Auteur Topic: Ontvangst vertraging Wouxun UV2D  (gelezen 3993 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline VKR01

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Ontvangst vertraging Wouxun UV2D
« Gepost op: 25 augustus 2012, 17:45:32 »
Ik merk dat bij het ontvangst van signalen er een vertraging van +/-1 sec. voordoet op de KG-UV2D.

Ik was op de hoogte dat zijn voorganger de UVD1P dit probleem had, maar dacht dat het probleem bij de 2 was opgelost.

Zijn er mensen die het probleem hebben kunnen oplossen? Of is het gewoon een kwestie van accepteren
(De echte oplossing om een Motorola portofoon aan te schaffen volgt later dit jaar) :)
Ontvanger: UBC72xlt met een JWX buiten antenne

Offline Hent

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Ontvangst vertraging Wouxun UV2D
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2012, 06:07:06 »
Een Motorola? maar dan heb je ook iets.
Volgens mij is dat Chinese spul wel goedkoop maar niet zo goed als de grote merken.

Offline joelski

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • WouwLite Telecom
Re: Ontvangst vertraging Wouxun UV2D
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2012, 09:36:08 »
De vertraging is iets minder dan 1 seconden maar het valt inderdaad wel op.
Volgens mij kan je met een beetje hobby'en al een heel eind komen, maar dan is de vraag: heb je het nodig dat het ding gelijk reageert?

Ik heb zelf de UV2D en naar mijn idee werkt het goed zat (niet uitermate goed maar wel goed genoeg).

Nou heb je het over een 'echte' oplossing door een Motorola portofoon aan te schaffen. Maar er zijn uiteraard ook andere oplossingen. Ga eens kijken naar welke eisen je stelt aan een portofoon, ga deze dan vergelijken met diverse merken. Dat bijvoorbeeld Motorola, Kenwood, Icom of HYT marktleiders zijn hoeft nog niet te betekenen dat ze 'de beste' zijn, ga maar eens op internet kijken, je vindt vast en zeker iets wat bij je zal passen. Of vraag het hier op het forum, er zijn genoeg mensen die je iets kunnen aanraden.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Ontvangst vertraging Wouxun UV2D
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2012, 09:58:01 »
Ik merk dat bij het ontvangst van signalen er een vertraging van +/-1 sec. voordoet op de KG-UV2D.

Staat Battery Saving aan? De ontvanger wordt dan periodiek even geopend om te kijken of er een signaal is. Op blz. 15 van de handleiding staat hoe je dit uit kunt schakelen.

Offline VKR01

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Ontvangst vertraging Wouxun UV2D
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2012, 10:15:10 »
Batterij vertraging staat inderdaad aan.

Ik zal het eens uitschakelen en kijken of het een positief resultaat heeft
Ontvanger: UBC72xlt met een JWX buiten antenne