Auteur Topic: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten  (gelezen 233051 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #91 Gepost op: 11 juli 2015, 19:05:53 »
Naast de Jumbo gebruikt nu ook supermarkt Vomar PMR setjes.

Offline SHUTTRR

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 236
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #92 Gepost op: 16 juli 2015, 20:54:16 »
Ook zag ik bij Pathe bioscoop Helmond de PMR set aan de broek hangen. Helaas zag ik geen kleur oplichten
Baofeng DM1701 | Informer Pro P2000 |

Offline pieter-jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #93 Gepost op: 17 juli 2015, 12:53:29 »
Jumbo Broekhovenseweg Tilburg 446.03125

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #94 Gepost op: 17 juli 2015, 12:57:16 »
Dank je wel hij staat er bij.

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #95 Gepost op: 17 juli 2015, 15:36:49 »
ook de lidl in noordwijk zit op 446.03125  en lopen er af en toe wel mee, dan weer niet

Offline 19RF165herman

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #96 Gepost op: 20 juli 2015, 12:44:15 »
Hallo Canoncamera waarom ik dat gedaan had was dat er bedrijfs informatie over de band heen kwam van kassa storingen etc. maar helaas is jumbo sappemeer van pmr 1 geweken naar kanaal 2 kwaai jongens die politie berichten na gingen doen , had het mee gekregen ben druk aan het kijken of ik kan achterhalen wie dat was en dat ik ze daar nog even op aanspreek.

ja pmr ik mag er op uitkomen moeten ze maar een freqentie huren.

ben ik heel makkelijk over. en ja zo lang zij niks terug zeggen ga ik lekker door op pmr.

op gehuurde banden zou je mij niet horen  < daar luister ik alleen maar >.
op banden die vrij zijn kom ik gewoon op uit.
Zal mooi bak worden dat ik niet op pmr mag werken en een bedrijf wel.

Misschien een tip met een 0,5 wat komen ze de winkel ook wel door ligt er aan wat voor gebouw het is, maar die in sappemeer straalt heel goed weg zijn ze op 500 tot 600 meter nog te ontvangen.
als ze op low werken en betere codering inplaats van 68 ct kunnen speelgoed pmrs ook op komen kunnen ze beter een ctc gebruiken boven de 100. daar kunnen de speelgoed pmr's niet meer komen heb het zelf uit geprobeerd.

en loop best vaak door de winkel hoor heb ik de porto aan staan op die freqentie en ja soms staat hij nog op 10 aan vollume vergeet hem wel eens uit zetten maar daar doen ze niks tegen.
En daar mag best wel een regel opkomen.

Want weet wel op hun te rein hun regels.

Offline Juriaan79

  • NedTrain
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #97 Gepost op: 20 juli 2015, 18:38:43 »
Niet echt de Jumbo maar ik pikte afgelopen zaterdag iets op op pmr kanaal 1 en 7 toen ik op station Eindhoven stond (met een simpele pmr porto)
 
Ik vermoed iemand aan de deur bij de Effenaar op pmr 7 zat, want daar was iets te doen en het ging over ID bewijzen en wat als iemand die niet had. Later hoorde ik iets over pizza's op pmr 1 die besteld waren en dat Paul de poort open moest maken (misschien die artiesten poort aan de zijkant)
UBC 125XLT, RTL-SDR (and I love it)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #98 Gepost op: 20 juli 2015, 19:05:41 »
Dank je wel collega  ;) Wellicht iets om te plaatsen in de rubriek Frequentielijst provincie Brabant ?

Offline Juriaan79

  • NedTrain
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #99 Gepost op: 20 juli 2015, 19:14:54 »
Dank je wel collega  ;) Wellicht iets om te plaatsen in de rubriek Frequentielijst provincie Brabant ?

Tuurlijk, stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Hopelijk kan ik binnenkort Ehv wat meer op de kaart zetten :-)
Met de groeten uit OBNL
UBC 125XLT, RTL-SDR (and I love it)

Offline Ernst

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #100 Gepost op: 22 juli 2015, 16:03:35 »
Bij de Gamma lopen ze nu ook met hetzelfde spul als bij de Jumbo. Ben er de afgelopen week 3 keer geweest maar ze waren helaas niet actief maar morgen weer een kans. En mijn vrouw maar zeggen, wat moet jij toch vaak naar die Gamma.

Ook bij Gamma Leidschenveen (Den Haag) werkt men met de Motorola CLP-446 op het gele kanaal (PMR-3 met tq 67.0)

Offline dicky61

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #101 Gepost op: 24 juli 2015, 14:26:27 »
Jumbo Groenhof in Amstelveen ook over. Momenteel kanaal 2 met uiteraard 67,0Hz

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #102 Gepost op: 24 juli 2015, 14:34:00 »
Plus supermarkt Besterdring Tilburg op 446.08125.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #103 Gepost op: 25 juli 2015, 22:37:06 »
Naast de Jumbo gebruikt nu ook supermarkt Vomar PMR setjes.

En vandaag bij de Hema en C&A ook gezien dat men deze setjes gebruikt.

Offline Canoncamera

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Portofoons winkelpersoneel Bouw- en Supermarkten
« Reactie #104 Gepost op: 27 juli 2015, 19:47:57 »
Hallo Canoncamera waarom ik dat gedaan had was dat er bedrijfs informatie over de band heen kwam van kassa storingen etc. maar helaas is jumbo sappemeer van pmr 1 geweken naar kanaal 2 kwaai jongens die politie berichten na gingen doen , had het mee gekregen ben druk aan het kijken of ik kan achterhalen wie dat was en dat ik ze daar nog even op aanspreek.

ja pmr ik mag er op uitkomen moeten ze maar een freqentie huren.

ben ik heel makkelijk over. en ja zo lang zij niks terug zeggen ga ik lekker door op pmr.

op gehuurde banden zou je mij niet horen  < daar luister ik alleen maar >.
op banden die vrij zijn kom ik gewoon op uit.
Zal mooi bak worden dat ik niet op pmr mag werken en een bedrijf wel.

Misschien een tip met een 0,5 wat komen ze de winkel ook wel door ligt er aan wat voor gebouw het is, maar die in sappemeer straalt heel goed weg zijn ze op 500 tot 600 meter nog te ontvangen.
als ze op low werken en betere codering inplaats van 68 ct kunnen speelgoed pmrs ook op komen kunnen ze beter een ctc gebruiken boven de 100. daar kunnen de speelgoed pmr's niet meer komen heb het zelf uit geprobeerd.

en loop best vaak door de winkel hoor heb ik de porto aan staan op die freqentie en ja soms staat hij nog op 10 aan vollume vergeet hem wel eens uit zetten maar daar doen ze niks tegen.
En daar mag best wel een regel opkomen.

Want weet wel op hun te rein hun regels.

Hoi 19RF165herman

Zeer duidelijk, ik viel je daar ook niet echt op aan. Maar dacht dat je dat expres deed het inbreken in hun gesprekken. En zoals ik al verwachte dat kinderen er mee gaan ouwehoeren zeg maar dan kunnen ze het verwachten dat er meer te horen is dan alleen hun personeel van Jumbo.
Maar het is duidelijk de PMR kanalen zijn vrij te gebruiken en als men door denkt dan moet men er maar eens een goede TQ inzetten en dan boven de aanwezige kinder pmr's  TQ's zoals jij het meld.

Ik wens ook jouw nog veel luisterplezier met de nog aanwezige analoge communicatie dat nog in de lucht is.
Het digitale gaan wij ook nog wel meemaken. Als je wilt is het best te doen ;-)

Vr. Groet