Auteur Topic: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag  (gelezen 26062 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #30 Gepost op: 15 juli 2007, 15:14:56 »
Schakelaar en splitters hebben vaak een hoge prijs en je zit altijd met verliezen/demping.

Als je de ruimte heb is een extra antenne van 49 euro goedkoper en je hebt geen verliezen.

Offline SteKel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #31 Gepost op: 15 juli 2007, 15:35:45 »
Citaat van: "Remon"
Schakelaar en splitters hebben vaak een hoge prijs en je zit altijd met verliezen/demping.

Als je de ruimte heb is een extra antenne van 49 euro goedkoper en je hebt geen verliezen.

M'n vrouw ziet me aankomen  :?

Heb er met veel pijn en moeite één antenne doorgedrukt, omdat ze het eigenlijk geen gezicht vindt. En inderdaad, het doet wel wat afbreuk aan het aangezicht en ontwerp van de opbouw. Dat is dus geen optie.

Althans, nu nog niet, want dat ding is net gebouwd dus alles is nog gloedjenieuw. Maar naarmate de tijd vordert en alles niet zo nieuw meer is, zal het er misschien ooit nog wel van komen.

Maar daar ben ik nu dus nog niet mee geholpen, ik zal het voorlopig dus toch in de splitters moeten zoeken.
Groeten uit Den Haag,
Gerard

ricsas

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #32 Gepost op: 21 juli 2007, 11:35:19 »
164.650 winkelsurveillanten bogaard binnestad denhaag
420-425 HTM (verkeersdienst controleurs en wagens onderling en met de meldkamer)

31 - 32 draadloze telefoons

combofoontje

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #33 Gepost op: 22 juli 2007, 11:59:47 »
Citaat van: "Remon"
Aircell 7 gaat prima, ik gebruik dat ook:



Ik heb aan beide kabeleindes een N-connector gemonteerd en ben in het bezit van een N>PL259 en een N>BNC verloopje, zodat ik de antenne ook voor andere apparatuur kan gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik ze graag!

SORRY voor de quote van de foto maar waar heb jij dat hoesje vandaan ?

Gert Jan

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #34 Gepost op: 22 juli 2007, 12:04:05 »
Dat hoesje is het standaard hoesje voor de Yupiteru 7100, niet bijgeleverd maar als optie leverbaar.

combofoontje

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #35 Gepost op: 22 juli 2007, 12:11:51 »
Citaat van: "SteKel"
Hoi Marc,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga die banden vanavond direct opnieuw afstropen, maar dan met de door jou genoemde frequentiestappen. En natuurlijk ga ik die taxifrequenties er allemaal inzetten.

Misschien valt het dan toch allemaal wel mee, want zitten die taxi's dan toch niet te trunken? Eigenlijk weet ik alleen zeker dat de HTM met Entropia wel trunkt, maar om nou alleen daarvoor een nieuwe scanner aan te schaffen zie ik nou ook weer niet zitten.

Ik laat hier in ieder geval even mijn ervaringen terughoren!

Nogmaals bedankt en groet,
Gerard

Ik weet niet of je nog aan  het overwegen bent maar de HTM is bezig met een eigen Tetracom netwerk dus als je daar een trunking scanner voor koopt zou het zonde zijn.
Ook beveiligers, verkeerdienst en controleur gaan daarop.
Volgens de plannen willen ze dit netwerk ook openstellen voor andere bedrijven en instellingen om de kosten te drukken.

Waneer ? weet niemand want het zou al in de lucht moeten wezen.

Offline SteKel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #36 Gepost op: 22 juli 2007, 12:28:41 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "SteKel"
Hoi Marc,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga die banden vanavond direct opnieuw afstropen, maar dan met de door jou genoemde frequentiestappen. En natuurlijk ga ik die taxifrequenties er allemaal inzetten.

Misschien valt het dan toch allemaal wel mee, want zitten die taxi's dan toch niet te trunken? Eigenlijk weet ik alleen zeker dat de HTM met Entropia wel trunkt, maar om nou alleen daarvoor een nieuwe scanner aan te schaffen zie ik nou ook weer niet zitten.

Ik laat hier in ieder geval even mijn ervaringen terughoren!

Nogmaals bedankt en groet,
Gerard

Ik weet niet of je nog aan  het overwegen bent maar de HTM is bezig met een eigen Tetracom netwerk dus als je daar een trunking scanner voor koopt zou het zonde zijn.
Ook beveiligers, verkeerdienst en controleur gaan daarop.
Volgens de plannen willen ze dit netwerk ook openstellen voor andere bedrijven en instellingen om de kosten te drukken.

Waneer ? weet niemand want het zou al in de lucht moeten wezen.

