Auteur Topic: Baofeng 888S programmeren  (gelezen 8525 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline paul1988

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Baofeng 888S programmeren
« Gepost op: 4 juni 2016, 11:40:01 »
Beste,
 
ik ben nieuw op dit forum en heb (voor jullie) misschien een simpele vraag.

Ik ben al jaren in bezit van een portofoon setje van Silvercrest (click-to-buy, €39). Hier heb ik zelf een mooie constructie voor gemaakt dat deze via de 5v van een usb-plug op de 12v van de auto kunnen.

Daar wij vaak met meer dan 2 auto's onderweg gaan, wilde ik mijn setje gaan uitbreiden. nog een silvercrest setje kon ik niet vinden.
Daarom maar een Baofeng setje met mogelijkheid tot programmeren besteld. Deze heb ik ontvangen: 2x 888s en een programming cable.

Programmeren naar de frequenties van de silvercrest van een eitje, maar ik mis helaas een paar dingetjes.....

- De silvercrest laten bepaalde "piep"/"melodie" horen wanneer je de PTT knop loslaat, ondanks dat ik in de software van baofeng tijdens het programmeren de "beep tone" heb aangezet, krijg ik geen beep te horen. De baofeng's onderling laten na loslaten van de PTT knop een hele zachte ruis horen, maar verder niets. De silvercrest laat op datzelfde moment van loslaten op de baofeng een langere ruis horen; best prettig als "einde bericht toon"..
Wanneer ik de PTT knop op de silvercrest loslaat, hoor ik op de baofeng's kort de "melodie" van de silvercrest, gevolgd door een korte ruis, opzich ook prima als  "einde bericht toon"..

Hoe kan ik echter de Baofeng's ook een goed hoorbare toon laten versturen?
Bijgevoegd een screenshot van de instellingen van de software met de Silvercrest frequenties.

Zoals gezegd, ik ben nieuw.. dus andere tips of opmerkingen zijn welkom.. :D
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Paul.

https://www.dropbox.com/s/jq5i6ik76bshlm1/Baofeng%20-%20Silvercrest%20freq.PNG?dl=0

Zoals gezegd, ik ben nieuw.. dus andere tips of opmerkingen zijn welkom.. :D
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Paul.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Baofeng 888S programmeren
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2016, 18:28:13 »
Beste tip van de dag: ze mogen officieel niet op pmr komen...

Tweede tip: je zal een oproep toon moeten maken in dtmf, en deze eot moeten maken op de gewenste kanalen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline paul1988

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Baofeng 888S programmeren
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2016, 07:37:02 »
Oke, dank voor de reactie.

Ik wil de baofeng's ook als set van 2 gebruiken, enkel als we met 3 of 4 auto's gaan rijden zal ik de baofengs even om-programmeren.

Maar ze mogen niet op de PMR range vanwege het zendvermogen?

heb je nog tips hoe ik deze DTMF toon aanmaak?

Alvast bedankt!
Gr Paul.

Offline PE9PE Rob

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Baofeng 888S programmeren
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2016, 09:36:20 »
Oke, dank voor de reactie.

Ik wil de baofeng's ook als set van 2 gebruiken, enkel als we met 3 of 4 auto's gaan rijden zal ik de baofengs even om-programmeren.

Maar ze mogen niet op de PMR range vanwege het zendvermogen?

heb je nog tips hoe ik deze DTMF toon aanmaak?

Alvast bedankt!
Gr Paul.

Hallo Paul,

ALLE PMR446 portofoons moeten wettelijk:
1) Niet meer dan 500 Mw.
2) Uitsluitend een vaste antenne, dus niet zoals bij jouw BAOFENG te demonteren.

DTMF is niet zo zonder meer te maken in jouw BAOFENGS te maken.

Oplossing:
Dus deze verkopen plus de Silvercrestporto's en een goedgekeurde set van 4 gelijke portofoons aanschaffen.

Succes.

Rob

Offline PD0ADL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Baofeng 888S programmeren
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2016, 10:56:52 »
En de bekeuringen zijn niet mals:

Citaat
Sancties illegale uitzendingen

Als u illegaal uitzendt, kan Agentschap Telecom u een boete opleggen. Niet alleen het illegale uitzenden is strafbaar maar ook het geheel of gedeeltelijk aangelegd aanwezig hebben van radiozendapparatuur als u geen vergunning heeft.
Bestuurlijke boete

De bestuurlijke boete kan oplopen tot maximaal € 45.000. Deze kan meteen bij de eerste overtreding worden opgelegd. Bij het bepalen van de hoogte van de boete wordt rekening gehouden met de ernst van de verstoring en de verwijtbaarheid van de overtreder. Het CJIB (bekend van de verkeersboetes) int die boete.

https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/radio-en-televisie/toezicht/illegale-uitzendingen/aanpak-illegale-uitzendingen/sancties

Offline paul1988

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Baofeng 888S programmeren
« Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2016, 07:32:02 »
ik snap de boetes, ik snap dat sommige dingen illegaal zijn, en ik wil ook zeker niets illegaals gaan doen of iets dat de echte zendamateurs kan storen.

Als ik de baofeng (en wellicht koop ik nog één of twee UV-5R's) op low transmit power zet en een legale freq. range programmeer, dan moet het toch goed zijn?

het nadeel van een goedgekeurd setje van 4 kopen is dat deze ver over de 100 euro kosten, je krijg goedkoop spul dat vaak niet verder werkt dan een paar honderd meter en allerlei accessoires, zoals 12v aansluiting is niet meteen mogelijk.

nogmaals, ik wil graag een zo goed mogelijke en legale oplossing maken.

gr Paul.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Baofeng 888S programmeren
« Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2016, 07:57:53 »
Als ik de baofeng (en wellicht koop ik nog één of twee UV-5R's) op low transmit power zet en een legale freq. range programmeer, dan moet het toch goed zijn?

Nee, zie de reactie van Rob PE9PE

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Baofeng 888S programmeren
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2016, 17:19:17 »
De bf-555s zijn hele mooie porto's maar zo'n piep achter elke doorgang die ja maakt is eigelijk best wel vervelend . Die piep wat je hoort bij de silvercrest is de roger piep en dar heeft de bf-888s niet .
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270