Ik heb zondag zitten luisteren en het valt mij op dat de UHF frekwenties van de militaire verkeersleiding van DUTCH MIL/LIPPE met deze AMC vluchten niet worden gebruikt.Wat is hier de reden voor? Ook hoor ik deze vluchten steeds op 128.350 Radar LOWER terwijl ze tch veel hoger vliegen dan waar deze frekwentie eigenlijk voor bedoeld is.GRT FRANK
Goed opgemerkt
Het RCH-spul zit inderdaad vaak op VHF al hoor je ze in het weekend ook wel op UHF, bijv. 233.725 & 278.600 London Mil. Waarom dit is weet ik niet echt. Mogelijk zitten ze graag op VHF ATC zodat de UHF vrij hebben om onderling en met Ops te werken. Anderzijds zijn er zat vlieger die juist om UHF vragen als ATC ze naar VHF wil doorzetten.
De 2 Dutch Mil Lowers zijn buiten reguliere uren de algemene freqs ook voor de hoogvliegers. Ik zou niet te veel kijken naar de aanduidingen die je vaak bij Dutch Mil freqs ziet. In praktijk is de UHF indeling ongeveer zo:
264.325 Information
397.275 Radar Lower
240.900 Radar Upper (pri)
268.600 Radar Upper (sec)
247.425 Radar (backup)
254.400 Radar (backup)
276.100 Radar (backup)
290.575 Radar (backup)
285.050 Radar (backup)
317.725 Radar (backup)
369.775 Radar (backup)
372.025 Radar (backup)
Het VHF rijtje wordt dat zo:
132.350 Information
128.350 Radar Lower (ori)
132.525 Radar Lower (sec)
120.825 Radar Upper
Hope this helps..