Auteur Topic: Luchtvaart radio scanner kan geen vliegtuig vluchtnummers zien op het scherm.  (gelezen 3093 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
De toren van het verkeerscontrole van de luchthaven kunnen vluchtnummers van vliegtuigen zien op de verkeerscontrole computerscherm van vliegtuigen die opstijgen en landen.

Hoe komt dat deze toren van de verkeerscontrole van de luchthaven de vliegtuig vluchtnummers kunnen zien op de computerscherm en met een radio scanner luchtvaart kun je dat niet zien op het scherm de vluchtnummers van vliegtuigen, hoe komt dat?  En hoe werkt dat vliegtuigen hun vluchtnummers kunnen laten zien?
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?


Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Luchtvaart radio scanner kan geen vliegtuig vluchtnummers zien op het scherm.
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2019, 19:24:10 »
Dank u wel Johan Beck.


U heb mij de juiste en heel belangrijke informatie voor mijn hobby gegeven. Nogmaals bedankt Johan Beck.
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Prima informatie van Johan alleen weet ik niet of zijn link naar de webshop voor ontvanger de meest ideale is. Ik zou je aanraden om, als je zelf adsb signalen wilt gaan ontvangen, je verder te informeren naar de mogelijkheden.
Ik heb zelf al jaren een raspberry pi met flightaware pro stick en speciale antenne draaien en dat werkt prima.
Dat kan goedkoper dan de link van Johan maar dan moet je even goed shoppen.

NB Als je hier mee start en je gaat ook nog sites zoals flightaware en fr24 voeden met je eigen data, dan krijg je op die sites een gratis abbonement waarmee je vliegtuigen over de hele wereld in detail kan volgen.
Kijk maar eens op https://www.flightradar24.com