Auteur Topic: knipperend key pad AOR DV1  (gelezen 1965 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline fotofiel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
knipperend key pad AOR DV1
« Gepost op: 28 februari 2021, 22:49:53 »
Goedendag allemaal,

Ik heb deze vraag proberen op te zoeken, maar ik heb geen antwoord gevonden,
Ik heb, vooral sinds de update (2021c) een knipperend key pad van de aor DV1. Ik heb een kleur ingesteld, maar vooral/alleen bij de auto instellingen, kleurt de keypad heel kort rood, maar dat gebeurt niet altijd, iemand een idee? Is dat omdat ie signaal detecteert? Of moet ik m terugzetten naar andere firmware versie?

groeten

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: knipperend key pad AOR DV1
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2021, 10:06:00 »
Met de laatste firmware (zonder key) zie ik geen veranderingen in de keypad kleur.
Ook kan ik de scanner gewoon via de USB poort benaderen.

Offline fotofiel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: knipperend key pad AOR DV1
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2021, 11:10:00 »
Met de laatste firmware (zonder key) zie ik geen veranderingen in de keypad kleur.
Ook kan ik de scanner gewoon via de USB poort benaderen.

Dank, ik kijk t nog heel even aan, anders een full reset

Offline 5Kmaniak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: knipperend key pad AOR DV1
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2021, 10:45:25 »
Bij mij is dat ook, en er zit geen regelmaat in, nadat ik de software terugzette naar 1709B was het weg, prima zoals vroeger.
Nieuwe 2021C er weer opgezet weer dat af en toe blinkende rood er door heen, maakt niet uit welke kleur je kiest, zelfs bij kleur rood doet hij het, het is dan ook veel feller en valt daarom ook zo op, waarschijnlijk ook een bug.

Afwachten maar op de nieuwere verbeterde software.

Grtz John

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: knipperend key pad AOR DV1
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2021, 12:17:25 »
Nieuwe software 2021C geen succes, vind ik. Ineens veel storing rond de 453 Mhz..

Offline fotofiel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: knipperend key pad AOR DV1
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2021, 12:59:07 »
Bij mij is dat ook, en er zit geen regelmaat in, nadat ik de software terugzette naar 1709B was het weg, prima zoals vroeger.
Nieuwe 2021C er weer opgezet weer dat af en toe blinkende rood er door heen, maakt niet uit welke kleur je kiest, zelfs bij kleur rood doet hij het, het is dan ook veel feller en valt daarom ook zo op, waarschijnlijk ook een bug.

Afwachten maar op de nieuwere verbeterde software.

Grtz John

Dank je wel, ik heb m ook terug gezet naar 1907, dank voor je antwoord

Grtz

Offline Mark_V

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: knipperend key pad AOR DV1
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2021, 08:43:03 »
Vanmorgen toen ik bij de ontvanger kwam heb ik het ook gezien, maar ik had wel de opname functie aanstaan
en de ontvanger was gecrashed...

Of het is een indicatie dat er opgenomen wordt,
Of het is een indicatie dat de ontvanger gecrashed is...

Grtzz  Mark

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Re: knipperend key pad AOR DV1
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2021, 19:05:46 »
Ik heb eens goed bestudeerd waarom dat ie dat doet; dat knipperen ......; ik heb eens in de gaten gehouden bij welke frequenties en kanalen (postitie en bank) hij dat doet....echt nauwkeurig gaat dat niet, wegens de snelheid dat ie dat flikt), maar wel zodanig dat je kunt "holden" door 2x op "scan" te drukken; kom je in de "mem" van de bank, en kun je binnen je bank scrollen. Hierbij beland je automatisch bij de frequentie waar kennelijk wat mee aan de hand is.
In mijn geval ontdekte ik dat bij nog al wat frequenties, de squelch kennelijk onjuist was ingesteld.
Dat kun je op dat moment alleen in de "mem" stand, regelen door wat langer op de onderste draaiknop links (squelch) te drukken.
Hierbij dan de keuze LSQ (Line-squelch); NSQ (Noise-squelsh) of AUTO (regelt de dv1 het helemaal zelf).
Door aan de grote knop te draaien, kun je de keuze scrollen; met "enter" schrijf je het in de mem voor dat kanaal.
Naast "scan" kun je ook "search" ......daar het zelfde, maar dan gaat het voor de gehele searchbank op dat moment.
Na dat ik zo het 1 en ander had na gefietst (ga niet lopen....kom op zeg"" ) was het geknipper pleite......dusseh .....

Wat ik wel even een hikkerd vind, is dat je in de nieuwe opdate een geweldig interessante mogelijkheid kunt benutten onder Tetra.
Alleen behoor je dan daarvoor een activeringsleutel te kopen.
Daarvoor heeft AOR een link naar een page "for foreign costomers op hun firmware site.
Ik weet niet welke klanten zij dan bedoelen, maar van enig Engels is niet gedacht.
Ook krijg je de waarschuwwing van je pc, dat de page niet veilig is, waarna verbinding verbroken word...
In een steenkolen Japans wel een prijsopgave:  Yen 11,000.00 (11 ; 110; of 11000 ?)
11.000,- yen = Ca €85,- .......lekker eten man !!
Maar deze optie is wel nodig, want ik had al snel in de gaten dat in de nieuwe opdate, de TetraTrunck ontvangst zowel verstaanbaar als onverstaanbaar, geblokkeerd is.
or contact your dealer..... '' staat er verder....
Ik heb nog geen dealer kunnen vinden die de activatiecodes voor de nieuwe Tetra mogelijkheid, te koop heeft.
Mijn indruk is, dat hier meer achter zit.......een verkapte registratie van de overheid ?