Auteur Topic: Overgestapt op SMF  (gelezen 74326 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #15 Gepost op: 6 april 2011, 18:18:06 »
Onderaan de index pagina "Recente berichten" bekijken is vooralsnog een redelijk alternatief.
Misschien is er met die knop meer mogelijk (aantal berichten verhogen en naar boven verhuizen ?).

Ik gebruik zelf (op 2 andere fora) al jaren SMF maar ik snap niet helemaal wat dat voor meerwaarde heeft boven "Ongelezen berichten sinds je laatste bezoek?"

Bij de link die jij noemt krijg je er enerzijds (inderdaad) maar 5 te zien en anderzijds kan het zomaar zijn dat je deze berichten al hebt gelezen. Het is een algemene lijst, geen persoonlijke.

Als je de link gebruikt die ik noem, dan krijg je een voor jou persoonlijk op maat samengestelde lijst te zien met alle berichten die voor JOU nieuw zijn. Als je deze leest, of als gelezen markeert, dan is de lijst leeg en wordt hij weer opnieuw aangevuld als je de lijst opnieuw bekijkt (of ververst)

PD1EU

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #16 Gepost op: 7 april 2011, 10:37:07 »
Je woonplaats/woonomgeving/provincie wordt niet automatisch weergegeven.
Wil je het zichtbaar maken, ga dan naar profiel=>forumprofiel=>persoonlijke tekst.
Velen zullen die toevoeging waarderen ( denk ik  8) )

-Ed

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #17 Gepost op: 7 april 2011, 10:46:32 »
Je woonplaats/woonomgeving/provincie wordt niet automatisch weergegeven.
Wil je het zichtbaar maken, ga dan naar profiel=>forumprofiel=>persoonlijke tekst.
Velen zullen die toevoeging waarderen ( denk ik  8) )

-Ed

Waarom vul ik locatie dan in?
Die stond eerst onder de avatar
Misschien wel een foruminstelling.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

PD1EU

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #18 Gepost op: 7 april 2011, 11:31:03 »
Waarom vul ik locatie dan in?

Die hoef je niet in te vullen als je het in de persoonlijke tekst zet.
Eigen keuze, je kunt het ook blanco laten als je je locatie liever niet bekend wilt maken.

-Ed

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #19 Gepost op: 7 april 2011, 12:05:06 »
Waarom vul ik locatie dan in?

Die hoef je niet in te vullen als je het in de persoonlijke tekst zet.
Eigen keuze, je kunt het ook blanco laten als je je locatie liever niet bekend wilt maken.

-Ed

Ik begrijp wat je bedoeld, maar mogelijk is het met een vinkje van de beheerder recht te zetten.
En wordt de locatie ipv de persoonlijke tekst er onder gezet.
En hoeven we ons profiel niet aan te passen.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #20 Gepost op: 7 april 2011, 12:16:30 »
Ik begrijp wat je bedoeld, maar mogelijk is het met een vinkje van de beheerder recht te zetten.
En wordt de locatie ipv de persoonlijke tekst er onder gezet.
En hoeven we ons profiel niet aan te passen.

Nee dat zul je echt zelf moeten doen. Dit zijn de details waarop de fora-software van elkaar verschilt. Niet alle gegevens en vinkjes zijn over te nemen of in 1x te herstellen. Je zult dus zelf (helaas) de puntjes op de I moeten zetten...

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #21 Gepost op: 7 april 2011, 12:20:50 »
Je zult dus zelf (helaas) de puntjes op de I moeten zetten...

Duidelijk  ;)
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

PD1EU

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #22 Gepost op: 7 april 2011, 12:53:31 »

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #23 Gepost op: 7 april 2011, 13:34:07 »
Hier: www.scannerforum.nl/index.php?topic=4512.0 ontbreekt de Onderwerp titel.

Moet zijn: Entropia Frequentie's

Dank u.

--
Gerrit.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #24 Gepost op: 7 april 2011, 13:35:40 »
Fijnaart dus. ;)

-Ed

Voor buitenstaanders wel ja.  :D  ;D
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #25 Gepost op: 7 april 2011, 13:56:40 »
Hier: www.scannerforum.nl/index.php?topic=4512.0 ontbreekt de Onderwerp titel.

