Auteur Topic: Frequenties gevraagd omgeving Appingedam  (gelezen 6544 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline flanker

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
Frequenties gevraagd omgeving Appingedam
« Gepost op: 20 juli 2005, 19:15:05 »
Hallo,

Familie van me begint zich behoorlijk te vervelen. Mochten er mensen actuele frequenties weten van beveiligingsbedrijven o.i.d. in Appingedam en nabije omgeving zodat ze toch nog een beetje kunnen horen of er iets in de omgeving gebeurd dan graag reactie.

Achter de geraniums zitten is al erg, maar in alle stilte is NOG erger. Kortom laat de oudjes niet in stilte zitten  :P

Ze hebben een simpele 20 kanaals scanner zonder luchtvaartband tot 512Mhz dus actieve kanalen a.u.b.

namens hun alvast bedankt

Ronald

P.S. P2000 vinden ze helaas te ingewikkeld
If it ain\'t broke then don\'t try to fix it

Offline Iceboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Frequenties gevraagd omgeving Appingedam
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2005, 22:57:01 »
Taxi's in de omgeving zijn er legio.  Dan de Marifoonkanalen; Scheepvaartverkeer door het Eemskanaal, Delfzijl, sluizen, bruggen, Eemshaven , loodsboot, bootlieden enz. enz. Ook het scheepvaartverkeer bij onze Oosterburen is hier goed te ontvangen.  Zeg het maar welke freqs wil je.

Beveiligingsbedrijven in de regio weet ik zo niet.

Johan B, weet jij in welke range ik moet "searchen"  om de beveiligingsbedrijven te vinden ?  Kunnen we die ook achterhalen voor de luisteraar achter de geraniums ;)
Stay Tuned

Een Hartelijke Groninger Groet (EHGG)  ,  Iceboy

UBC 780 XLT * UBC 92 XLT Close Call * YUPITERU MVT 7100 * KENWOOD TM-D700 E

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Frequenties gevraagd omgeving Appingedam
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2005, 08:39:53 »
@Flanker: volgens mij hebben jouw oudjes dus alle tijd om te searchen met hun ontvanger(s). Misschien kunnen ze zelf eens een mooi lijstje maken, die jij dan op dit forum zet ;)
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Captain Flintstone

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Frequenties gevraagd omgeving Appingedam
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2005, 10:03:40 »
Citaat van: "Iceboy"
Beveiligingsbedrijven in de regio weet ik zo niet.

Zoveel beveiligingsbedrijven zitten hier op " 't plattelaand" ook niet hoor.  ;) NBO beveiliging is een van de grootste bedrijven, frequentie onbekend.
"Kick the tire and light the fire!!"

Offline flanker

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
Re: Frequenties gevraagd omgeving Appingedam
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2005, 12:03:01 »
Citaat
@Flanker: volgens mij hebben jouw oudjes dus alle tijd om te searchen met hun ontvanger(s). Misschien kunnen ze zelf eens een mooi lijstje maken, die jij dan op dit forum zet

Geloof me, als ze zo technisch aangelegd waren hadden ze alle banden al doorzocht daar.

Ik woon nu in Drenthe, anders had ik zulf wel luusterd in Grunn wat er te doun is.

Traxys heb ik al doorgegeven, maar is vooralsnog geen verkeer op (tenminste de frequenties die ik kon vinden voor Appingedam)

Kan iemand niet de audio uitgang van de meldkamer Groningen op de ingang van een PC daar zetten en dan via internet een stream verzorgen?  :)

Tot dat een IT-er dat daar geregeld heeft zijn frequenties uiteraard welkom  ;)
If it ain\'t broke then don\'t try to fix it

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21598
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Frequenties gevraagd omgeving Appingedam
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2005, 13:51:53 »
Beveiligingsbedrijven gaan meer en meer over op de GSM. Sinds de invoering van Traxys waren diverse bedrijven daar al naar toe gegaan en ging de conventionele mobilofoon de deur uit. Echter Traxys is niet overal dekkend an dat was best weleens lastig als je ergens in een pand zat. En nu Traxys aan zijn laatste maanden bezig is wordt het alleen maar stiller daar.

Offline flanker

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
Re: Frequenties gevraagd omgeving Appingedam
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2005, 19:47:51 »
Citaat
En nu Traxys aan zijn laatste maanden bezig is wordt het alleen maar stiller daar.

Right, ik denk dat ik dan toch maar eens moet gaan kijken of ze taxi en scheepvaart interessant vinden om te beluisteren. Lokale frequenties daarvan heb ik wel, dus da's geen probleem. Traumaheli van UMCG is dacht ik nog wel te horen op 167.7300, toch?

Intussen blijven we natuurlijk hopen dat iemand eens dat kabeltje legt van "speaker out" naar "line in"
If it ain\'t broke then don\'t try to fix it