Auteur Topic: Shell Eco Marathon Rotterdam 2013  (gelezen 2496 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Shell Eco Marathon Rotterdam 2013
« Gepost op: 18 mei 2013, 19:51:53 »
Vandaag even bij de Shell Eco Marathon rondgelopen, en een  hele hoop portofoons gezien.
Bij de mensen van het evenement zelf was, aan de portofoons te zien, MotoTRBO in gebruik. Traffic Support zat op kanaal 3 (160.4700, tq 146.2) De teams van verschillende universiteiten hadden ook heel veel soorten portofoons in gebruik. Ik heb zelf een setje Midland GXT1000 FRS/GMRS porto's zien staan, ik zag iemand met een Puxing, iemand had een Midland G9 vast, en ik zag ook enkele amateur porto's. G4S beveiligde alles, maar van hun heb ik geen frequenties. Morgen ga ik naar alle waarschijnlijkheid weer en zal ik ook de FRS/GMRS en PMR frequenties mee hebben lopen. Ik zag trouwens geen enkele Tetra porto, wat best apart is, omdat heel Ahoy zelf op Tetra werkt. G4s be
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: Shell Eco Marathon Rotterdam 2013
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2013, 14:37:00 »
Tetra is toch ook gewoon te ontvangen, ofniet?

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: Shell Eco Marathon Rotterdam 2013
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2013, 16:32:52 »
Was er vandaag weer, ditmaal zag ik wel mensen van Ahoy met Tetra porto's. G4S werkte ook op Tetra. Bijna alle teams van studenten zaten op PMR, het was dan ook flink druk daarop. Best leuk om al die talen te horen.


@Wout Jan DMO (Direct Mode) in principe wel, maar TMO (Trunked Mode) nog niet. Je kan het best ontvangen maar je zal alleen maar een soort brom horen.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))