Auteur Topic: Kabel direct aan een Kathrein antenne ?  (gelezen 2704 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline tjerkey

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Kabel direct aan een Kathrein antenne ?
« Gepost op: 23 april 2007, 17:59:18 »
Misschien kan iemand op/ uit het forum mij een kleine tip geven.....

Van een kennis kreeg ik laatst een Kathreinantenne; bereik 146 tot 174 Mhz, soort verticale dipool en in het midden zit een soort kunststof ring; 0 dB versterking .
Volgens die kennis moet je de coaxkabel binnenin direct aan deze antenne kunnen monteren, maar hoe wist ie zelf ook niet.
De bovenste helft zit vast met een pompnagel; maar moet je die uitboren om de antenne los te nemen ?(komt me raar voor)

Iemand ervaring hiermee ?
Mithören ist Dabei sein !

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Kabel direct aan een Kathrein antenne ?
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2007, 18:32:18 »
Die popnagel zat er bij mij niet in, bij mijn Kathrein zat een parker. En toen ik die openschroefde kon ik inderdaad het onderste gedeelte naar beneden schuiven. En daar zat dan de bevestiging voor de kabel met een klem voor de buitenmantel en de kern ging in wat leek op een kroonsteen.

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Kabel direct aan een Kathrein antenne ?
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2007, 21:15:32 »
Johan, wil je hem nog terug??? ligt nu in de schuur stoffig te worden :)

Jacob

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Kabel direct aan een Kathrein antenne ?
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2007, 21:17:40 »
Ja komt wel een keer in orde.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Kabel direct aan een Kathrein antenne ?
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2007, 22:11:37 »
Citaat van: "tjerkey"
Misschien kan iemand op/ uit het forum mij een kleine tip geven.....

Van een kennis kreeg ik laatst een Kathreinantenne; bereik 146 tot 174 Mhz, soort verticale dipool en in het midden zit een soort kunststof ring; 0 dB versterking .
Volgens die kennis moet je de coaxkabel binnenin direct aan deze antenne kunnen monteren, maar hoe wist ie zelf ook niet.
De bovenste helft zit vast met een pompnagel; maar moet je die uitboren om de antenne los te nemen ?(komt me raar voor)

Iemand ervaring hiermee ?

Ene kant is een popnagel andere kant een schroef, of er zit ergens anders een schroef check hem rondom.

Je moet de onderste buis eraf schuiven dan kan je de kabel inderdaad gewoon schroeven die je onderin er doet.

Offline tjerkey

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: Kabel direct aan een Kathrein antenne ?
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2007, 08:06:29 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "tjerkey"
Misschien kan iemand op/ uit het forum mij een kleine tip geven.....

Van een kennis kreeg ik laatst een Kathreinantenne; bereik 146 tot 174 Mhz, soort verticale dipool en in het midden zit een soort kunststof ring; 0 dB versterking .
Volgens die kennis moet je de coaxkabel binnenin direct aan deze antenne kunnen monteren, maar hoe wist ie zelf ook niet.
De bovenste helft zit vast met een pompnagel; maar moet je die uitboren om de antenne los te nemen ?(komt me raar voor)

Iemand ervaring hiermee ?

Ene kant is een popnagel andere kant een schroef, of er zit ergens anders een schroef check hem rondom.

Je moet de onderste buis eraf schuiven dan kan je de kabel inderdaad gewoon
schroeven die je onderin er doet.

Beste mensen, BEDANKT voor jullie snelle hulp !

Ik ben nog vrij nieuw op dit forum, maar blijkbaar wordt hier goed gekeken en meegedacht !     :P

Tjerkey
Mithören ist Dabei sein !