Auteur Topic: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen  (gelezen 11346 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Gerhard

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #15 Gepost op: 17 juli 2009, 15:27:00 »
Na een week de scanner onder stroom te hebben gehouden blijft het geheugen intakt zolang de scanner eerst wordt uitgezet en dan pas de stroom er wordt af gehaald. Zodra de stroom wordt uitgeschakeld zonder de scanner eerst te hebben uitgezet is deze het geheugen kwijt.

Citaat
pd1eu schreef:
Misschien is er iemand die een identieke sloopscanner heeft ?

Mocht iemand deze hebben liggen dan is het voor mij zeker de moeite waard om het displayprintje eens te wisselen.

Ed en alle andere meedenkenden in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe!

-Gerhard
UBC 780xlt / UBC 3500xlt / D-777 / D-X50N / Scooper Galaxy x-tal + microclient (PDW) / Jupiter pro 7.2

Leen Ansems

  • Gast
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #16 Gepost op: 17 juli 2009, 15:39:59 »
Citaat van: "Gerhard"
Na een week de scanner onder stroom te hebben gehouden blijft het geheugen intakt zolang de scanner eerst wordt uitgezet en dan pas de stroom er wordt af gehaald. Zodra de stroom wordt uitgeschakeld zonder de scanner eerst te hebben uitgezet is deze het geheugen kwijt.-Gerhard

Ook bij andere toestellen is het gebruikelijk dat de toestand waarin een toestel zich bevindt bij het uitschakelen via de aan/uit knop eerst wordt weggeschreven in een EEPROM en daarna  electronisch de spanning wordt verbroken. Bij inschakelen krijg je dan de laatst gebruikte gegevens weer terug en kan je verder gaan. Verbreek je de spanning zomaar dan komt komt het toestel bij inschakelen in een toestand die we default noemen. Dat kan je zelf via programmeren ingevoerd hebben of het is een startwaarde die de fabriek heeft ingevoerd.

PD1EU

  • Gast
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #17 Gepost op: 17 juli 2009, 16:36:26 »
Of er in deze scanner sprake is van een E2PROM komen we zonder (blok)schema niet achter.
Via de parts-list is het niet te achterhalen.
Als je verhaal toch klopt Leen,dan zou het ook kunnen zijn dat vanwege een erg slechte elco zo'n E2PROM de tijd niet
krijgt om te updaten.
Het verhaal van NRG drijft me meer naar deze conclusie toe.

-Ed

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4911
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #18 Gepost op: 17 juli 2009, 16:47:25 »
Citaat van: "pd1eu"
Of er in deze scanner sprake is van een E2PROM komen we zonder (blok)schema niet achter.
Via de parts-list is het niet te achterhalen.
Als je verhaal toch klopt Leen,dan zou het ook kunnen zijn dat vanwege een erg slechte elco zo'n E2PROM de tijd niet
krijgt om te updaten.
Het verhaal van NRG drijft me meer naar deze conclusie toe.

Dat vind ik een aannemelijke verklaring.

Offline pilot70nl

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2009, 14:54:09 »
probeer eens voor een schema op  www.mod.dk wel eerst even registreren, de service manual voor de jupiteru.

PD1EU

  • Gast
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2009, 15:26:20 »
Citaat van: "pilot70nl"
jupiteru.

Yupiteru..???????????
mod.dk..??????????

Ed

Offline Elmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
    • http://rigreference.com
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #21 Gepost op: 7 augustus 2009, 13:13:04 »
Citaat van: "pilot70nl"
probeer eens voor een schema op  http://www.mod.dk wel eerst even registreren, de service manual voor de jupiteru.

Ten eerste is het http://www.mods.dk, dus met een 's'.
Ten tweede staat de PRO-2025 daar niet in de lijst, anders hadden we vast al wel een schema daar vandaan gehaald.
En ten derde, wat heeft een Yupiteru met dit verhaal te maken?
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450

PD1EU

  • Gast
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2009, 13:47:02 »
Als iemand op zes topics evenzoveel posts plaatst in een zo korte tijd,dan gaat er bij mij een belletje rinkelen.
Ik hoor het luiden,maar waar het klepeltje hangt weet ik nog even niet.

-Ed

Offline buzzy

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #23 Gepost op: 7 april 2010, 15:32:01 »
Beetje late reactie, had vandaag hetzelfde. De grote elco op de basisprint, 3300uF, 6,3 volt dient voor het geheugen.

Buzzy

PD1EU

  • Gast
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #24 Gepost op: 7 april 2010, 15:44:50 »
Citaat van: "buzzy"
Beetje late reactie, had vandaag hetzelfde. De grote elco op de basisprint, 3300uF, 6,3 volt dient voor het geheugen.

Buzzy

Heb je die vervangen en was dat de oorzaak ?
Welkom overigens Buzzy.

-Ed

Offline Johan PD1JMB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
    • http://www.dynode.nl
Re: Realistic pro 2025 Patrolman verliest geheugen
« Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2019, 09:14:44 »
Even een update na 10 jaar  8)

Gisteren had ik een een apparaat van dit type met hetzelfde probleem. Elko eruit gesoldeerd, vervangen door 4700 µF 35V, en alle geheugens blijven er in staan na een nacht van de voeding te hebben gestaan.

Bij dezen kan ik dus bevestigen dat de 3300 µF 6,3V elko op de hoofdprint de backupcondensator voor het geheugen is. De oude elko zag er trouwens nog goed uit, geen bolling.