Auteur Topic: Capcode/monitorcode Traumaheli  (gelezen 9333 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

-rik-

  • Gast
Capcode/monitorcode Traumaheli
« Gepost op: 30 juli 2006, 18:21:07 »
Hallo allemaal. Als ik hier in Groningen de meldingen van de traumaheli wil ontvangen, krijg ik die dan als ik de monitorcode van de brandweer regio groningen erin heb staan of moet ik dan één van de CPA erin hebben. Of heeft de heli een eigen capcode?

Alvast bedankt!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode/monitorcode Traumaheli
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2006, 18:33:04 »
Citaat van: "-rik-"
Hallo allemaal. Als ik hier in Groningen de meldingen van de traumaheli wil ontvangen, krijg ik die dan als ik de monitorcode van de brandweer regio groningen erin heb staan of moet ik dan één van de CPA erin hebben. Of heeft de heli een eigen capcode?

De heli van Groningen wordt helaas niet via P2000 gealarmeerd...

Groeten, Peter.

-rik-

  • Gast
Re: Capcode/monitorcode Traumaheli
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2006, 19:34:04 »
Ok, jammer idd....

En welke capcode kan ik trouwens het beste voor de groningse ambulances gebruiken, want ik weet niet echt het verschil en de afkortingen van deze allemaal, (zoals OVD-G bijv.). Kan ik het beste die van 0402071 gebruiken?

Citaat
0402060 - CPA Groningen - OVD-G
0402070 - CPA Groningen - RGF (Regionaal Geneeskundig Functionaris)
0402071 - CPA Groningen
0402121 - CPA Groningen - MMA (Medisch Manager Ambulancezorg)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode/monitorcode Traumaheli
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2006, 19:41:32 »
Citaat van: "-rik-"
En welke capcode kan ik trouwens het beste voor de groningse ambulances gebruiken, want ik weet niet echt het verschil en de afkortingen van deze allemaal, (zoals OVD-G bijv.). Kan ik het beste die van 0402071 gebruiken?

Citaat
0402060 - CPA Groningen - OVD-G
0402070 - CPA Groningen - RGF (Regionaal Geneeskundig Functionaris)
0402071 - CPA Groningen
0402121 - CPA Groningen - MMA (Medisch Manager Ambulancezorg)

Groningse ambulances gebruiken eveneens geen P2000, en ik heb sterk mijn twijfels bij de benamingen die jij hier noemt (afkomstig van het P2000-forum). Bij mijn weten zijn er geen codes bij er bij kleine of middelgrote incidenten uit gaan. De codes van de GHOR (die jij noemt) kunnen ook gepiept worden voor overleg en dat hoeft niet perse te maken te hebben met een lopend incident. Adressen hoef je al helemaal niet te verwachten op die codes, dus als je het mij vraagt valt er wat de medische sector betreft weinig te programmeren in Groningen...

Groeten, Peter.

-rik-

  • Gast
Re: Capcode/monitorcode Traumaheli
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2006, 19:51:18 »
Die codes heb ik idd van het P2000-forum, staat lekker veel op. Jammer dat er hier niet veel met P2000 gewerkt wordt qua ambulance.
Sorry, maar wat is trouwens GHOR, aangezien ik nog nieuw ben in het P2000, weet ik nog lang al die afkortingen e.d. niet.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode/monitorcode Traumaheli
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2006, 20:14:27 »
Citaat van: "-rik-"
Sorry, maar wat is trouwens GHOR, aangezien ik nog nieuw ben in het P2000, weet ik nog lang al die afkortingen e.d. niet.

Bij een (dreigende) ramp wordt in hoog tempo een grote hulpactie in gang gezet. De geneeskundige hulp valt dan onder de GHOR: de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen. De GHOR is verantwoordelijk voor drie taken in de rampenbestrijding, namelijk:

1. Spoedeisende medische hulpverlening
2. Psychosociale hulpverlening
3. Bewaking volksgezondheid bewaken en het treffen van medisch milieukundige maatregelen

Bij het via Google zoeken op 'GHOR' geeft talloze pagina's waarop je informatie kunt vinden over de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen. De GHOR Groningen maakt (deels) gebruik van P2000. De reguliere geneeskundige hulpverlening (ambu's) helaas niet. Wat niet is kan echter nog komen. KAN nog komen, maar niet noodzakelijkerwijs...

http://www.ghornet.nl
http://www.ghorzhz.nl

http://www.ggdgroningen.nl/index.html?h ... %253F.html


Groeten, Peter.

-rik-

  • Gast
Re: Capcode/monitorcode Traumaheli
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2006, 20:20:58 »
Okee, bedankt voor de info en de links...  :)