Auteur Topic: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)  (gelezen 3599 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Gepost op: 18 augustus 2020, 12:23:11 »
Wat is er mogelijk met betrekking tot handprogrammeren van de Informer Pro P2000 pager?

Wat ik wil:

Monitorcode VRU, persalarm code en de lifeliners: alleen ontvangen en piepen als de tekst "vianen" in de melding staat (is dit hoofdlettergevoelig). Kan de rest genegeerd worden, of komen deze alsnog ergens in een bepaalde berichteninbox terecht?

Bestaat er een combinatie waarmee meldingen uitgesloten kunnen worden? Bijvoorbeeld: als "vianen" in een melding van de persalarm code staat, maar er staat ook "stremming" in de melding, dat deze dan wordt genegeerd?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2369
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2020, 12:34:50 »
RTFM Uiteraard.
Is daarna erg simpel ;-)

Kan op 3 manieren, handmatig op 1 manier:

Hoofdletters maakt niks uit.
Vianen in filterwoord, geluid van de losse CAP-codes op 0000000.
FIL Activeren bij de losse CAP-codes.|

Geluidfilterwoorden instellen zoals jij wilt.
3 Woorden (20 karakters) per regel. Er zijn 3 regels.
Geluid per regel instelbaar.

Verder heb je een EN / OF functie, zie blz. 27/28.
Kun je dus filteren op 2 of 3 voorwaarden, gekoppeld aan wel/geen piep.
Meestal neemt men PRIO1 of PRIO2 en Plaatsnaam.

Met PC heb je extra opties:
Maildrop, niet filtermeldingen komen in 2e regel, bewaart 5 meldingen per code. Met of zonder geluid, wat jij wilt.
Filter match as priority, piep altijd bij ontvangst woordfilter.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2020, 13:25:02 »
Bedankt voor je antwoord.

De gebruiksaanwijzing had ik uiteraard al gelezen voordat ik dit topic opende. Ik werd er alleen niet veel wijzer van.

Als ik het goed begrijp, dan komen bijvoorbeeld alle meldingen van de lifeliners zonder geluid binnen als ik deze op 0000000 instel en geeft hij wel geluid als ik een woordfilter instel op "Vianen" met het geluid wat bij de filterregel hoort. Als ik een programmeerset heb, dan kunnen meldingen die niet met het filter matchen wegschrijven naar de maildrop. (het liefst heb ik dat de meldingen die niet aan het filter voldoen, helemaal niet binnenkomen)

Er bestaat niet zoiets als een "EN NIET" voorwaarde? Bijvoorbeeld: "Vianen" EN NIET "stremming", zodat hij alleen piept bij meldingen voor Vianen zonder daarin het woord stremming.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2369
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2020, 17:09:56 »
Bedankt voor je antwoord.

De gebruiksaanwijzing had ik uiteraard al gelezen voordat ik dit topic opende. Ik werd er alleen niet veel wijzer van.

Als ik het goed begrijp, dan komen bijvoorbeeld alle meldingen van de lifeliners zonder geluid binnen als ik deze op 0000000 instel en geeft hij wel geluid als ik een woordfilter instel op "Vianen" met het geluid wat bij de filterregel hoort. Als ik een programmeerset heb, dan kunnen meldingen die niet met het filter matchen wegschrijven naar de maildrop. (het liefst heb ik dat de meldingen die niet aan het filter voldoen, helemaal niet binnenkomen)

Er bestaat niet zoiets als een "EN NIET" voorwaarde? Bijvoorbeeld: "Vianen" EN NIET "stremming", zodat hij alleen piept bij meldingen voor Vianen zonder daarin het woord stremming.

Met maildrop zie je ze niet, tenzij je ze echt zelf opent. Hij bewaart er per CAP-code 5. Voordeel is dat je bovenste regel "schoon" blijft.
"Vianen" EN NIET "stremming" gaat niet, wat je wel kunt doen is bijv. VIANEN én PRIO1 of PRIO2. Met wat creativiteit is daar wel uit te komen denk ik.
Kiezen voor het minst slechte.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2020, 17:32:45 »
Als ik er toch een programmeerset bij moet kopen, dan wordt de Birdy ook erg interessant. Ik ben benieuwd naar de verschillen ten opzicht van de Informer Pro m.b.t. mijn vraag/wens.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2020, 19:23:44 »
Volgorde is voor mij in de praktijk een groot verschil. Bij de informer op basis van programmeervolgorde (capcode #1 het eerst, etc). Bij de Birdy op basis van de capcode.  ::)

Ik weet niet of dat bij jouw gebruik specifiek verschil gaat maken, maar ik geef 't graag mee.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2369
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2020, 16:16:30 »
Als ik er toch een programmeerset bij moet kopen, dan wordt de Birdy ook erg interessant. Ik ben benieuwd naar de verschillen ten opzicht van de Informer Pro m.b.t. mijn vraag/wens.

Birdy heeft 5 filterwoorden, hoofdletter gevoelig.
Ieder filterwoord per CAP-code te selecteren. Dat kan de Informer niet.
Birdy kan bij binnenkomst melding display afwijkende kleur geven, ander geluid. Geen maildrop.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #7 Gepost op: 23 augustus 2020, 13:18:17 »
Zijn de woordfilter regels aan elkaar gekoppeld?
je kan 3x 3 woorden invullen dmv het en/of maar als ik dus in regel 1 Prio 1 zet met 2 plaatsnamen en de 2 regels daaronder ook 2 x 3 plaatsnamen zet zijn die dan ook gekoppeld aan die Prio 1?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2369
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #8 Gepost op: 23 augustus 2020, 15:00:07 »
Zijn de woordfilter regels aan elkaar gekoppeld?
je kan 3x 3 woorden invullen dmv het en/of maar als ik dus in regel 1 Prio 1 zet met 2 plaatsnamen en de 2 regels daaronder ook 2 x 3 plaatsnamen zet zijn die dan ook gekoppeld aan die Prio 1?

Nope, per regel

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2020, 13:25:49 »
je kan per regel wel & en of gebruiken?
Dus bijvoorbeeld A1 & plaats of plaats?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2369
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Informer Pro: wat is er mogelijk met tekstfilters (handprogrammeren)
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2020, 16:31:21 »
je kan per regel wel & en of gebruiken?
Dus bijvoorbeeld A1 & plaats of plaats?

Correct.