Auteur Topic: CPA / MMT  (gelezen 17624 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

112 fryslan

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #30 Gepost op: 17 april 2006, 12:08:11 »
In 2005 zijn er 2 Ambulance Motoren afgeleverd bij Kijlstra in Drachten.
1 Ambulance Motor wordt gestationeerd bij de Ambulancepost in Drachten.
en de 2de Ambulance Motor wordt gestationeerd bij de Ambulancepost in Leeuwarden.
De Ambulance Motoren zouden vanaf 3e of 4e maand van 2006 operationeel gaan.
Dit klopt dus want gister is de Ambu Motor van Drachten opgepiept en dus in gebruik genomen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: CPA / MMT
« Reactie #31 Gepost op: 17 april 2006, 12:10:34 »
Citaat van: "112 fryslan"
De Ambulance Motoren zouden vanaf 3e of 4e maand van 2006 operationeel gaan. Dit klopt dus want gister is de Ambu Motor van Drachten opgepiept en dus in gebruik genomen.

Aan de hand van 1 alarmering vind ik dit nogal een gevaarlijke conclusie, ik zou de komende alarmeringen even afwachten...

Groeten, Peter.

112 fryslan

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #32 Gepost op: 17 april 2006, 12:13:54 »
Nou ja, Peter dan geloof je Mij en Edwinlwd maar niet.
Het is gewoon wel zo.
Kijk maar naar de Foto;s van het ongeval gisteren en de verhalen daar bij.
De Ambulance Motor van Ambulancepost Drachten is op 1 van de zoveel foto;s terug te vinden.
Wat zou het anders moet zijn?
Er waren een paar ambulances aanwezig maar die hebben allemaal al een cap code.

Offline edwinlwd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 142
    • http://www.112fryslan.nl/
Re: CPA / MMT
« Reactie #33 Gepost op: 17 april 2006, 12:22:37 »
Het kan ook een persoon van ghor zijn die toevallig de ambulancemotor genomen heeft. Dus zoals peter al zij moeten we even de toekomstige alarmeringen afwachten.
Actueel 112 nieuws in woord en beeld: http://www.112fryslan.nl/ Dag en nacht op pad

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: CPA / MMT
« Reactie #34 Gepost op: 17 april 2006, 12:23:17 »
Citaat van: "112 fryslan"
Nou ja, Peter dan geloof je Mij en Edwinlwd maar niet.

Zucht... Het gaat niet om geloven, maar om conclusies trekken. Allemensen wat ben jij eigenwijs zeg...

Door deze eigenzinnige denkwijze ontstonden in het verleden al die ellendige tooncodelijsten. Kijk eens hoe vaak anderen jouw conclusies en/of aannames moeten corrigeren? Dat zegt toch wel wat...

Als je een vermoeden hebt, zet dat dan lokaal op een papiertje of in een bestandje.

Dat er bepaalde feiten zijn dat is natuurlijk leuk, ik zal de laatste zijn die dat niet zal geloven, maar er is op dit moment geen enkele reden om doodleuk te concluderen dat de eerste de beste onbekende code dan maar voor die motor moet zijn. Wat dacht je ervan dat hij misschien via C2000 die kant op is gestuurd? Alarmeren is dan niet noodzakelijk, en je zou moeten weten dat dat vaker gebeurt in Friesland.

Als de motor nu 5x is ingezet en je hebt 5x dezelfde code gezien, DAN kun je conclusies trekken. Wat je nu doet is gewoon koffiedik kijken en als er iets is wat we willen voorkomen dan is dat het wel.

Zo dat is eruit. Zit me al langer dwars hoor, de lijst van Friesland moet verhoudingsgewijs het meest gecorrigeerd worden. Misschien is het tijd om wat meer eigen initiatief te tonen, of om het te overhandigen aan iemand anders die het misschien beter kan...

Duidelijke taal begrijpen we allemaal...

Groeten, Peter.

