Auteur Topic: Mobitex schadelijk voor geluidskaart?  (gelezen 5517 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Mobitex schadelijk voor geluidskaart?
« Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2009, 06:56:09 »
Er werd niks anders dan mobitex mee beluisterd en nee ik heb er geen technische uitleg bij, en nee het was niet de mijne want die draait nog vrolijk door.
Maar als men gevatte opmerkingen gaat lopen neerzetten hier en het topic zo veranderen alsof ik het topic gestart heb, dan is voor mij de discussie wel ten einde. Maar jullie gaan maar vrolijk door zoveel jullie willen, ik vindt et mooi zo.

AlfA145

  • Gast
Re: Mobitex schadelijk voor geluidskaart?
« Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2009, 19:37:29 »
Een geluidskaart zal nooit stuk gaan door een of andere vorm van modulatie, zoals hierboven ook al vermeld.
Doordat deze via de discriminator uitgang gehaald wordt is het ingangsniveau van een zodanig laag niveau dat de ingang nooit overstuurd kan worden.
De enige manier om zo'n geluidskaart-ingang defect te krijgen is een overstuurd signaal, en dat krijg je met geen enkele modulatie klaar via deze weg.
Een geluidskaart ziet niet of het om mobitex, pocsag, flex, etc gaat. voor hem is het gewoon een ingangsspanning die een aantal keren per seconde binair wordt omgezet.
Niet meer en ook niet minder.

Dus heb je je iets laten wijsmaken, en ga je hier mensen onnodig ongerust maken door zo'n uitspraak.
Als je door zo'n opmerking deze discussie wil be ëindigen, denk ik dat er toch iets mis is met je denkwijze.

Erwin