Auteur Topic: frequentie's zoeken  (gelezen 20643 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #15 Gepost op: 1 juni 2004, 08:26:49 »
Citaat
Dat is niet helemaal waar. Ik heb een Team Tecom 446 en als ik geen TQ instel dan hoor ik alles wat er op de frequentie gebeurt. Pas als ik ook een TQ instel, hoor ik alleen de gesprekken die op hetzelfde TQ werken.

Zei ik toch?

Citaat
Bovendien geldt altijd nog het recht van de sterkste. Als er iemand tussendoor zit met andere TQ maar een sterker signaal dan valt er weinig meer te communiceren... TQ lijkt haast een toverwoord voor het elkaar wel of niet kunnen ontvangen maar het blijven natuurlijk radiosignalen...

Tja dat is waar, maar het is wel een handig hulpmiddel :roll:

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #16 Gepost op: 1 juni 2004, 12:02:42 »
Oke, das dus allemaal duidelijk. Stel dat ze hier in Brielle gebruik maken van LPD of PMR dan is dus uberhaupt de vraag of ik ze, gezien de geringe reikwijdte van de porto's, thuis kan ontvangen. Zo wordt het wel heel moeilijk zoeken.
Ik ga eerst maar eens proberen of ik er achter kan komen wat voor porto's ze gebruiken.

Blijf ik toch met de vraag zitten hoe je het beste naar nieuwe freq's kan zoeken. Banden op de scanner doorlopen of met een frequentiecounter?

Erwin

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #17 Gepost op: 2 juni 2004, 10:32:02 »
Citaat
Blijf ik toch met de vraag zitten hoe je het beste naar nieuwe freq's kan zoeken. Banden op de scanner doorlopen of met een frequentiecounter?

Erwin

Ik heb een UBC 780, die is aangesloten op mijn PC met het programma ARC. De UBC 780 zet ik op search in een bepaald gebied en ARC houdt alles bij; frequentie, CTCSS (TQ). Dat laat ik een tijdje lopen (dag) en dan kan ik in het Log de frequenties er uit gooien waar ik zeker van weet dat dat niets is (data e.d.), de rest programmeer ik en voor de rest: luisteren (en gissen :D ).

Ga ik "een  rondje rijden"  :shock:  neem ik bijna altijd de counter mee, je weet maar nooit. Maar nogmaals dan moet je wel in de buurt van de zender kunnen.

Hai hé!

Arlé
(Die nu lustert naar de flakkeyse kustwacht, waar een boatje op de pleat is gevoare)
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #18 Gepost op: 15 mei 2005, 00:03:45 »
Weer efkes verder met een oude koe.

Inmiddels ietjes meer te weten gekomen over de Brielse horecaportiers. Er zijn 2 onafhankelijke organisatie's. Een van de organisties is VeTahorecaportiers ( http://www.vetahorecaportiers.nl ). Zij gebruiken "profesionele apparatuur en niet die flutapparaten die je tegenwoordig overal zo kan kopen" Volgens de zegsman zijn deze niet degelijk en hebben een slechte rijkweidte. De freq. waar zij opzitten wist hij (helaas) niet.
Op dit moment zijn ze met nieuw porto's bezig. Solide porto's van Kenwood. Alleen ze vonden ze nog wat prijzig dus het kan nog even duren voordat zij ze hebben.
Meins inziens zitten zij dus niet op een PMR op LPD.  Op de Kenwoodsite kom ik ook niet verder want deze geeft alleen ruime frequentie gebieden aan van hun porto's. Sowieso is het zoeken naar de befaamde speld in hooiberg. Volgens mijn informant gebruiken ze de porto niet voor lulpraat maar voor hulpinroep. En dit gaat met een enkele kreet en komt maar af en toe voor. Oftewel, je moet maar net treffen of er iemand roept.

Erwin

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21653
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #19 Gepost op: 15 mei 2005, 00:06:29 »
Citaat van: "Erwin M"
Op dit moment zijn ze met nieuw porto's bezig. Solide porto's van Kenwood. Meins inziens zitten zij dus niet op een PMR op LPD.

