Auteur Topic: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op  (gelezen 13494 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

  • Gast
Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Gepost op: 12 maart 2007, 13:40:34 »
Hallo

 Net via callmax dat ze stoppen met callmax en over gaan op P2000

 Indien er brandweermensen zijn die nog gebruik maken van een maxer, deze worden niet mee ondersteund door het GMK uw kunt even belle 06 xx xx xx xx met Dhr J.Rosenbra

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2007, 14:00:37 »
Heeft dit alleen betrekking op Brandweer of gaat GHOR nu ook volledige operationeel via P2000 (voor zover zij dit niet al waren)?
Groet,
MarcD

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2007, 14:07:55 »
Ik denk alles, zo als je leest ondersteund GMK callmax niet meer en gaan ze over op P2000

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2007, 14:20:53 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Ik denk alles, zo als je leest ondersteund GMK callmax niet meer en gaan ze over op P2000

Welke regio bedoel je eigenlijk.....Zuidoost Brabant of Midden- & West Brabant?
Groet,
MarcD

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2007, 14:24:13 »
GHOR GGD artsen en ambu teams zal nog wel de ondersteuning krijgen, dit kreeg ik net binnen

  Zuidoost Brabant of Midden- & West Brabant

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2007, 14:28:46 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
GHOR GGD artsen en ambu teams zal nog wel de ondersteuning krijg, dit kreeg ik net binnen

  Zuidoost Brabant of Midden- & West Brabant

Dat bedoelde ik niet. Je schrijft in de header Zuid west Brabant, maar deze (veiligheids)regio bestaat niet, het is Zuidoost Brabant of Midden- & West Brabant.
Groet,
MarcD

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2007, 14:34:55 »
Zuidoost Brabant of Midden- & West Brabant.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2007, 16:53:37 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Zuidoost Brabant of Midden- & West Brabant.

Dat zijn 2 verschillende regio's, welke bedoel je nou?

Groeten, Peter.

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2007, 17:02:34 »
Ja dat weet ik ook niet, bij de betekenis van de ric code staat regio brandweer brabant.

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2007, 20:24:44 »
MWB Heeft dit jaar op P2000 getest tbv GGD.
Ik heb toen wat testen langs zien komen (maar niet bewaard).
In het geruchten circuit gaat de ronde dat ze in de loop van dit jaar op P2000 overgaan.

NOBr Zit vwb. GHOR piketdiensten sinds 2 maanden op Nat3 vermoed ik aan de meldingen te zien. Hebben een stuk of 4 ric's.

Vergeet niet dat de BRW en GGD verzorgingsgebieden (en samenwerking) niet helemaal gelijk lopen.

exLid057

  • Gast
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2007, 20:29:56 »
Citaat van: "SemafoonWinkel"
MWB Heeft dit jaar op P2000 getest tbv GGD.
Ik heb toen wat testen langs zien komen (maar niet bewaard).
In het geruchten circuit gaat de ronde dat ze in de loop van dit jaar op P2000 overgaan.

NOBr Zit vwb. GHOR piketdiensten sinds 2 maanden op Nat3 vermoed ik aan de meldingen te zien. Hebben een stuk of 4 ric's.

Klopt kan ik je bevestegen.


 bedankt voor je info

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2007, 09:27:38 »
Citaat van: "SemafoonWinkel"
Vergeet niet dat de BRW en GGD verzorgingsgebieden (en samenwerking) niet helemaal gelijk lopen.

Waar wijken verzorgingsgebieden van de verschillende kolommen dan nog af? Overal krijgen de veiligheidsregio vorm en zullen de laatste afwijkingen weggewerkt moeten zijn!
Groet,
MarcD

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2007, 11:42:39 »
Citaat
Hebben een stuk of 4 ric's

Mag hier best geplaatst worden............

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2007, 17:28:35 »
Citaat
Waar wijken verzorgingsgebieden van de verschillende kolommen dan nog af? Overal krijgen de veiligheidsregio vorm en zullen de laatste afwijkingen weggewerkt moeten zijn!

Dat is de situatie in de "ideale" wereld, alleen dat zal nooit lukken. Hoewel men een heel eind in de goede richting is.

In de "randgemeenten" o.a. Drunen/Heusden komen de Ambu's uit Waalwijk/Tilburg, Den Bosch, Andel.
Dit zijn 3 regio's. Dit omdat er 's nachts en in het weekend niet altijd genoeg personeel beschikbaar is.
In dit geval is het goed dat men "over de grenzen" kijkt. Dit versnelt de hulpverlening.

Maar het kan ook anders:
Binnen de brandweer maak je het mee dat bij inzetten alleen materiaal uit de eigen regio gebruikt wordt.
Interregionale samenwerking is nul.
Wanneer er een feestje in Waalwijk/Sprang-Capelle/Waspik is, moet Kaatsheuvel komen.
Onlangs bij een brand duurde dit 20 minuten. Dit terwijl de brand precies naast de grens met Drunen was, welke er binnen 5 minuten kan zijn.

Wanneer er in Drunen een woningbrand is, moet de hoogwerker uit Den Bosch komen.
Die van Waalwijk is er 10 minuten eerder. Maar dit is een andere regio.

Samenwerking met de politie is er helemaal niet.
Bij een autobrand in een wat afgelegen weg, moest de politie met de brandweer bellen via GSM om te zeggen dat ze 100 meter verderop stonden. Koppeling via C2000 wordt gewoon niet gebruikt. Idem met de GGD.

Iedere regio kan tientallen dergelijke voorbeelden opnoemen. Dus er is altijd ruimte voor verbetering.

Tot zoverre even off-topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Zuidoost brabant en Midden & West brabant BRW stoppen op
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2007, 18:21:25 »
Citaat van: "SemafoonWinkel"
Iedere regio kan tientallen dergelijke voorbeelden opnoemen. Dus er is altijd ruimte voor verbetering.

Wat jij nu noemt staat volledig los van de vraag van Marc. De vraag was of er sprake is van 1 veiligheidsregio waarbij de grenzen van de 3 hulpdiensten gelijk lopen. Als je nu kijkt naar Tholen (recent en voor jou redelijk dichtbij voorbeeld), dat viel reeds jaren onder de politie van Zeeland, maar werd bediend door de brandweer en GGD van Midden en West-Brabant. Tegenwoordig wordt Tholen volledig door de Veiligheidsregio Zeeland aangestuurd, maar dat verandert uiteraard niets aan de verzorgingsgebieden van de korpsen binnen Tholen. Dat was naar mijn idee ook de gedachte achter de vraag van Marc, verschillen de grenzen van de Veiligheidsregio's ja of nee? Naar mijn idee niet. Dat een bepaalde regio misschien standaard hulp verleent in een naburige gemeente heeft niets met de grenzen te maken.

Groeten, Peter.