Auteur Topic: Uniden UBC800xlt vs. BCT-15x  (gelezen 4104 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Uniden UBC800xlt vs. BCT-15x
« Gepost op: 19 mei 2011, 12:39:04 »
Overweeg om weer een ontvanger in de auto te plaatsen en twijfel tussen bovengenoemde exemplaren.
De 800 heb ik in het verleden gehad waarmee ik destijds meer dan tevreden was en eigenlijk verkocht had omdat ik deze
zeer weinig gebruikte.

Nu is er een BCT-15x waarvan ik gezien heb dat deze meer opslag capaciteit heeft.
Is er iemand die mij kan vertellen wat de verdere exacte verschillen zijn van deze 2?
Belangrijkste voor mij is goede gevoeligheid, selectiviteit, enz ...

Marc

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: Uniden UBC800xlt vs. BCT-15x
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2011, 15:40:57 »
Ik heb een BCT15X thuis staan, hij lijkt me op de UHF (230-400) wat gevoeliger dan de 780. Ik kan 'm niet vergelijken met de 800 want die ken ik niet.

Nog wel dit: hoe denk je dat ding te gaan bedienen/programmeren in de auto? 't Is nl. een draak van een ding qua bediening. Die van mij regel ik met Proscan en ik moet er niet aan denken dat ik dat met de knoppen moet doen.
Luisterspulletjes :)

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 396
  • COMSPEC
Re: Uniden UBC800xlt vs. BCT-15x
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2011, 16:43:38 »
Heb van beide meerdere exemplaren en geef de voorkeur aan de 15.
Betere close-call en spectrum-sweep mogelijkheid.
Wat ontvangst betreft vind ik ze gelijk.
Zitten wat extra's op die alleen in de USA van nut zijn,
wel de bekende freqs  blocks voor de USA.
Gebruik ook Proscan voor het programmeren.
De 800XLT wordt trouwens vervangen door de BCT15X omdat de productie is gestaakt.
Suc6 met de keuze.
Bye.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Uniden UBC800xlt vs. BCT-15x
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2011, 08:47:12 »
Wat ik overigens wel ooit opmerkte bij de 800 xlt, is dat mijn oude verkochte exemplaar redelijk gevoelig was op UHF en dat het exemplaar dat ik te leen had van een kennis destijds bijna doof was op UHF, in ieder geval een stuk minder gevoelig.
Vond ik altijd vrij opmerkelijk.

@ Henri

Ben het met je eens dat de bediening in de auto lastig zal zijn, maar aan de andere kant zal het formaat van de ontvanger vrij eenvoudig in te bouwen zijn in mijn dashboard.

Marc

Offline Jack S.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Uniden UBC800xlt vs. BCT-15x
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2011, 14:18:36 »
Heb hier al jaren een BCT15 staan en denk aan upgraden naar de X-versie.

Wat de BCT15 mist t.o.v. de X is ondermeer "adjustable band defaults", met een per frequentieband instelbare stap-grootte. Bij de BCT15 kunnen die niet worden gewijzigd, bij de BCT15X dus wel.

Heeft deze optie bij de X niet alleen effekt op search-mode, maar ook op Close Call? En kunnen, met inachtneming van frequency blocks, ook de bandgrenzen worden aangepast?