Auteur Topic: Oude ATF2 band?  (gelezen 4116 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 710
Oude ATF2 band?
« Gepost op: 24 maart 2005, 11:16:48 »
Beste mensen,

Ik heb gelezen dat er al verschillende luisterprojectjes geweest zijn, o.a. de oude ATF1 band. Is er al eens zoiets gedaan voor/met de oude ATF2 band?

De reden dat ik dit vraag is dat ik een uurtje de oude ATF2 band gescand heb. Er zitten wat gebruikers die ik niet eerder gehoord heb.

Op ± 462.7200 Mhz. zit een Spaanstalige gebruiker. Op ± 461.2125 zit een Engelstalig relaisstation, iets van bewaking. Ik heb een idee wat dat is, maar wil dat eerst zeker weten voordat ik wellicht een flater sla ;-) Zo te horen wordt er ook Engels door Nederlanders gesproken.  Â± omdat ik niet helemaal zeker van het goede raster ben.

Verder hier en daar nog wat datapulsen en flarden van spraak, te kort om er een conclusie aan te verbinden.

Groeten,
Ed

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Oude ATF2 band?
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2005, 13:39:09 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Beste mensen,

Ik heb gelezen dat er al verschillende luisterprojectjes geweest zijn, o.a. de oude ATF1 band. Is er al eens zoiets gedaan voor/met de oude ATF2 band?

Een hele hoop frequenties in die band zijn/waren gereserveerd voor commerciele Tetra. Het bedrijf Mirem Netherlands zou dit voor Nederlandse bedrijven gaan verzorgen. Echter dat is nooit van de grond gekomen. Mochten die frequenties echter nou nog steeds gereserveerd zijn voor commerciele Tetra dan denk ik dat je er geen Nederlandse analoge stations tegen zult komen.

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 710
Re: Oude ATF2 band?
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2005, 22:52:11 »
Op 461.2125 zit een netwerkje waar Engels gesproken wordt. Het is bewaking, zo te horen van een gebouw van enige omvang. Een enkele keer is er wat Nederlands te horen.

Zender komt bij mij (Delft) redelijk binnen. Men is ook vrij regelmatig in de lucht. De freq. wordt meerdere keren per uur gehoord. Misschien kunnen mensen in Den Haag en Rotterdam ook eens meeluisteren wie deze "mysterieuze" gebruiker is.