112 fryslan

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #35 Gepost op: 17 april 2006, 12:36:26 »
Citaat
Zo dat is eruit. Zit me al langer dwars hoor, de lijst van Friesland moet verhoudingsgewijs het meest gecorrigeerd worden. Misschien is het tijd om wat meer eigen initiatief te tonen, of om het te overhandigen aan iemand anders die het misschien beter kan...

Ik ben niet de gene die de Cap Codes lijsten bij houdt hoor van regio friesland. dit doet wytse pyt hoor.
dus moet je dit niet tegen mij zeggen want ik kan de lijsten van friesland niet aanpassen op het P2000 Forum, daarvoor moet je toch echt bij Wytse Pyt zijn.

En gaat het om beter kunnen dan een ander?
Met meerdere mensen er over nadenken en de meldingen in de gaten houden lijkt mij handiger.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: CPA / MMT
« Reactie #36 Gepost op: 17 april 2006, 12:39:58 »
Schiet me nog wat te binnen, die code ligt wel erg dicht bij die van Wiebe :

0320994 14:44:10 12-04-06  OvD-G Wiebe direct contact CPA

0320990 16:45:41 16-04-06  Prio 1 Aanr.beknelling KOEFENNE/DE WALLE BZWA Inzet VC2DRACH COHLEEUW HA1LEEUW (Nader bericht: grip-1)
0320990 17:01:37 16-04-06  A1 KOEFENNE BEETSTERZWAAG

Kijk eens goed naar dat eerste bericht. "Prio 1" dat is een bericht van de BRW. In eerste instantie heeft GMS hem namelijk conform de procedure (GMS werkt louter volgens procedures) meteen meegealarmeerd bij GRIP-1. Later is hij nog eens apart door de CPA gealarmeerd.

Ik zit 10 regio's verderop en kan me natuurlijk vergissen, maar ik kan me niet indenken waarom het GMS van de BRW de ambumotor als onderdeel van een procedure meteen meealarmeert. Dat zou net zoiets zijn als dat de AC Rijnmond automatisch de Life Line Two meealarmeert. Een heli maakt geen deel uit van een procedure, zoiets wordt door mensen -hetzij het aan de hand van bepaalde maatstaven- bepaald.

Tevens is de tussenliggende tijd van 15 minuten erg apart. Zou de CPA dan echt niet weten dat de motor al door de BRW is gealarmeerd?

Je ziet het. Je moet niet alleen naar de dingen kijken die het logisch zouden kunnen maken, maar ook naar de tegenstrijdige gegevens.

Als je het mij vraagt? Dan zou de code van de motor in een lagere reeks moeten liggen. In een reeks laag in de 03209XX of in de reeks van de reguliere ambu's.

Tot zover maar weer op 2e paasdag...

Groeten, Peter.

112 fryslan

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #37 Gepost op: 17 april 2006, 12:44:05 »
17:02:24 16-04-06 A1 GRIP 1 KOEFENNE BEETSTERZWAAG 0320911CPA FRIESLAND
Het gaat helemaal Niet over de 2 Cap Codes waar jij het nu over hebt.
Het gaat over de boven staande melding en cap code.
0320911 behoort tot de CPA/GHOR
Dus gaat nu ineens over hele andere dingen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: CPA / MMT
« Reactie #38 Gepost op: 17 april 2006, 12:44:40 »
Citaat van: "112 fryslan"
Met meerdere mensen er over nadenken en de meldingen in de gaten houden lijkt mij handiger.

Net wat je zegt, in de gaten houden en er over nadenken. Nu wordt het gelijk maar klakkeloos aangenomen na een paar berichten.

112 fryslan

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #39 Gepost op: 17 april 2006, 12:47:51 »
Johan hebt helemaal gelijk, dat er te snel wordt aangenomen dat het dit of dat is.
Het is niet verkeerd om ieder zijn of haar vermoeden erover te laten horen.
Maar inderdaad na een paar alarmeringen met de zelfde cap code dan kun pas meer zekerheid krijgen over wat het nu is.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: CPA / MMT
« Reactie #40 Gepost op: 17 april 2006, 12:54:25 »
Citaat van: "112 fryslan"
17:02:24 16-04-06 A1 GRIP 1 KOEFENNE BEETSTERZWAAG 0320911CPA FRIESLAND
Het gaat helemaal Niet over de 2 Cap Codes waar jij het nu over hebt.
Het gaat over de boven staande melding en cap code.
0320911 behoort tot de CPA/GHOR
Dus gaat nu ineens over hele andere dingen.