Moet zijn: Entropia Frequentie's

Dank u.

U eveneens :)

Mochten er meer van dit soort zaken geconstateerd worden, laat het dan even weten. Zou zomaar kunnen komen door apostrophes.
Daar verslikken databases zich weleens in (bij incorrect gebruik) en misschien heeft het conversiescript hier een steek laten vallen.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #26 Gepost op: 7 april 2011, 20:30:39 »
Gisteren heeft Jacob mij het beheerdersschap overgedragen en binnen 24 uur is het forum omgezet naar SMF-software.

Ziet er goed uit Peter, vernieuwing is altijd even wennen, maar top dat je er tijd in steekt!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #27 Gepost op: 8 april 2011, 17:17:05 »
Het was sommigen van jullie wellicht al opgevallen dat sommige (met name oudere) postings de afzender "Gast (phpBB)" hadden. Bij deze postings was de naam van de auteur helaas verloren gegaan tijdens de conversie naar SMF. In alle gevallen betroffen dit "Gast" postings, al dan niet van leden waarvan het account inmiddels niet meer bestaat. Dankzij de uitstekende hulp op het SMF support forum is het toch gelukt om deze namen (op slechts 4 na) alsnog terug te zetten.

Ook het is mogelijk, voor wie het van toepassing is, om berichten van een oud, vervallen account alsnog te koppelen aan het huidige account. Of berichten die ooit als Gast geschreven zijn alsnog onder te brengen bij het huidige account. Wie hier interesse in heeft, laat het even weten.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #28 Gepost op: 8 april 2011, 21:15:40 »
Alweer een wijziging, met weer een andere beheerder. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar onderhand wordt ik een beetje simpel van iedere keer weer de instellingen wijzigen, avatar uploaden, opnieuw te kijken of alles wel goed wordt weergegeven en wennen aan een nieuwe stijl. Deze stijl is mij veel te druk en onoverzichtelijk, Johan ( Beck) heeft zich ooit eens eenzaam gevoeld in het gebruik van "subsilver" maar ik ben ook een liefhebber van die lay-out.  Veel kleuren en opsomming van de forums en subforums maakt het geheel nogal druk en rommelig, daarnaast is het ook weer uitzoeken waar de nieuwe berichten staan wat ik zie dat niet in 1 oogopslag ( zal wel te oud worden voor de moderne tijd).

Ik heb in ieder geval besloten niet actief meer aan dit forum mee te werken, of ik mijn account verwijder: voorlopig niet.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #29 Gepost op: 8 april 2011, 21:28:09 »
Alweer een wijziging, met weer een andere beheerder. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar onderhand wordt ik een beetje simpel van iedere keer weer de instellingen wijzigen, avatar uploaden, opnieuw te kijken of alles wel goed wordt weergegeven en wennen aan een nieuwe stijl. Deze stijl is mij veel te druk en onoverzichtelijk, Johan ( Beck) heeft zich ooit eens eenzaam gevoeld in het gebruik van "subsilver" maar ik ben ook een liefhebber van die lay-out.  Veel kleuren en opsomming van de forums en subforums maakt het geheel nogal druk en rommelig, daarnaast is het ook weer uitzoeken waar de nieuwe berichten staan wat ik zie dat niet in 1 oogopslag ( zal wel te oud worden voor de moderne tijd).

Ik heb in ieder geval besloten niet actief meer aan dit forum mee te werken, of ik mijn account verwijder: voorlopig niet.

Ongeacht de wijziging van de beheerder stond een conversie naar SMF al op de agenda. Alleen heeft Peter deze uitgevoerd omdat hij al meer verstand van SMF heeft en meer tijd dan ondergetekende.
Helaas valt het niet altijd iedereen naar zijn zin te maken en is vernieuwing altijd wennen. En om het makkelijk te maken door te kijken naar de nieuwe berichten kijk dan eens linksboven onder je naam naar: Ongelezen berichten sinds je laatste bezoek en klik daar eens op...

Jacob