Auteur Topic: Motorola GP serie vs PMR  (gelezen 16323 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2012, 17:26:05 »
Iemand met een vergunning heeft geen illegale apparatuur
ha ha ha ,laat me niet lachen ,ik hoop dat je zelf beter weet!!!!

De inhoud laat ik even buiten beschouwing, maar de toon mag wel wat vriendelijker.

Offline johan vermeer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2012, 20:08:44 »
hallo Peter,ik heb het gelezen,maar het was niet onvriendelijk bedoeld ,of hatelijk.
sorry, als het zo over gekomen is.
vriendelijke groeten, johan.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2012, 20:12:04 »
Wellicht had hamsatman er ook een pb over kunnen sturen, inplaats van hier in het topic ;)

Offline 2NB99POI

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2012, 11:38:48 »
ik heb een setje gp 1200 die idem gebruik maken van de pmr band ik heb deze ter onderpand maar mag je deze zonder verg in bezit hebben of gebruiken???

Offline 2NB99POI

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #19 Gepost op: 19 mei 2012, 11:40:13 »
ik heb een setje gp 1200 die idem gebruik maken van de pmr band ik heb deze ter onderpand maar mag je deze zonder verg in bezit hebben of gebruiken???

buiten het feit dat ik weet dat ik voor de kanalen lijst van de alg repeaters een verg moet hebben

Leen Ansems

  • Gast
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #20 Gepost op: 19 mei 2012, 11:49:06 »
Het gebruik op PMR kanalen is niet toegestaan. De GP1200 is ook een portofoon voor trunking en er bestaan 2 versies van. Of er ook conventionele kanalen bijgezet kunnen worden is afhankelijk welke versie software er in zit.

Offline 2NB99POI

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2012, 15:57:42 »
Het gebruik op PMR kanalen is niet toegestaan. De GP1200 is ook een portofoon voor trunking en er bestaan 2 versies van. Of er ook conventionele kanalen bijgezet kunnen worden is afhankelijk welke versie software er in zit.

oke dank voor uw response

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2012, 22:49:33 »
ik heb een setje gp 1200 die idem gebruik maken van de pmr band ik heb deze ter onderpand maar mag je deze zonder verg in bezit hebben of gebruiken???

Niet helemaal on-topic, maar voor zover ik weet mag je ze best in bezit hebben zonder vergunning, zolang ze maar niet gemakkelijk zend-klaar kunnen worden gemaakt. Dus TX op Never Allowed en geen programmeerapparatuut in bezit bijvoorbeeld. Aanzetten en PTT indrukken is wel zend-klaar bijvoorbeeld, of programmeerkabel en Cd'tje met software erbij leggen ;)

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #23 Gepost op: 22 mei 2012, 09:51:43 »
En ook dat is al weer achterhaald, ik heb niet al te lang geleden een lang gesprek gehad met het kantoor van AT in Amersfoort.
Iedereen mag tegenwoordig alles in huis hebben en ook aangesloten, de enige manier wanneer AT iets kan ondernemen is wanneer er een meting gedaan is van een uitzending.
Dus wanneer jij de microfoon indrukt en zij op dat moment in de buurt rijden en zien dat je die uitzending maakt.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #24 Gepost op: 22 mei 2012, 10:04:25 »
Da's ook nieuw voor mij (maar zeer welkom, als ik met de TH-F7E op de motor rondrij 8)). Eigenlijk is dat een vrijbrief om van alles te gebruiken, want een controleur vlak naast je is zeer zeldzaam...
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #25 Gepost op: 22 mei 2012, 10:06:51 »
Ja dat is helaas letterlijk wat hij tegen me zei, ze mogen steeds minder omdat ze zich aan de Europese wetten moeten houden.
Zo ook met digitale modulatie, hier moeten ze steeds meer ruimte voor vrij maken in de banden.

Uiteraard mogen ze nog steeds bij vermoeden dat je vaak uitzend, je op voorhand waarschuwen middels een brief.
En dan bij constatering meteen overgaan tot vorderen van je apparatuur en pv geven.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #26 Gepost op: 22 mei 2012, 10:32:50 »
Ja dat is helaas letterlijk wat hij tegen me zei, ze mogen steeds minder omdat ze zich aan de Europese wetten moeten houden.
Zo ook met digitale modulatie, hier moeten ze steeds meer ruimte voor vrij maken in de banden.

Uiteraard mogen ze nog steeds bij vermoeden dat je vaak uitzend, je op voorhand waarschuwen middels een brief.
En dan bij constatering meteen overgaan tot vorderen van je apparatuur en pv geven.

Aan de andere kant misschien ook wel mooi. Je krijgt toch ook geen bekeuring omdat je auto harder kán dan 130km/h. Frequentie-misbruikers doen dat toch wel; bezit verboden of niet, en 'nette' gebruikers doen het niet, verboden of niet.

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2012, 10:41:30 »
Da's ook nieuw voor mij (maar zeer welkom, als ik met de TH-F7E op de motor rondrij 8)). Eigenlijk is dat een vrijbrief om van alles te gebruiken, want een controleur vlak naast je is zeer zeldzaam...

Opmerkelijke gedachtengang Robert. Iedereen schreeuwt om eigen verantwoordelijkheid en minder nutteloze regelgeving. Als je die dan krijgt is het toch geen vrijbrief?

René van Zon

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2012, 12:39:47 »
Tja, het is alleen wel de praktijk helaas. Geen controle, dus lekker doen wat je zelf wilt.

Maak ik me zelf trouwens ook wel eens schuldig aan. Zo ligt mijn gemiddelde snelheid op de autosnelwegen volgens de wet te hoog (maar toch hoef ik vrijwel nooit te remmen, dus ik anticipeer prima) en mag ik mijn amateurporto ook niet op de motor gebruiken voor PMR446 (alhoewel ik daar netjes maximaal 0.5W doe, ding is er niet voor goedgekeurd). In mijn geval ben ik er van overtuigd dat ik niemand er mee kwaad doe, maar zo heeft elke overtreder natuurlijk wel een argument.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Motorola GP serie vs PMR
« Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2012, 16:57:30 »
Je nuanceert het nu toch wel. 8)
Middels een vrijbrief zou je die twee genoemde onderwerpen als legale akties beschouwen.
Zolang men weet dat er grenzen zijn gaat het nog wel goed.  :)
Ik zie het vrijgeven van het bezit ook zoals hierboven is aangegeven mbt een auto die harder kan dan 130.
Maar goed laten we verder maar weer on-topic gaan.

René van Zon