Ik zou zeggen, zoek eens op Kenwoord TK3101, zien er zeer professioneel uit en werken op PMR.
In de filialen van MediaMarkt in Den Haag, Rijswijk en Zoetermeer loopt Trouw Security en ook zij gebruiken deze porto's.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2005, 00:14:05 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Erwin M"
Op dit moment zijn ze met nieuw porto's bezig. Solide porto's van Kenwood. Meins inziens zitten zij dus niet op een PMR op LPD.

Ik zou zeggen, zoek eens op Kenwoord TK3101, zien er zeer professioneel uit en werken op PMR.

Zou kunnen. Echter zij worden ook ingehuurd bij evenementen ed. met groter afstanden. Zijn issue is om onderling altijd goed contact te hebben. Ik kreeg de indruk dat hij van PMR af wist maar de benaming niet hiervan niet weet, maar dat zij hier geen gebruik van maakte.
Maarja, zolang ik of iemand anders de porto niet heeft gezien blijft het gissen.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2005, 07:36:33 »
Als ik me niet vergis moet er toch voor betaald worden om op andere frequenties te werken dan de LPD en PMR frequenties. En als men de porto's al te duur vindt dan zal men over de kosten van het huren van een frequentie ook wel de nodige bedenksels hebben. Ik zal de PMR  frequenties bij mij op het werk ook wel uit bijven luisteren mogelijk pik ik nog wat op.

groeten John R

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #22 Gepost op: 15 mei 2005, 13:16:16 »
Citaat van: "John R"
Ik zal de PMR  frequenties bij mij op het werk ook wel uit bijven luisteren mogelijk pik ik nog wat op.

groeten John R

Een jaar geleden is deze topic geopend. Ik heb sindsdien en vooral op vrijdag en zaterdag avond de PMR band doorzocht. Ook op de 1 april op deze band gezocht. In het afgelopen jaar slechts een heel enkele keer op kanaal 1 een zwakke vage vrouwenstem gehoort maar net te kort om te kunnen ontcijferen wat er gezegd werd. Al eerder vermeld; ik woon zo'n 500 meter van de desbetreffende gelegenheden af dus in het jaar zou ik toch wel iets hebben moeten ontvangen als zij op PMR zouden zitten.

groeten,
Erwin

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2005, 13:20:41 »
Citaat van: "John R"
Als ik me niet vergis moet er toch voor betaald worden om op andere frequenties te werken dan de LPD en PMR frequenties. En als men de porto's al te duur vindt dan zal men over de kosten van het huren van een frequentie ook wel de nodige bedenksels hebben.
groeten John R

Tja, hij had al een frequentie, welke weet hij dus niet. Hij was met nieuwe porto's bezig en vond deze nogal prijzig en had het niet over prijs porto in combinatie met frequentie.

Erwin

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #24 Gepost op: 15 mei 2005, 13:23:26 »
ja, dat is ook weer zo, alhoewel als ze op de LPD frequenties werken, zenden  ze maar met 0.5 watt, mogelijk als je tussen allerlei bebouwing in zit, je het signaal net niet oppikt.

groeten John R

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2005, 13:36:40 »
Ja kan. Maarja wat ook deze beveiligingsman zei was dat zij zowel buiten als binnen werken en op hun communicatie apparatuur moeten kunnen vertrouwen. Dus niet Pietje binnen roept om hulp en Klaasie buiten hoort het niet.

Erwin

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1973
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2005, 16:22:26 »
Citaat van: "John R"
als ze op de LPD frequenties werken, zenden  ze maar met 0.5 watt

Het maximale zendvermogen van LPD is 10 mW (0,01 Watt).

Het maximale zendvermogen van PMR is 500 mW (0.5 Watt).

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #27 Gepost op: 15 mei 2005, 16:27:27 »
sorry, je hebt gelijk,  haalde even het een en ander door elkaar

groeten John R

DutchFog

  • Gast
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #28 Gepost op: 17 mei 2005, 23:49:07 »
Even een vraagje tussendoor.
Wie maakt er dan eigenlijk gebruik van de LPD frequenties? Gezien het feit dat LPD maar 0,1 watt is en PMR 0,5 watt lijkt het mij logischer om gebruik te maken van PMR.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1973
Re: frequentie's zoeken
« Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2005, 01:11:05 »
Het vermogen van LPD is nog minder DutchFog, namelijk 0,01 Watt   ;)