Auteur Topic: site zaventem 51B9  (gelezen 7991 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Gert Jan

  • Gast
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2008, 01:36:03 »
Citaat van: "Eavesdrop"
gaat wel Gert Jan,vandaag een nieuwe antenne in gebruik genomen,een colinair 6dbd 420-460Mhz en dat gaat een stuk beter dan mijn discoun.
Er zijn momenteel goede condities op UHF (13mei 01h15), ik kan zelf Tilburg en Roosdaal ontvangen.
Spijtig dat er zo weinig Belgen meeluisteren anders zouden we misschien wat meer info krijgen hier in het forum :) .
Bedankt trouwens voor het plaatsen van de site update!.

Eavesdrop.

Hee mooi zo, 6dbd is niet slecht zeg, dat zal een flinke antenne zijn.
Misschien dat je eens wilt proberen of je wat hoort op 422.5875, vorig jaar zat daar de Entropia zender op die in Nieuwvliet-bad stond opgesteld op het strand, het ID was 56C1.

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2008, 19:53:53 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Eavesdrop"
gaat wel Gert Jan,vandaag een nieuwe antenne in gebruik genomen,een colinair 6dbd 420-460Mhz en dat gaat een stuk beter dan mijn discoun.
Er zijn momenteel goede condities op UHF (13mei 01h15), ik kan zelf Tilburg en Roosdaal ontvangen.
Spijtig dat er zo weinig Belgen meeluisteren anders zouden we misschien wat meer info krijgen hier in het forum :) .
Bedankt trouwens voor het plaatsen van de site update!.

Eavesdrop.

Hee mooi zo, 6dbd is niet slecht zeg, dat zal een flinke antenne zijn.
Misschien dat je eens wilt proberen of je wat hoort op 422.5875, vorig jaar zat daar de Entropia zender op die in Nieuwvliet-bad stond opgesteld op het strand, het ID was 56C1.

Goeieavond Gerd-Jan
Momenteel hoor ik op 422.5875 alleen maar ruis,Nieuvliet-bad is wel een eind verder dan Tilburg of Roosendaal maar het moet lukken hoor bij de juiste condities.
Tilburg ontvang ik momenteel  2op5,afgelopen nacht 4/5 en ik kon Hoek op 423.9375 (5341) ook ontvangen met veel ruis.
Ik ga vannacht zeker nog eens proberen.

Beste groeten.
Eavesdrop.

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2008, 12:55:13 »
Citaat van: "Eavesdrop"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Eavesdrop"
gaat wel Gert Jan,vandaag een nieuwe antenne in gebruik genomen,een colinair 6dbd 420-460Mhz en dat gaat een stuk beter dan mijn discoun.
Er zijn momenteel goede condities op UHF (13mei 01h15), ik kan zelf Tilburg en Roosdaal ontvangen.
Spijtig dat er zo weinig Belgen meeluisteren anders zouden we misschien wat meer info krijgen hier in het forum :) .
Bedankt trouwens voor het plaatsen van de site update!.

Eavesdrop.

Hee mooi zo, 6dbd is niet slecht zeg, dat zal een flinke antenne zijn.
Misschien dat je eens wilt proberen of je wat hoort op 422.5875, vorig jaar zat daar de Entropia zender op die in Nieuwvliet-bad stond opgesteld op het strand, het ID was 56C1.

Goeieavond Gerd-Jan
Momenteel hoor ik op 422.5875 alleen maar ruis,Nieuvliet-bad is wel een eind verder dan Tilburg of Roosendaal maar het moet lukken hoor bij de juiste condities.
Tilburg ontvang ik momenteel  2op5,afgelopen nacht 4/5 en ik kon Hoek op 423.9375 (5341) ook ontvangen met veel ruis.
Ik ga vannacht zeker nog eens proberen.

Beste groeten.
Eavesdrop.

Gert Jan,
ik heb de afgelopen twee nachten wat geluisterd op 422.5875 maar helaas niets onvangen.
Nochtans 5341 Hoek kwam 4/5 binnen.

Groeten,
Eavesdrop

Gert Jan

  • Gast
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #18 Gepost op: 15 mei 2008, 20:42:59 »
Ok, bedankt voor het luisteren!

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2008, 00:34:04 »
Citaat van: "Eavesdrop"
Verder hoor ik daar niks komende van het vliegveld, wel nog een paar taxibedrijven.
De veiligheidsdiensten zullen wel op Astrid zitten maar Astrid maakt gebruik van het Tetranetwerk ,dus het kan best zijn dat de andere bedrijven daar ook gebruik van maken?.

Dit was ik nog vergeten te zeggen: de meeste luchthavendiensten die niet op ASTRID zitten, zullen vermoedelijk op het trunkingnetwerk van Belgocontrol zitten, dat zich beperkt tot de site op de luchthaven. Daar al op gescand?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2008, 13:24:44 »
Citaat van: "Asterix900"
Citaat van: "Eavesdrop"
Verder hoor ik daar niks komende van het vliegveld, wel nog een paar taxibedrijven.
De veiligheidsdiensten zullen wel op Astrid zitten maar Astrid maakt gebruik van het Tetranetwerk ,dus het kan best zijn dat de andere bedrijven daar ook gebruik van maken?.

Dit was ik nog vergeten te zeggen: de meeste luchthavendiensten die niet op ASTRID zitten, zullen vermoedelijk op het trunkingnetwerk van Belgocontrol zitten, dat zich beperkt tot de site op de luchthaven. Daar al op gescand?

Zoals ik hierboven al aanhaalde.Ik heb dit onlangs opgezocht op de site van ASTRID en inderdaad Belgocontrol maakt gebruik van TETRA.
Op die frequenties gaan scannen (380-400Mhz) heeft geen zin omdat de uitzendingen daar door een gewone sterveling niet te ontvangen zijn :P.

Eavesdrop

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2008, 13:58:41 »
Citaat van: "Eavesdrop"
Citaat van: "Asterix900"
Citaat van: "Eavesdrop"
Verder hoor ik daar niks komende van het vliegveld, wel nog een paar taxibedrijven.
De veiligheidsdiensten zullen wel op Astrid zitten maar Astrid maakt gebruik van het Tetranetwerk ,dus het kan best zijn dat de andere bedrijven daar ook gebruik van maken?.

Dit was ik nog vergeten te zeggen: de meeste luchthavendiensten die niet op ASTRID zitten, zullen vermoedelijk op het trunkingnetwerk van Belgocontrol zitten, dat zich beperkt tot de site op de luchthaven. Daar al op gescand?

Zoals ik hierboven al aanhaalde.Ik heb dit onlangs opgezocht op de site van ASTRID en inderdaad Belgocontrol maakt gebruik van TETRA.
Op die frequenties gaan scannen (380-400Mhz) heeft geen zin omdat de uitzendingen daar door een gewone sterveling niet te ontvangen zijn :P.

Eavesdrop

Bij mijn weten maken/maakten ze veelvuldig gebruik van niet-ge ëncrypteerde trunking...
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Eavesdrop

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: site zaventem 51B9
« Reactie #22 Gepost op: 16 mei 2008, 14:11:23 »
Dit was ik nog vergeten te zeggen: de meeste luchthavendiensten die niet op ASTRID zitten, zullen vermoedelijk op het trunkingnetwerk van Belgocontrol zitten, dat zich beperkt tot de site op de luchthaven. Daar al op gescand?[/quote]
Bij mijn weten maken/maakten ze veelvuldig gebruik van niet-ge ëncrypteerde trunking...[/quote]
Oh dat is best mogelijk hoor maar dat zal dan waarschijnlijk niet ver buiten het vliegveld te ontvangen zijn.
Weet je toevallig de frequentie van dat net?