Het zou ook prettig zijn als er gewoon gebruik wordt gemaakt van eigen/normale logfiles en niet die rare regels zoals je op bepaalde online sites kunt vinden.

Ten eerste liepen er 2 discussies door elkaar, ten tweede had jij gisteren 2x binnen een kort tijdsbestek dezelfde 'nieuwe' codes gepost. Ik zei al dat de CvD-G standaard bij een GRIP-1 wordt meegealarmeerd om de medische leiding van de OvD-G over te nemen. Beide codes zijn voor het eerst gezien, dus welke code er nu wordt bedoeld, naar mijn bescheiden mening geldt voor beide codes hetzelfde, namelijk te weinig informatie om conclusies aan te verbinden....

Goed, wat betreft het P2000-forum heb ik me kennelijk vergist, jij doet Groningen maar daarvoor geldt min of meer hetzelfde. Het gaat niet om beter weten of elkaar verbeteren, maar het goed bijhouden van een lijst en een beetje je verstand gebruiken. Neem bijvoorbeeld die code van de TS van Wehe den Hoorn, waarom zou die plotseling op de code van het kazernealarm zitten? De hele regio werkt volgens een bepaalde structuur, allen in Wehe den Hoorn zou dat afwijken?

Over afwijken gesproken, ik wijk nu ook te ver af. Denken en brainstormen is juist de bedoeling maar als jij zegt "DUS is het" of "wat kan het anders zijn" dan ben je alweer conclusies aan het trekken op basis van bijzonder weinig informatie.

Ik heb wel 10.000 gezegd "afwachten'. Waarom moet een capcode nadat hij de eerste keer is gezien maar meteen een naampje krijgen? Kun je niet slapen voordat hij een benaming heeft? Rustig afwachten en de toekomst zal het ons leren.....

Groeten, Peter.

Offline edwinlwd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 142
    • http://www.112fryslan.nl/
Re: CPA / MMT
« Reactie #41 Gepost op: 17 april 2006, 13:03:19 »
Citaat van: "hunter"
Ik zei al dat de CvD-G standaard bij een GRIP-1 wordt meegealarmeerd om de medische leiding van de OvD-G over te nemen.

Nu ik bovenstaande lees van peter kom ik op het idee dat 0320911 wel eens CvD-G kan zijn aangezien deze code werd gealarmeerd met de volgende mededeling: GRIP 1 KOEFENNE BEETSTERZWAAG.

Maar dat moeten we even afwachten.
Actueel 112 nieuws in woord en beeld: http://www.112fryslan.nl/ Dag en nacht op pad

112 fryslan

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #42 Gepost op: 17 april 2006, 13:21:18 »
Peter,
bedankt voor de uitleg.
Ik zal er wat mee doen.
Afwachten is het beste.
dank je wel.

112 fryslan

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #43 Gepost op: 2 juni 2006, 20:21:58 »
Hallo Allemaal,
Wie weet wat men bedoelt met Parel Groep 8 ?

0320601 13:28:39 01-06-06 Alarmering Parel Groep 8 Ambu 35 CPA Friesland Ambu 02135 Oosterwolde

Groetjes,
112 Fryslan

lise

  • Gast
Re: CPA / MMT
« Reactie #44 Gepost op: 2 juni 2006, 22:09:31 »
Citaat van: "112 fryslan"
Hallo Allemaal,
Wie weet wat men bedoekt met Parel Groep 8 ?

wellicht een instelling die verschillende locaties heeft? of meerdere panden op 1 terrein? vergelijk bijv. een vakantie park, dat zouden ze bijv. kunnen alarmeren als "vakantiepark zeldenrust" huisje 8

de betreffende ploeg weet dan echt wel waar ze zijn moeten hoor ;-)