Auteur Topic: Zenders op Groningen Airport Eelde | EHGG  (gelezen 7154 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Noordzee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: Zenders op Groningen Airport Eelde | EHGG
« Reactie #30 Gepost op: 8 januari 2024, 18:18:41 »
Ik heb afgelopen oktober nog contact gehad met Eelde Delivery. Op die frequentie wordt toestemming gevraagd om de motor(en) te starten. En bij een IFR-vlucht krijg je ook de routeklaring. In die klaring wordt verteld welke vertrekroute je moet volgen en hoe hoog je in eerste instantie moet klimmen.

Omdat Delivery alleen contact hoeft te maken met toestellen op de apron kan ik me voorstellen dat het bereik beperkt is.

Aha, dat verklaart veel. Bedankt voor je reactie.  

(Toevallig hoor ik nu wat onverstaanbare modulatie diep in de ruis.)
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband / Antenne Diamond BC 100-S

Offline Metal

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
    • http://www.freewebs.com/luchtvaartfrequenties
Re: Zenders op Groningen Airport Eelde | EHGG
« Reactie #31 Gepost op: 8 januari 2024, 21:53:18 »
Ik ben even bezig geweest om via diverse bronnen de zenders die op EHGG opgesteld staan op een rijtje te zetten.
Aan de meeste frequenties kon ik wel een label hangen, maar bij sommige staat nog een vraagteken.

Antenneregister


121.70000 MHz - Groningen Airport Eelde (Clearance Delivery)
282.35000 MHz - Groningen Airport Eelde (Approach)
362.87500 MHz - Groningen Airport Eelde (Tower)

Wie (in het Noorden van het land) hoort iets op 121.700? En wat houdt Clearance Delivery precies in?
Ik luister deze frequentie al een tijdje uit, maar tot op heden niets gehoord in ZO-Drenthe.

Hang er vanaf waar je woont. Ik woon ongeveer 25 km van het vliegveld en ik hoor ook gewoon de grondfrequentie van Eelde

Offline Noordzee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: Zenders op Groningen Airport Eelde | EHGG
« Reactie #32 Gepost op: 9 januari 2024, 20:18:12 »
Ik ben even bezig geweest om via diverse bronnen de zenders die op EHGG opgesteld staan op een rijtje te zetten.
Aan de meeste frequenties kon ik wel een label hangen, maar bij sommige staat nog een vraagteken.

Antenneregister


121.70000 MHz - Groningen Airport Eelde (Clearance Delivery)
282.35000 MHz - Groningen Airport Eelde (Approach)
362.87500 MHz - Groningen Airport Eelde (Tower)

Wie (in het Noorden van het land) hoort iets op 121.700? En wat houdt Clearance Delivery precies in?
Ik luister deze frequentie al een tijdje uit, maar tot op heden niets gehoord in ZO-Drenthe.

Hang er vanaf waar je woont. Ik woon ongeveer 25 km van het vliegveld en ik hoor ook gewoon de grondfrequentie van Eelde

Ik woon op ongeveer 40 km afstand. Op 120.300 kan ik de Tower wel horen.
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband / Antenne Diamond BC 100-S