Hoi,

Ik ben nog druk alle voors en tegens aan het afwegen en info aan het verzamelen over wat er nou zoal nog in de vrije ether te beluisteren is. Daarbij merk ik dat inderdaad steeds meer bedrijven en organisaties gebruik gaan maken van de moderne technieken, die vaak niet met een scanner te volgen zijn. Het lijkt wel een trend!

Als deze ontwikkeling doorzet, zullen er straks misschien wel scanners op de markt komen waarmee je wel kunt luisteren, maar ik schat in zeker niet naar alles. Misschien wel naar veel, maar hoe meer erop zit, hoe duurder die apparaten zullen worden.

Kortom, ik denk dat er steeds minder te beluisteren zal zijn met relatief eenvoudige en goedkope apparatuur. Daarom denk ik dat ik het voorlopig even hou bij mijn Yupiteru en de ontwikkelingen afwacht. Wel ga ik een antenne plaatsen, dus zal het me voorlopig alleen een antenne met toebehoren kosten.

Alles wat ik dan kan beluisteren is mooi meegenomen en beter dan alles wat ik met een duur apparaat toch niet kan beluisteren!

Dank voor je reactie!
Groeten uit Den Haag,
Gerard

combofoontje

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #37 Gepost op: 22 juli 2007, 17:40:36 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Dat hoesje is het standaard hoesje voor de Yupiteru 7100, niet bijgeleverd maar als optie leverbaar.

Ik heb gegoogled maar kan hem nergens vinden.
Als iemand weet of en waar deze nog te koop is hoor ik het graag.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #38 Gepost op: 22 juli 2007, 17:44:00 »
Het typenummer is OP-51, misschien kan je dan beter zoeken.

Wordt de MVT-7100 nog gemaakt of verkocht trouwens? Zie hem nergens meer staan.  :(

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #39 Gepost op: 22 juli 2007, 18:10:07 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Dat hoesje is het standaard hoesje voor de Yupiteru 7100, niet bijgeleverd maar als optie leverbaar.

Ik heb gegoogled maar kan hem nergens vinden.
Als iemand weet of en waar deze nog te koop is hoor ik het graag.

Ik vermoed toch wel Radio Abé in Rotterdam en Jacobs in Breda.

Offline SteKel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #40 Gepost op: 22 juli 2007, 18:11:54 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Dat hoesje is het standaard hoesje voor de Yupiteru 7100, niet bijgeleverd maar als optie leverbaar.

Ik heb gegoogled maar kan hem nergens vinden.
Als iemand weet of en waar deze nog te koop is hoor ik het graag.

Ik vermoed toch wel Radio Abé in Rotterdam en Jacobs in Breda.

Bij Rys kost 'ie nog altijd € 299,00 schoon aan de haak. Zonder draagtasje begrijp ik dus...
Groeten uit Den Haag,
Gerard

combofoontje

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #41 Gepost op: 1 augustus 2007, 18:55:32 »
Citaat van: "Remon"
Aircell 7 gaat prima, ik gebruik dat ook:



Ik heb aan beide kabeleindes een N-connector gemonteerd en ben in het bezit van een N>PL259 en een N>BNC verloopje, zodat ik de antenne ook voor andere apparatuur kan gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik ze graag!

Nog even terug over de hoes van de Jupiteru hier op de foto.
Ik heb hem gevonden (kan besteld worden) maar kun je de toetsen wel bedienen want er zit een plastic raampje voor de toetsen (bij de bearcat is het gewoon open)
En zijn de toetsen aan de linker zijkant een ear aansluiting rechts vrij want dit zie je niet op de foto.

Gert Jan

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #42 Gepost op: 1 augustus 2007, 19:08:56 »
Ja, de toetsen zijn goed te bedienen, en ja, links kan je ook de toetsen indrukken.
Wat kost dat tasje vandaag de dag nieuw?
Ik heb nog een tasje liggen voor de Yup 7100....

combofoontje

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #43 Gepost op: 2 augustus 2007, 10:34:36 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Ja, de toetsen zijn goed te bedienen, en ja, links kan je ook de toetsen indrukken.
Wat kost dat tasje vandaag de dag nieuw?
Ik heb nog een tasje liggen voor de Yup 7100....

Hij kost 27.95 en dan wordt ie besteld bij de groothandel maar ik wil eerst nog zien of die hem hebben.
Dat is dan bij http://www.rahshop.nl echter dat is in Den Bosch en aangezien ik in Den Haag zit komt daar dus 6,50 porto bij.
Maar goed ik wil hem wel hebben................ wat kost ie bij jou en is ie nog netjes ?

Gert Jan

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij aankoop scanner voor omgeving Den Haag
« Reactie #44 Gepost op: 2 augustus 2007, 11:34:55 »
Hm, ik heb verkeerd gekeken, hij is voor een 7000 ipv 7100.