Auteur Topic: Project; Penitentiaire Inrichtingen  (gelezen 245866 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #45 Gepost op: 10 maart 2005, 11:35:10 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "sictc"
als je wil, kan ik wel eens gaan scannen in Grave.

Iemand heeft mij eens verteld dat de lokatie Oosterhoek in Grave werkt op 85.2125. Luister daar maar eens naar als je wilt.

Heeft sictc al gezocht en wat gevonden en eventueel wat gehoord op 85.2125?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #46 Gepost op: 10 maart 2005, 11:58:02 »
Citaat van: "woody_duiven"
De "Bleu Band" ( lokatie Arnhem-Zuid) zit op 84.1125, de Koepel ( lokatie de Berg) heb ik nog niet kunnen vinden.

De Berg is hoogstwaarschijnlijk de 84.3500 Ron. Luister die eens uit als je wilt.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #47 Gepost op: 10 maart 2005, 16:26:56 »
Ik reed zojuist langs de Stadsgevangenis Hoogvliet en zag daar toen ik even stil stond wel 4 verschillende antennes op het dak staan.  De bekende lange groene voor de 84 Mhz band.... een lange spriet met 3 radialen naar beneden wijzend, intern semafoon systeem neem ik aan.... maar dan stonden er nog 2 antennes..beide wit met rode dop ( Procom??) de 1 zou heel goed een UHF antenne kunnen zijn, een cm. of 70 lang maar de ander was nog wat korter , zo'n 40 cm schat ik.  Dus wat en waarop er nog meer gecommuniseerd wordt maakt me toch wel nieuwsgierig.

groeten John R

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #48 Gepost op: 10 maart 2005, 16:35:50 »
Citaat van: "John R"
een lange spriet met 3 radialen naar beneden wijzend, intern semafoon systeem neem ik aan

Dat denk ik ook wel John. Luister maar eens in de 26 of 39 MHz.

Citaat van: "John R"
maar dan stonden er nog 2 antennes..beide wit met rode dop ( Procom??) de 1 zou heel goed een UHF antenne kunnen zijn, een cm. of 70 lang maar de ander was nog wat korter , zo'n 40 cm schat ik.

Ook dat zou weleens een PZI, personenzoekinstallatie kunnen zijn. Dit werkt onder andere op 466.4500 MHz. Maar dat hoeft dus niet hoor. Bij de jeugdinrichting in Sassenheim staan ook 4 UHF antennes. Deze zijn van Kathrein. 80 MHz antennes zijn daar overigens weer niet te vinden.

Gert Jan

  • Gast
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #49 Gepost op: 11 maart 2005, 01:00:32 »
Die kleine (Procom) kan eigenlijk van alles zijn, UHF 0db maar 800 of 900MHz zou ook zomaar kunnen.
900MHz lijkt me niet erg waarschijnlijk maar ik bedoel ermee dat Procom veel soorten antenne's heeft die sterk op elkaar gelijkend zijn.

Overigens is het ook zo dat veel antenne's die bij een voorgaand systeem zijn gebruikt zijn blijven staan, dit om de verwarring nog wat groter te maken ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #50 Gepost op: 11 maart 2005, 20:31:01 »
Vandaag ben ik zelf ook even op pad geweest. In Almere en Lelystad heb ik in totaal 4 frequenties weten te bevestigen die weer zijn toegevoegd aan de lijst op pagina 1. Bij Leiden hoorde ik de 85.5500, die zou van de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim kunnen zijn. Echter toen ik er met de trein voorbij reed was het stil op de frequentie.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #51 Gepost op: 12 maart 2005, 10:01:28 »
Citaat van: "Johan Beck"
Bij Leiden hoorde ik de 85.5500, die zou van de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim kunnen zijn. Echter toen ik er met de trein voorbij reed was het stil op de frequentie.

Dankzij een kennis van mij die op de bloemenveiling in Rijnsburg werkt ben ik zojuist achter de juiste frequentiegekomen. Teylingereind werkt op de 469.5100, net als de beveiliging van de bloemenveiling die daar niet blij mee is. Ze hoorden al allerlei aparte activiteiten. CP voor de portier, luchten, bezoek, noem maar op.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #52 Gepost op: 12 maart 2005, 13:13:36 »
John R laat via MSN weten dat hij veel activiteiten hoort op 469.5300. Hoogstwaarschijnlijk de bajesboten in de Merwehaven te Rotterdam.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #53 Gepost op: 13 maart 2005, 16:49:41 »
Gevonden: 85.2125 (Óók 5TVO) en 84.1125. Ze zijn allebei matig/hard hoorbaar. Ik heb een vermoeden PI 'De Geniepoort' in Alphen a/d Rijn maar weet dit niet zeker.

Joris

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #54 Gepost op: 13 maart 2005, 19:12:52 »
Citaat van: "ScanMe"
Gevonden: 85.2125 (Óók 5TVO) en 84.1125.

84.1125 zou kunnen zijn PI Zuid-West, Locatie Dordtse Poorten, Dordrecht
85.2125 zou kunnen zijn PI Rijnmond, Locatie De IJssel, Krimpen aan den IJssel

Citaat van: "ScanMe"
Ik heb een vermoeden PI 'De Geniepoort' in Alphen a/d Rijn maar weet dit niet zeker.

Die zou waarschijnlijk werken op 84.1500 en 84.2500. Kijk eens of je die ontvangt.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #55 Gepost op: 13 maart 2005, 19:22:39 »
Vandaag even een half uurtje op station Utrecht Centraal vertoefd. De 85.3750 komt daar met een behoorlijk signaal binnen.

Gert Jan

  • Gast
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #56 Gepost op: 13 maart 2005, 19:36:39 »
Dat zou wel eens locatie Wolvenplein kunnen zijn: http://www.dji.nl/hipe/uploads/04040715 ... rechtl.pdf

Of locatie ZBBI Vrouwen: http://www.dji.nl/hipe/uploads/04040715 ... rechtz.pdf

Kan bijna niet missen.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #57 Gepost op: 13 maart 2005, 19:43:09 »
Na wat verder op 469.5300 geluisterd hebben is het, zoals Johan als opperde, de Detentie boot in de Merwedehaven, ook wel Bajesboot genoemd.
Termen als dek 2, dek 7 en post Kade .

Nu maar verder zoeken naar meer UHF frequenties.  De term "Luchtplaats" is overigens zeer typerend voor de communicatie in de PI's

groeten John R

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #58 Gepost op: 13 maart 2005, 19:45:35 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Dat zou wel eens Locatie Wolvenplein kunnen zijn: http://www.dji.nl/hipe/uploads/04040715 ... rechtl.pdf

Zou kunnen natuurlijk. Maar de ZBBI Vrouwen in de Eendstraat is ook nog een optie. Of misschien wel TBS klinieken Flevo Future en het Pieter Baancentrum. Ligt allemaal bij elkaar in de buurt en in de buurt van het station. Kijk maar eens op http://www.dji.nl/main.asp?pid=96&PlaId=27

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project; Penitentiaire Inrichtingen
« Reactie #59 Gepost op: 13 maart 2005, 20:01:41 »
Citaat van: "John R"
Na wat verder op 469.5300 geluisterd hebben is het, zoals Johan als opperde, de Detentie boot in de Merwedehaven, ook wel Bajesboot genoemd.

Bedankt voor het uitzoeken John. Weet jij ook de officiele naam van die boten? Het is dacht ik niet van DJI want op hun site vind ik er niets over. Was het niet van de gemeente?