebollen?.. ;)
mvg,
Leen

Gert Jan

  • Gast
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2006, 10:50:47 »
Nu je het zegt Leen: er zat toch een raar smaakje aan :(

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2006, 12:13:41 »
In de Gooi& Vechtstreek staat Traxys ook nog steeds aan.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2006, 14:58:15 »
Ik heb bij "Verbinding" een verhaaltje gelezen dat er nog steeds Traxyssetjes bij de voertuigen van Justitiéle diensten ingebouwd werden, ondanks de wetenschap dat het uit de lucht zou gaan. Zou Traxys onder druk van die dienst daarom gewoon in de lucht gehouden worden?
mvg,
Leen

wytsepyt

  • Gast
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2006, 15:03:42 »
En hier in Friesland wordt nog volop gebruik gemaakt van Traxys..

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2006, 15:25:10 »
Citaat
Ik heb bij "Verbinding" een verhaaltje gelezen dat er nog steeds Traxyssetjes bij de voertuigen van Justitiéle diensten ingebouwd werden, ondanks de wetenschap dat het uit de lucht zou gaan. Zou Traxys onder druk van die dienst daarom gewoon in de lucht gehouden worden?

De huidige Traxys apparatuur zou toch ook gebruikt kunnen worden voor Entropia? Dus ik zie eigenlijk niet in waarom ze niet door zouden kunnen gaan met het inbouwen van mobilofoontjes....

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2006, 16:16:27 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik heb bij "Verbinding" een verhaaltje gelezen dat er nog steeds Traxyssetjes bij de voertuigen van Justitiéle diensten ingebouwd werden, ondanks de wetenschap dat het uit de lucht zou gaan. Zou Traxys onder druk van die dienst daarom gewoon in de lucht gehouden worden?
mvg,
Leen

De voertuigen van de Dienst Vervoer Justiti ële Inrichtingenzijn nu nog voorzien van Traxys. Drie weken voor de stekker er bij Traxys uit gaat, is nog niet zeker hoe deze voertuigen volgend jaar gaan communiceren. De dienst wil graag over op C2000, maar er is nog discussie over de manier waarop men gaat aansluiten. Als hoofdgebruiker is men aanmerkelijk duurder uit dan als gelieerde aan de KLPD.
Bron: Verbinding

Ze gaan dus over op C2000 het is dus alleen nog een geldkwestie.

Ik vraag me trouwens af hoe de Douane dat gedaan heeft.
Zij staan niet bij het gelieerdenoverzicht en zijn volgens mij ook geen hoofdgebruiker van C2000 maar maken hier inmiddels wel gebruikvan.
Op traxys zijn ze al enige maanden niet meer te horen.
De Douane valt onder het Min. van Financien dus misschien heeft Zalm persoonlijk - met wat extra belastinginkomsten - de benodigde abonnementskosten van C2000 voor zijn opsporingsambtenaren geregeld ;)

Kees_Spaar@yahoo.com

  • Gast
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2006, 13:35:54 »
Hallo,

Net vernomen dat bij AMC Traxys eruit ligt. Die zouden aan het overschakelen zijn op Entropia. Kan er even iemand in de buurt dat controleren? Heeft Entropia een site bij het AMC?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Traxys nog steeds actief?!
« Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2006, 14:16:01 »
Citaat van: "Kees_Spaar@yahoo.com"
Hallo,

Net vernomen dat bij AMC Traxys eruit ligt. Die zouden aan het overschakelen zijn op Entropia. Kan er even iemand in de buurt dat controleren? Heeft Entropia een site bij het AMC?

Entropia Amsterdam-Zuidoost
423.4125   Controlekanaal
424.5000   Gesprekskanaal
424.7250   Gesprekskanaal
424.9500 Gesprekskanaal

Ik kan vanavond pas luisteren; meer info volgt...