Auteur Topic: Chatbox  (gelezen 29677 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Chatbox
« Gepost op: 28 januari 2012, 20:46:05 »
Geachte leden,

Vanaf heden hebben we weer een chatbox. Althans "weer", op dit forum is nooit eerder een chatbox geweest als zodanig, maar de oudgedienden kennen ongetwijfeld de #scannerchat nog wel, uit de tijd dat een hekje geen hashtag werd genoemd en alleen de vogeltjes nog "twitterden".

Hou het wel netjes en gezellig, op de chat gelden dezelfde regels als op het forum zelf, dus het vermelden van extra/aparte regels is overbodig.

Have fun! :)

Het moderatorteam.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Chatbox
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2012, 22:05:14 »
Op mijn Blackberry blijft hij bovenaan hangen (kan niet naar de laatste berichten scrollen...) Maar op de Macbook werkt het prima :) Leuke toevoeging!
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Rusty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
  • Gekke Belg is terug
Re: Chatbox
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2012, 10:01:10 »
scannerchat veel te veel uren doorgebracht daar  ;D

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 320
Re: Chatbox
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2012, 12:32:50 »
Hij heeft 1 nadeel merk ik vandaag; ik lees op een laptopje (netbook) en gebruik veelvuldig de pagedown toets na het aan klikken van een bericht; nu moet ik op elke pagina die ik bekijk eerst een keer klikken en daarna wil hij pas naar beneden 'scrollen'

Verder ziet het er leuk uit!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2012, 13:08:00 »
Hij heeft 1 nadeel merk ik vandaag; ik lees op een laptopje (netbook) en gebruik veelvuldig de pagedown toets na het aan klikken van een bericht; nu moet ik op elke pagina die ik bekijk eerst een keer klikken en daarna wil hij pas naar beneden 'scrollen'

Ook als de chat ingeklapt (verborgen) is?

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 320
Re: Chatbox
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2012, 13:30:33 »
Yep, helaas ook als de chat is ingeklapt.
(gebruik bijna altijd de toetsen pagedown, en backspace)
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2012, 13:34:07 »
Ik geloof dat ik ook merk wat je bedoelt. Weet er zo 1,2,3 helaas geen oplossing voor :(

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Chatbox
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2012, 13:49:04 »
Ik geloof dat ik ook merk wat je bedoelt. Weet er zo 1,2,3 helaas geen oplossing voor :(

Dat heeft toch te maken met het actieve venster? PgUp en PgDn werkt alleen in het actieve venster (logisch), dus eerst de tekst van het chatvenster aanklikken en dan werkt scrollen met die knoppen daar.
Klik je vervolgens op tekst van het forum zelf, dan werk de scrollfunctie weer daar.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2012, 14:01:07 »
Logisch, maar dat betekent dus dat de chat het aktieve venster overneemt. Hoe dat gebeurt kan ik zo 1,2,3 niet achterhalen, en enige vorm van support is er voor deze chat helaas niet (meer). Heb ook aardig wat zaken moeten uitpluizen voordat ik het uberhaupt werkend had...

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Chatbox
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2012, 14:18:57 »
Voor mij werk het in de huidige situatie wel correct. Zowel in XP als in Vista en beide met IE8.
Op m'n android tablet ontbreekt de hele scrollfunctie voor het chatvenster echter. Ook de scrollbar.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Chatbox
« Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2012, 16:58:39 »
scannerchat veel te veel uren doorgebracht daar  ;D

Dat was je eigen schuld, je bleef altijd hangen  ;D

Offline Rene

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 276
  • Groningen
Re: Chatbox
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2012, 09:06:15 »
OP mijn netbook XP/SP3 IE8 zag ik wel de chatbox, maar geen berichten erin.
Werkt de chatbox met java of zo?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2012, 10:15:26 »
Wanneer zag je dat? De berichten zijn een aantal keer abusievelijk verwijderd, maar nu staat er als het goed is het een en ander.
Deze chat werkt mbv AJAX (javascript).

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Chatbox
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2012, 12:13:33 »
Ik heb de tijdinstelling van het forum en chatvenster nu geloof ik door.  :)
Huidige forumtijd kan ik niet instellen. (dat is de tijd die in het profiel bij lay-out, tijdafwijking onder het invulvak staat)
Die is nu standaard UTC.
De Gebruikers forumtijd (als ik ingelogd ben iets onder "Hallo RenWvZ") is Huidige Forumtijd + tijdafwijking uit het profiel.
Bij gebruik van de functie (automatisch detecteren) aldaar wordt wél gekeken naar de PC systeemklok. Als die correct staat is het verschil nu +1. Maar de tijdafwijking wordt later niet automatisch aangepast bij winter/zomertijd wisseling of veranderde tijdzone.
De Chatboxtijd is nu (altijd) UTC+1 en kan ik niet instellen. (en is onafhankelijk van mijn PC systeemklok)

Correct?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2012, 13:55:21 »
Hier hebben we het in de chat reeds over gehad. De chat hanteert een vaste tijd, volgens mij de server tijd, of de lokale tijd op basis van de servertijd +/- lokale afwijking. In elk geval loopt deze tijd niet mee als een lid bijvoorbeeld in een andere tijdzone woont en dus in zijn profiel een +/- afwijking instelt. Dat is een beetje een slordigheidje denk ik, maar aangezien dit forum voor 99% uit Nederlanders/Belgen bestaat zal het in de praktijk geen probleem vormen. Wel als het bijvoorbeeld een internationaal forum was geweest.