Auteur Topic: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??  (gelezen 5947 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Gepost op: 29 augustus 2008, 09:46:15 »
Niet helemaal de juiste plaats voor deze topic denk ik maar wist even geen ander plekje en ach een sateliet vliegt dus is ook luchtvaart  ;)
Is er op dit forum iemand die ervaring heeft met het luisteren naar de inmarsat en is daar uberhaut nog analoge activiteit waar te nemen ??.
Ik heb het bandje al eens afgedraait maar denk dat het met de discone sowieso niet zal lukken op die frequentie.
Ik heb in de kelder nog een kleine originele inmarsat antenne liggen en wil daar eens mee gaan expirimenteren.
ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

kurtie

  • Gast
Re: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2008, 16:23:03 »
Beste,

Al iets verder ivm inmarsat ?

Ben namelijk ook aan het zoeken om dit te monitoren, je hebt een Downconverter en preamp nodig.

Mischien kunnen we elkaar bijstaan met de opgedane ervaringen

Mvg
Kurtie

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2008, 19:25:58 »
hoi kurtie
nee helaas niet.
ik heb me toevallig vandaag rot gezocht want ik heb nog ergens een jrc inmarsat antenne, tenminste dat dacht ik maar ik vermoed dat ik die ooit eens weggegeven heb of hij is ergens in een doos verdwenen .
ik heb in principe geen downconverter nodig want mijn ontvanger haalt die frequenties wel het word dus echt een antenne kwestie.
ik kwam wel gisteren ergens op een site een frequentielijst tegen waarin wat analoge spraak kanalen aangegeven worden dus zal ze eens mee laten lopen maar denk dat het op de discone niks word .
ik hoopte een beetje iemand hier tegen te komen die er recent  nog wat op ontvangen heeft in nederland zodat ik weet dat alle moeite niet voor niets is.
maar goed plan we houden elkaar op de hoogte
ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Online counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2008, 20:22:49 »
Hoi,

Volgens mij is alles op Inmarsat digitaal sinds vorig jaar.

Voor meer info en mede hobbyisten zou je je kunnen aanmelden bij http://www.hearsat.org/, hier zitten veel actieve satelliet luisteraars die jullie vast wel verder kunnen helpen, het bezit ook een actief forum.

Met een disconne gaat het waarschijnlijk niet lukken.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R8500
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2008, 10:13:37 »
hoi peter
bedankt voor de info , daar was ik al bang voor dus ga ik er geen geld meer aan besteden voor een antenne.
en de discone is uiteraard kansloos op die frequenties maar ja je weet nooit he het was het proberen waard .
ik zal eens gaan snuffelen op die site want ben toch wel benieuwd wat er allemaal nog rondzweeft waar plezier aan te beleven is.
ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Online counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Reactie #5 Gepost op: 3 september 2008, 19:04:38 »
Hoi Ferry,

Ik denk dat het voor satelliet luisteraars zeker de moeite waard is om hier te kijken, een andere goede homepage
van dezelfde organisatie is http://www.uhf-satcom.com/. Dit omvat meer dan alleen de UHF satellieten, zoals de titel doet vermoeden.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R8500
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline 1kilowatt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2019, 17:50:15 »
Het laatste halfjaar redelijk veel ervaring opgedaan vooral met wat betreft de antennes, (schotel) en LNA's.
voor de ontvangst van Inmarsat.

Offline debroei

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
Re: iemand ervaring met inmarsat ontvangst ??
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2019, 23:06:41 »
Ga je die ervaring nu met ons delen hier?