Auteur Topic: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op  (gelezen 13499 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2007, 18:47:35 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "SemafoonWinkel"
Iedere regio kan tientallen dergelijke voorbeelden opnoemen. Dus er is altijd ruimte voor verbetering.

Wat jij nu noemt staat volledig los van de vraag van Marc. De vraag was of er sprake is van 1 veiligheidsregio waarbij de grenzen van de 3 hulpdiensten gelijk lopen. Als je nu kijkt naar Tholen (recent en voor jou redelijk dichtbij voorbeeld), dat viel reeds jaren onder de politie van Zeeland, maar werd bediend door de brandweer en GGD van Midden en West-Brabant. Tegenwoordig wordt Tholen volledig door de Veiligheidsregio Zeeland aangestuurd, maar dat verandert uiteraard niets aan de verzorgingsgebieden van de korpsen binnen Tholen. Dat was naar mijn idee ook de gedachte achter de vraag van Marc, verschillen de grenzen van de Veiligheidsregio's ja of nee? Naar mijn idee niet. Dat een bepaalde regio misschien standaard hulp verleent in een naburige gemeente heeft niets met de grenzen te maken.

Groeten, Peter.

Is inderdaad wat ik bedoelde Peter. Natuurlijk blijven er, ondanks het tot stand komen van de veiligheidsregio's situaties waarbij grensoverschrijdend wordt opgetreden. Dit is maar goed ook, anders zouden aanrijtijden onnodig oplopen. Denk hierbij bijvoorbeeld alleen al aan inzet op snelwegen, je moet er niet aan denken dat regiogrenzen 'heilig' zijn.
Zie overigens dat schrijver zijn stukje over grenzen heeft verwijderd dus boodschap zal wel duidelijk zijn.
Groet,
MarcD

Michael

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2007, 23:19:31 »
Citaat van: "MarcD"
Heeft dit alleen betrekking op Brandweer of gaat GHOR nu ook volledige operationeel via P2000 (voor zover zij dit niet al waren)?

Marc, zover ik weet is de Brandweer van Zuidoost Brabant definitief over op P-2000 en de GHOR van Zuidoost Brabant nog niet echt. Er zijn hier en daar af en toe wel wat testen en zowieso is er 1x in de week (op de maandagavond rond 20.00 uur) een regionaal proefalarm van de GHOR van Zuidoost Brabant.

Offline Mainstay

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
    • http://www.mainstay.nl
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2007, 21:06:37 »
De alarmering over callmax was van de regio Midden- en West Brabant.
even na deze alarmering kwam over de sigmacode het bericht "voorgaand bericht geldt niet voor ggd artsen, sigma, ambuteams en Ghor hiervoor blijft de GMK volledige ondersteuning verzorgen" (bericht is uit mijn hoofd heb de alarmering gewist"

conclusie : alle brandweer gerelateerde pagers (OVD,ROVD,HOVD) worden niet meer gebruikt. Deze zitten al enige tijd op P2000. De overige gebruikers blijven nog even op callmax. De geruchten zijn dat de sigma,ambu en ghor overgaan naar p2000. De ghor is al aan het testen en gaat binnenkort waarschijnlijk online

Rob
__________________________________
http://www.mainstaymedia.nl
Jupiter V9.1 (P), MTH800 (C), pdw 3.0 (M), 3500 XLT (RX)

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #18 Gepost op: 18 april 2007, 15:32:58 »
Heden middag kwam het bercht op callmax binnen:

 Opkomstoefening opkomen naar eigen post,tevens uitreiken p2000 pager reageren tot 15:45

Online MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #19 Gepost op: 18 april 2007, 21:51:53 »
En dan zou dit kunnen lijken op de code voor de centralisten?!

1220011 17:35:29 17-04-07 TEST PAGER GEEN CONTACT met MKA, prettige avond nog Gr de dienstdoende collega's
Groet,
MarcD

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #20 Gepost op: 18 april 2007, 21:54:43 »
Citaat van: "MarcD"
En dan zou dit kunnen lijken op de code voor de centralisten?!

1220011 17:35:29 17-04-07 TEST PAGER GEEN CONTACT met MKA, prettige avond nog Gr de dienstdoende collega's

Denk het niet, er zitten geen centralisten van brabant op callmax zo ver ik weet

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #21 Gepost op: 19 april 2007, 01:45:31 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "MarcD"
En dan zou dit kunnen lijken op de code voor de centralisten?!
1220011 17:35:29 17-04-07 TEST PAGER GEEN CONTACT met MKA, prettige avond nog Gr de dienstdoende collega's

Denk het niet, er zitten geen centralisten van brabant op callmax zo ver ik weet

Die zaten wel op Callmax, 100% zeker.

Groeten, Peter.

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2007, 03:13:05 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "MarcD"
En dan zou dit kunnen lijken op de code voor de centralisten?!
1220011 17:35:29 17-04-07 TEST PAGER GEEN CONTACT met MKA, prettige avond nog Gr de dienstdoende collega's

Denk het niet, er zitten geen centralisten van brabant op callmax zo ver ik weet

Die zaten wel op Callmax, 100% zeker.

Groeten, Peter.

O dat had ik nooit geweten ik dag alleen HOVD, OVD GHOR en zo