Auteur Topic: AMCC  (gelezen 7395 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Airplane

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 56
Re: AMCC
« Reactie #15 Gepost op: 29 november 2009, 16:16:02 »
Het vrachtcentrum op Eindhoven Airport AMCC-ISAFvoert transporten uit voor de NATO naar Afghanistan.

Offline rik56

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: AMCC
« Reactie #16 Gepost op: 29 november 2009, 16:56:14 »
Citaat van: "Henri le Beau"
air mobility control center.

even de juiste benaming   :oops:
Allied Movement Co-ordination Centre

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: AMCC
« Reactie #17 Gepost op: 29 november 2009, 16:58:42 »
Citaat van: "lightning"
Citaat van: "tinuske"
misschien een domme vraag, maar waar staat amcc voor?

Grt Tinuske

Dit betekent: Air Mobility Command Centre. Dit is een regel c.q. commandocentrum van waaruit (alle) USAF vluchten met de C-5 & C-17 transportvliegtuigen en de KC-10 & KC-135 tankervliegtuigen gecoördineerd worden (de bekende Reach-vluchten).

Dan heb je het over Hilda (Scott AFB) en heet TACC
AMCC op een veld (Bijv RS) behartigt de zaken van dat veld zelf aangaande AMC traffic

Die club op Eindhoven, voert niet zelf de vluchten uit maar is wel het regelcentrum van alle ISF vluchten.

Offline Airplane

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 56
Re: AMCC
« Reactie #18 Gepost op: 30 november 2009, 08:33:39 »
Ik heb zondag zitten luisteren en het valt mij op dat de UHF frekwenties van de militaire verkeersleiding van DUTCH MIL/LIPPE met deze AMC vluchten niet worden gebruikt.Wat is hier de reden voor?  Ook hoor ik deze vluchten steeds op 128.350 Radar LOWER terwijl ze tch veel hoger vliegen dan waar deze frekwentie eigenlijk voor bedoeld is.GRT FRANK

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: AMCC
« Reactie #19 Gepost op: 30 november 2009, 15:23:26 »
Citaat van: "Airplane"
Ik heb zondag zitten luisteren en het valt mij op dat de UHF frekwenties van de militaire verkeersleiding van DUTCH MIL/LIPPE met deze AMC vluchten niet worden gebruikt.Wat is hier de reden voor?  Ook hoor ik deze vluchten steeds op 128.350 Radar LOWER terwijl ze tch veel hoger vliegen dan waar deze frekwentie eigenlijk voor bedoeld is.GRT FRANK

Goed opgemerkt  ;)

Het RCH-spul zit inderdaad vaak op VHF al hoor je ze in het weekend ook wel op UHF, bijv. 233.725 & 278.600 London Mil. Waarom dit is weet ik niet echt. Mogelijk zitten ze graag op VHF ATC zodat de UHF vrij hebben om onderling en met Ops te werken. Anderzijds zijn er zat vlieger die juist om UHF vragen als ATC ze naar VHF wil doorzetten.

De 2 Dutch Mil Lowers zijn buiten reguliere uren de algemene freqs ook voor de hoogvliegers. Ik zou niet te veel kijken naar de aanduidingen die je vaak bij Dutch Mil freqs ziet. In praktijk is de UHF indeling ongeveer zo:

264.325  Information
397.275  Radar Lower
240.900  Radar Upper (pri)
268.600  Radar Upper (sec)
247.425  Radar (backup)
254.400  Radar (backup)
276.100  Radar (backup)
290.575  Radar (backup)
285.050  Radar (backup)
317.725  Radar (backup)
369.775  Radar (backup)
372.025  Radar (backup)

Het VHF rijtje wordt dat zo:
132.350 Information
128.350 Radar Lower (ori)
132.525 Radar Lower (sec)
120.825 Radar Upper

Hope this helps..
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: AMCC
« Reactie #20 Gepost op: 30 november 2009, 15:42:18 »
Citaat van: "rik56"
Citaat van: "Henri le Beau"
air mobility control center.

even de juiste benaming   :oops:
Allied Movement Co-ordination Centre

Niet dat het er veel toe doet maar Allied Movement Co-ordination Centre betekent:

Deployment planning. The Allied Movement Co-ordination Centre (AMCC) co-ordinates and deconflicts national deployment plans. The result is a Multi-National Detailed Deployment Plan (MN-DDP). The AMCC will also track the execution of the deployment based on national inputs. (http://www.nato.int/docu/stanag/ajp4/ajp-4.pdf)

"Mijn" suggestie komt uit http://www.fas.org/man/dod-101/usaf/docs/afdd/afdd2-6-3.pdf

Scannerwise zou AMCC ook best "AMC Commandpost" kunnen zijn  ;)
Luisterspulletjes :)

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: AMCC
« Reactie #21 Gepost op: 26 december 2009, 21:46:31 »
Zo de kerst weer overleefd, nu even de resten wegspoelen met een goede rode wijn !  

Bedankt voor alle info in deze topic, bovenstaande frequenties even in een recent aangeschafte Signal R535 geklopt.
Die ga ik hier gebruiken om het AMCC verkeer te monitoren met een afgepiekte Groundplane.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: AMCC
« Reactie #22 Gepost op: 27 december 2009, 08:31:01 »
Citaat van: "counterstrike"
Zo de kerst weer overleefd, nu even de resten wegspoelen met een goede rode wijn !  

Bedankt voor alle info in deze topic, bovenstaande frequenties even in een recent aangeschafte Signal R535 geklopt.
Die ga ik hier gebruiken om het AMCC verkeer te monitoren met een afgepiekte Groundplane.

Groeten,
Peter

Afgepiekt op welke freq?
Luisterspulletjes :)

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: AMCC
« Reactie #23 Gepost op: 27 december 2009, 22:33:26 »
Henri,

Om en nabij de 260 Mhz (dus UHF).

Met vriendelijke groet,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne