Auteur Topic: Motorola netwerk op de 780xlt  (gelezen 3801 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Motorola netwerk op de 780xlt
« Gepost op: 18 augustus 2007, 11:40:49 »
Hallo,

ik weet niet of deze topic de juiste plaats is voor mijn vraag, maar dat hoor ik wel.

Ik ben nu al even bezig met Trunkview en mijn 780 en lukt wel aardig. Nu hoor ik in die freq range (420mhz - 435mhz) ook regelmatig een ander type van datatoon. Ik heb al via Mtrunker gevonden dat dit Motorola-netjes zijn (Smartnet?).
Nu kan mijn 780 normaal gezien deze netwerken ontvangen, maar krijg er geen beweging in. Heb al op het net gezocht en geprobeert maar krijg dat niet aan de gang. Ik weet alleen wat de frequentie is van het datakanaal, hoe achterhaal ik dan de rest en hoe programeer ik dat in de scanner dat ik dit ook kan volgen?

Nog een extra vraagje : Soms hoor ik in dezelfde frequentierange gesprekken van (chemische)bedrijven maar krijg ik nooit een "clear-down" of andere tooncode op deze frequentie. Zitten die dan ook op een trunking-net of gewoon radio naar radio (ontvang de draagbare zenders wel redelijk goed). bv op de 421.7875 zit er zo één (lijkt toch wel een entropiafreq)?
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Motorola netwerk op de 780xlt
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2007, 09:36:34 »
Om een smartnet te programmeren in de 780xlt moet je alle gebruikte freq's weten. Volgens mij kan dat met Trunkview (ik kan het zelf helaas niet draaien) Dan heb je nog wat instellingen nodig zoals de spacing (die is 12,5 KHz) en verder base- en offset channel. Die zijn wat moeilijker te vinden.
Er staan wat voorbeelden hiervan op het frequentieforum:
http://frequentie.suddenlaunch3.com/ind ... 1186222169