Auteur Topic: Frequentie's RET Rotterdam  (gelezen 7619 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline nl12432

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 83
    • http://www.mijneigenfavorieten.nl/nl12432/
Frequentie's RET Rotterdam
« Gepost op: 23 maart 2007, 11:47:11 »
Beste luisteraars,

Wie heeft er voor mij een lijstje met frequenties  van de RET Rotterdam en omstreken ?.
Een link waar ze staan mag uiteraard ook.
Ik weet dat ze op MPT 1327 zitten.
Alvast bedankt.

MVGR,

John  ;)

Michael

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2007, 13:57:35 »
Ik weet niet of jij hier iets aan hebt maar op deze site staan wel verschillende frequentie's van o.a Rotterdam en Den Haag e.o.

Dit is de link; http://members.lycos.nl/paul19622/newpage9.html

ShippingRotterdam

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2007, 14:12:32 »
Laatste Update: 06-08-2002 :| Niet echt actueel te noemen!

Leen Ansems

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2007, 15:00:55 »
Citaat van: "ShippingRotterdam"
Laatste Update: 06-08-2002 :| Niet echt actueel te noemen!

Nou, dan ligt daar een schone taak voor je.... ;)
Mvg,
Leen

paul19622

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2007, 15:10:35 »
Citaat van: "ShippingRotterdam"
Laatste Update: 06-08-2002 :| Niet echt actueel te noemen!

Dit is mijn oude site waar ik helaas niet meer in kan komen omdat ik hem gewoon een hele tijd niet meer bijgewerkt heb.... :?  Ik ben nu met een nieuwe site begonnen waar ik dit weekeinde nog de frequenties van de RET op zal gaan zetten. Maar houd er rekening mee dat ook ik een fulltime baan heb etc etc. ;) Overigens zijn de frequenties van de RET op de oude site gewoon nog in gebruik dus als je die in je scanner zet zal je er genoeg op horen. Onderstaand de link naar mijn nieuwe scannersite nog in aanbouw.

http://favorietjefrequenties.come2me.nl/index.php?id=37268

Groetjes,

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1334
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2007, 17:10:13 »
Nou vlgens mij kloppen die frequenties uit de oude site nog wel aardig. Ik luister al heel lang op deze frequenties en die doen het nog. Hooguit zijn er nieuwe bijgekomen, daar was wel eens sprake van, maar dan heb ik die in ieder geval nog niet gehoord.

Spoorfan

paul19622

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2007, 18:19:23 »
Ik weet nog dat er toen tijdens het Europees kampioenschap voetballen wat extra verkeerskanalen waren bij gezet maar deze zijn gelijk daarna weer verdwenen. Ik dacht dat dat deze toen waren. 425.3000, 425.3125, 425.3250 en 425.3500 MHz. Helemaal precies weet ik het niet meer hoor maar deze komen aardig in de richting. Overigens zijn de frequenties op mijn nieuwe site er inmiddels ook bijgezet maar nogmaals er is in die periode bij de RET niet veel veranderd. ;)

Groetjes,

ShippingRotterdam

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2007, 18:53:18 »
Ik woon vlakbei de metrobaan, maar ik heb nog nooit wat gehoord. Metro Spijkenisse woon ik vlakbei. Op nog geen 5 minuten afstand. Je kan hem snachts in je bed goed horen.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1334
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #8 Gepost op: 31 maart 2007, 15:08:43 »
In een ander draadje lopen ook wat frequenties, die in eerste instantie wezen op randstadrail RET. Daar hoor ik ook het tram en bus verkeer op.
de fequenties zijn: 425.9125, 426.2875, 426.375, 426.450 en 427.075.

Deze worden positief door de RET gebruikt.

Spoorfan

Gert Jan

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2007, 15:18:23 »
Citaat van: "nl12432"
Beste luisteraars,

Wie heeft er voor mij een lijstje met frequenties  van de RET Rotterdam en omstreken ?.
Een link waar ze staan mag uiteraard ook.
Ik weet dat ze op MPT 1327 zitten.
Alvast bedankt.

MVGR,

John  ;)

viewtopic.php?t=8359&start=0

Offline Bob

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2007, 17:53:55 »
Citaat van: "spoorfan"
In een ander draadje lopen ook wat frequenties, die in eerste instantie wezen op randstadrail RET.

Het gaat daar (Ch 447, SYS 3E79) om Randstadrail.

Groeten,

  Bob

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1334
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 1 april 2007, 08:17:34 »
Dat klopt, maar de frequenties blijken dus gewoon door al het RET vekeer te worden gebruikt. Randstadrail, bus, tram en metro/sneltram.

Spoorfan

Offline Bob

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #12 Gepost op: 1 april 2007, 09:10:44 »
Citaat van: "spoorfan"
Dat klopt, maar de frequenties blijken dus gewoon door al het RET vekeer te worden gebruikt. Randstadrail, bus, tram en metro/sneltram.

Yep, je "in eerste instantie wezen" moet ik blijkbaar niet te letterlijk nemen. Er is een tijd terug reeds gemeld dat de frequenties gedeeld worden. Ik denk door Paul.
Ik kan aan de signaalsterkte al zien of het Randstadrail is of niet. En met TrunkView kun je zien of hij teruggaat naar besturingskanaal 447 (=> Randstadrail) of bijvoorbeeld 460.

Groeten,

  Bob

paul19622

  • Gast
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #13 Gepost op: 1 april 2007, 10:52:47 »
Het vreemde van deze frequenties is dat ze schijnbaar gekoppeld zijn aan het RET MPT-net maar alleen maar gebruikt worden door de RandstadRail Zenderplaatsen. Ze worden dus niet door heel Rotterdam heen gebruikt want dan had ik ze ook via Zenderplaats Vlaardingen of Rotterdam Centrum langs moeten zien komen wat ik natuurlijk goed kan zien aan de signaal sterkte. Dit gebeurd dus niet dus worden ze waarschijnlijk alleen maar gebruikt door de voertuigen van de RET die zich bevinden binnen deze (randstadrail) zenderplaatsen.

Groetjes,

p.s. Bob IPSE is nu ook gehoord door een kennis van mij op Ypenburg dus je had gelijk. ;)

Offline wattman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: Frequentie's RET Rotterdam
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2007, 20:21:24 »
Citaat van: "paul19622"
Het vreemde van deze frequenties is dat ze schijnbaar gekoppeld zijn aan het RET MPT-net maar alleen maar gebruikt worden door de RandstadRail Zenderplaatsen.

Er staat een Melmac werkstation op de CVL van de HTM. Dus je kan vermoeden dat die genoemde kanalen gebruikt worden voor de voertuigen die zich in het Haagse bevinden en dan dus met de CVL van de HTM communiceren (en niet de CVL van de RET). Dat is ook wel logisch omdat de wissels en seinen bij storingen op het gemeenschappelijke Randstadrail traject bediend worden door de Haagse CVL.

Het HTM deel van Randstadrail communicteert trouwens via de Combo en evt. Entropia porto's.