Auteur Topic: 419.9750 ????  (gelezen 3566 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Paul

  • Gast
419.9750 ????
« Gepost op: 14 oktober 2005, 13:55:57 »
Hallo,

ik was even verschillende banden aan het aftasten en kwam op 419.9750 iets tegen wat ik niet helemaal kan thuis brengen. Het is een man in een vliegtuigje die ergens boven het midden van het land vliegt, hij volgde een busje op de snelweg, hij heeft een betere ontvangs op H4 dan op H5, en schakelen hier steeds tusen, bij een bepaalde vlieghoogte is de ontvangst op H5 beter, en probeerde te communiceren met Zwolle. Het is een NFM signaal die hier met 9+40 s-punten binnen komt. Volgens mij gaan zenden en ontvangen op verschillende frequenties. Ik heb geen idee wie of wat dit kan zijn. Misschien weten jullie hier iets meer over te vertellen.

Groeten Paul.

Paul

  • Gast
Re: 419.9750 ????
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2005, 14:14:02 »
Het lijken communicatie testen, ze hebben het steeds over schakelen van kanaal op verschillende hoogtes ene keer signaal goed andere keer alleen een draaggolf hoorbaar.

paul19622

  • Gast
Re: 419.9750 ????
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2005, 15:12:35 »
Citaat van: "Paul"
Het lijken communicatie testen, ze hebben het steeds over schakelen van kanaal op verschillende hoogtes ene keer signaal goed andere keer alleen een draaggolf hoorbaar.

419.9750 is een landelijke frequentie voor reportage verbindingen. Ik denk dat wat jij hoorde een test geweest is van een televisie uitzending o.i.d. wat nog moet gaan komen of al aan de gang is / was. Mogelijk heeft het iets te maken met het volgen en filmen van busjes met arrestanten uit Den Haag wat we vanavond misschien op de televisie gaan zien ;)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: 419.9750 ????
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2005, 15:31:02 »
Citaat van: "Paul"
ik was even verschillende banden aan het aftasten en kwam op 419.9750 iets tegen wat ik niet helemaal kan thuis brengen. Het is een man in een vliegtuigje die ergens boven het midden van het land vliegt, hij volgde een busje op de snelweg, hij heeft een betere ontvangs op H4 dan op H5, en schakelen hier steeds tusen, bij een bepaalde vlieghoogte is de ontvangst op H5 beter, en probeerde te communiceren met Zwolle. Het is een NFM signaal die hier met 9+40 s-punten binnen komt. Volgens mij gaan zenden en ontvangen op verschillende frequenties. Ik heb geen idee wie of wat dit kan zijn. Misschien weten jullie hier iets meer over te vertellen.

De uitzendingen van Radio 2 komen vandaag uit een bus. Het vliegtuig verzorgt de verbinding met Hilversum. Rond een uur of 3 was er ook een interview met de vlieger te horen op Radio 2.

Rene

Paul

  • Gast
Re: 419.9750 ????
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2005, 18:41:03 »
Ok, perfect dat schept weer wat duidelijkheid.
Heren bedankt voor de snelle reacties.

Groeten Paul