Auteur Topic: tt 2013??  (gelezen 14479 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Sietse64

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
  • Moi .. Groeten Ut Grunn
Re: tt 2013??
« Reactie #15 Gepost op: 6 augustus 2013, 17:17:41 »
Ik zat op tribune tijdens   de Gamma Racing Day .. Veel aan de frequenties gehad . Had alleen nog moeten zoeken wat Red Bull gebruikt voor  het Radio verkeer tussen rijder en  zijn team . Hoorde nog de paniek toen de zijspan coureur geraakt werd . Alleen voor de Batt was de dag te lang . Extra mee nemen dus !
UBC 9000 XLT-UBC 3500 XLT- UBC 3000 XLT - Black Jaguar - Com 217 - Yaesu FRG -7700+FRT 7700

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: tt 2013??
« Reactie #16 Gepost op: 4 oktober 2013, 16:57:53 »
. Op 455.810 (tq 100.0) zitten de perkeerplaatsen rond de TT hal voor onderling contact.

Dit kanaal is niet in gebruik op de parkeerplaatsen rond de TT hal voor onderling verkeer. Dit weet ik 100% zeker aangezien ik op die parkeerplaatsen tijdens de TT en andere evenementen het parkeerveld onder mijn hoede heb. De frequentie die we dan gebruiken is 172.3500 en 469.5700. De laatste word alleen gebruikt tijdens de TT ivm te weinig eigen porto's voor alle posten op de weg en parkeervelden. Porto's worden dan elders gehuurd.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: tt 2013??
« Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2013, 17:29:11 »
Bert, ik neem je deskundigheid wat betreft de TT kanalen onmiddellijk aan. Heb je enig idee wat er dan tijdens de afgelopen Dutch TT in juni op 455.810 zat en met parkeren te maken had? Ik heb toch zelf communicatie in die richting gehoord terwijl ik naast de TT hal geparkeerd stond. En die 172.350 is een oude politie frequentie. Gebruiken jullie die nog steeds? Alleen onderling of ook met de CP er op?
Centrum
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: tt 2013??
« Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2013, 18:24:54 »
Ik heb totaal geen idee wat en wie er op die andere frequentie zit, in elk geval niemand van de TT afdeling CP/verkeer/parkeren. Ja deze frequentie gebruiken we nog steeds en is onze eigen frequentie tijdens evenementen voor wat verkeer en parkeren betreft. CP is een ruim begrip. Zolang we deze frequentie gebruiken is de CP iemand van ons zelf en deze zit dan achter de hoofdtribune in osn verzamelgebouw ook wel "de Ploeg" genoemd. Tijdens grote evenementen zoals TT, Truckstar, Superbikes gebruiken we de andere frequentie zoals vermeld en dan word de CP verplaatst naar het welcome centre aan de Tunnelweg en word uitgebreid door een aantal personen zoals, politie, defensie, rijkswaterstaat, GGD/Ambu en nog een paar. Van elke tak zit er 1 persoon met voor die dag met algehele bevoegdheid om snel te kunnen schakelen bij een calamiteit. Deze persoon bijv. politie, staat nog weer boven de meldkamer en heeft/hebben alle bevoegdheden om beslissingen te nemen op dat moment.

Het enigste wat ik voor jou frequentie kan bedenken is wellicht een TT camping o.i.d. deze zit naast de tunnelweg en hebben ook een parkeerplaats. maar als je mij wat steekwoorden geeft over wat er gecommuniceerd is kan ik je wellicht meer vertellen.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: tt 2013??
« Reactie #19 Gepost op: 4 oktober 2013, 19:02:35 »
Tja, wat werd er precies gezegd? Als ik dat nu nog wist, 3 maanden later.......
Ik heb het kanaal er nu vast bij staan als ik richting de baan ga, zodra ik ze weer hoor zal ik me op dit forum melden. Het is trouwens in combinatie met de gebruikte TQ een huurfrequentie van Venema, het zal me niet verbazen als ie alleen met de Dutch TT wordt gebruikt. Met de BSB een paar weken geleden in ieder geval niet. En volgens mij zaten de verkeersregelaars toen op 153.15625 (duplex net) samen met de rest van de buitenring zoals de kaartverkoop. Kan dat kloppen?
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: tt 2013??
« Reactie #20 Gepost op: 4 oktober 2013, 19:26:19 »
dat laatste zou heel goed kunnen, ik heb geen frequentie in beeld van de porto en moet dus afgaan op de zoekfunctie van mijn scanner, helaas zonder tq aanduiding. heb jij die toevallig van die frequentie 153.xxxx ?

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: tt 2013??
« Reactie #21 Gepost op: 4 oktober 2013, 19:30:47 »
Van 153.15625 is de TQ 151.4 .
Tijdens de Br. Superbikes had ik ook ontvangst op 153.1125 maar te kort om duidelijk te krijgen wie dit waren. Weet jij wat daar normaal gesproken op zit?
Centrum.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: tt 2013??
« Reactie #22 Gepost op: 4 oktober 2013, 19:36:31 »
er zijn meerdere porto netten op het circuit, ik/wij van de buitenring en dan heb je nog de binnenring met de baco's en alle andere posten. ik heb alles in de scanner zitten en volgend weekend tijdens de ONK maar eens goed luisteren naar de scanner. zelf ben ik er niet en veel verkeer zal er niet zijn.