Auteur Topic: PDW versie 2.52  (gelezen 13322 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #15 Gepost op: 13 december 2008, 16:35:37 »
Citaat van: "mayo1"
jawel
aan of uit, het blijft gelijk
had eerlijk gezegd al eens geprobeerd...

Vreemd, ik ervaar dat probleem niet. Wellicht is het dan pocsag gerelateerd, maar dan nog is het vreemd dat ik hier verder geen klachten over krijg. Stuur mij eens een email, dan kunnen we wellicht wat testen...

Groeten, Peter.

Offline mayo1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #16 Gepost op: 13 december 2008, 20:57:32 »
Citaat van: "hunter"
maar dan nog is het vreemd dat ik hier verder geen klachten over krijg. Stuur mij eens een email, dan kunnen we wellicht wat testen...

Groeten, Peter.

Ik heb je mail verstuurd, natuurlijk weten we niet of veel mensen hiervan gebruik maken..

thx alvast,

oli4

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #17 Gepost op: 14 december 2008, 00:23:25 »
Peter, zou je het zien zitten om te gelegener tijd de betere lay-out in FLEX ook te laten werken in POCSAG? Dan denk ik aan een eenmalige melding en hieronder de verschillende gealarmeerde codes opgelijnd.

Thumbs up voor dit programma.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #18 Gepost op: 14 december 2008, 05:46:21 »
Citaat van: "Asterix900"
Peter, zou je het zien zitten om te gelegener tijd de betere lay-out in FLEX ook te laten werken in POCSAG? Dan denk ik aan een eenmalige melding en hieronder de verschillende gealarmeerde codes opgelijnd.

Sorry maar dat is onmogelijk. Pocsag werkt niet met groepsoproepen. Wel kunnen er natuurlijk meerdere capcodes hetzelfde bericht krijgen, maar dat weet je natuurlijk nooit van tevoren. Bij FLEX wel omdat er dan eerst de capcodes worden verzonden en daarna pas het bericht. Dus sorry, maar helaas...

Groeten, Peter.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #19 Gepost op: 14 december 2008, 18:37:01 »
Sneu maar niets aan te doen. Toch bedankt, Peter.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #20 Gepost op: 15 december 2008, 21:19:48 »
he hunter

even een vraag je is het geen optie om een spraakplugin aan pdw te koppelen zoals bij de p2000monitor in plaats van die losse wavfiles

groeten corne

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #21 Gepost op: 16 december 2008, 02:13:22 »
Citaat van: "cornevd"
even een vraag je is het geen optie om een spraakplugin aan pdw te koppelen zoals bij de p2000monitor in plaats van die losse wavfiles

Persoonlijk zie ik dat niet zo zitten. Je kunt nu alle kanten op met de wavfiles en in principe zou je zelf een "spraakprogramma" kunnen aansturen via de commandfile, dus het is niet noodzakelijk om PDW op dit punt aan te passen..

Groeten, Peter.

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #22 Gepost op: 16 december 2008, 20:39:10 »
en hoe kan ik dat dan instellen want in het help bestand staat alles in het engels dat kan ik niet !!

groeten corne

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #23 Gepost op: 17 december 2008, 02:18:26 »
Citaat van: "cornevd"
en hoe kan ik dat dan instellen want in het help bestand staat alles in het engels dat kan ik niet !!

Ik denk niet zozeer dat dit om PDW gaat, maar om dat "spraakprogramma". Heb je dat wel? Weet je hoe je dat moet aansturen? Ik denk dat dat belangrijker is dan hoe dat vanuit PDW werkt. In PDW kun je de commandfile opgeven bij Filters->Options.

Groeten, Peter.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #24 Gepost op: 18 december 2008, 15:51:49 »
Misschien een andere optie. Enkel voor "pdw te vernieuwen". Een soort van klein lichtbalkje naast het wijzertje plaatsen waar je 1 (of meerdere) cap/riccode kunt instellen zodat je dadelijk ziet hoe of wat ipv je filtered messages te checken.

Is maar een suggestie

Jos

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #25 Gepost op: 19 december 2008, 22:49:06 »
heb drie spraakprogramma s er in staan maar krijg er geen aan de gang wel dat die de melding door gaat naar een logfile van het spraakprogramma maar hij opent elke keer op nieuw het spraakprogramma wat kan dat zijn hij

groeten corne

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #26 Gepost op: 20 december 2008, 07:45:37 »
Citaat van: "cornevd"
heb drie spraakprogramma s er in staan maar krijg er geen aan de gang wel dat die de melding door gaat naar een logfile van het spraakprogramma maar hij opent elke keer op nieuw het spraakprogramma wat kan dat zijn hij

Hier kan ik je helaas niet mee helpen, dit staat los van PDW.

Groeten, Peter.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #27 Gepost op: 20 december 2008, 12:50:00 »
Citaat van: "cornevd"
heb drie spraakprogramma s er in staan maar krijg er geen aan de gang wel dat die de melding door gaat naar een logfile van het spraakprogramma maar hij opent elke keer op nieuw het spraakprogramma wat kan dat zijn hij

groeten corne

Welke programma's zijn dit kun je ze ergens downloaden dan ga ik eens "stoeien" of ik het voor elkaar  krijg.

Offline Eurojos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #28 Gepost op: 20 december 2008, 13:09:44 »
@ Peter - Hunter,

zie je de mogelijkheid om een soort mute-functie in te bouwen?
Zodat de wav-kes "tijdelijk" niet meer hoorbaar zijn maar dat pdw wel verder blijft registreren.
Bijvoorbeeld om tijdens het kijken van een film niet "gestoord" te worden...

Mvg. Eurojos - Gunter

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #29 Gepost op: 20 december 2008, 13:17:18 »
Citaat van: "Eurojos"
zie je de mogelijkheid om een soort mute-functie in te bouwen?

Kun je dan niet net zo makkelijk de speakers op je PC/laptop uit zetten?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland