Dat is ene hele mooie lijst Arlé. Ik zie bij een paar regels vraagtekens staan.
Trdl betekent Treindienstleider, of bedoelde je dat niet.
Kanaal 31 van Venlo is inderdaad duplex met de 166.5500 als ingang.
Kanaal 8 Opz is inderdaad Opzichter
Kanaal 20 171.7700 heb ik als DB Schenker (voorheen Railion) Rotterdam-Europoort
Kanaal 32 Venlo DB 167.0500 (Emplacement Venlo DB (voormalige Raillion??)
Railion is nu dus DB Schenker maar die 167.0300 ken ik niet. Wel de 167.0300 met 171.6300 als uitgang.
Wellicht dat dat is gewijzigd.
Deze frequenties heb ik overgenomen uit de porto; kwestie van de spreeksleutel inknijpen en aflezen...
Wat betreft de vraagtekens:
13 RST Kr.1 ?? (Containerbedrijf op Waalhaven)
Heb ik inmiddels alsnog achterhaalt; moet zijn 177.0000
20 R.T.E. 171.7700 118.8 (Ik denk een bedrijf??)
R.T.E. zegt me niets, ik moet nog even navragen wat of welk bedrijf dat is;
Kanaal 20 171.7700 heb ik als DB Schenker (voorheen Railion) Rotterdam-Europoort
Tja... RoTterdam Europoort zou zomaar kunnen. Ik hoop het morgen te weten.
28 Born Trdl M 166.8300 (Emplacement Born Treindienstleider ??)
Ik weet niet waar de M voor staat. De teksten heb ik overgenomen van het display.
31 Venlo Trdl 171.1500 (Emplacement Venlo Treindienstleider ??)
Volgens ander lijsten (hier op het forum) en aan het antwoord te zien van Johan zou dit een uitgangsfrequentie zijn.
Ik heb zowel mijn 230, als mijn 3500 aangezet, maar beide geven 171.1500 aan, zonder TQ.
Dus heb ik een VHF-portootje gepakt en op 166.5500 gezonden, maar de offici ële porto reageerde niet.
Vervolgens met TQ geprobeerd (volgens een andere lijst hier op het forum TS136.5), maar geen reaktie.
Het gekke is... Bij 171.1500 (met en zonder TQ) geeft de porto ook geen reaktie. Dus wat het dan wel is... :?