Auteur Topic: UHF antenne welke ??  (gelezen 11582 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #15 Gepost op: 1 april 2007, 10:15:36 »
Ik heb hier ook de combi van een D-777 en een X-50N hangen, geweldige combi !!
Nu 4 april nog ff slagen in Nieuwegen en dan kan ik ook signaal IN de X-50N douwen.....:-)

Wel grappig trouwens dat de 777 en de 50 exact even lang zijn, alleen de radialen verschillen van lengte..

$ven

exLid057

  • Gast
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #16 Gepost op: 20 april 2007, 21:19:50 »
Ik wil even zeggen dat ik morgen de x50n en de D-777 op het dak gaat zetten, tevens word er naar langen jaren rg213 kabel nu aircell 7 kabel gebruikt, deze komt aan de GP160 VHF en aan de x50n VHF/UHF eens kijken of er verschil te merken is.

 Hou me site van me maar in de gaten daar zal ik de foto's van de nieuwe opsteling laten zien.

exLid057

  • Gast
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2007, 16:59:42 »
Zo klaar ze hangen er in pfff wat een verschil de x50n doet het toppie en de D-777 helemaal.

 Johan bedankt voor je tip, ben al zeer tevreden met de x50n, tevens iedereen die me gemailt heeft straks op me site de foto's


 Hehehe heerlijk weer geluid uit me scanner :P

Offline tjerkey

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #18 Gepost op: 25 april 2007, 23:30:15 »
Citaat van: "nokoflow"
lpz-nl13161 Met de Daimond x 50 zit je goed hoor 1.70  lang kan tot windkracht 135 km per uur mee.
werkt uit de kunst heb hem nu even in een test opstelling staan (als het weer beter is gaat hij hoger maar op 2 meter van de grond hoor ik al veel dingen ook zwakere stations.repeater almere haaglanden kreeg ik zelfs binnen op 70 cm en dat met het huis er voor.
ik kan hem echt aan raden !! ;)

Sinds een poosje heb ik hier een z.g. Kathrein Corner Reflector Beam voor de UHF in gebruik van het type K 73 1321.
Geeft 10 dB versterking .
Frequentie bereik 360 - 500 Mhz, dus mooi breedbandig.
Polarisatie uiteraard verticaal.

Deze professionele antenne wordt op dit moment NAGELNIEUW in doos verkocht voor het bescheiden prijsje van 25 Euro per stuk (u leest het goed) op dit adres in Budel (kijk even onder het kopje 'antennes')

http://www.jancorver.org/price/index.htm

Ontvangstresultaten: zeer goed
Mithören ist Dabei sein !

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #19 Gepost op: 26 april 2007, 15:01:12 »
Heb je ergens een plaatje van die ant? Klinkt erg goed allemaal.

Citaat van: "tjerkey"
Citaat van: "nokoflow"
lpz-nl13161 Met de Daimond x 50 zit je goed hoor 1.70  lang kan tot windkracht 135 km per uur mee.
werkt uit de kunst heb hem nu even in een test opstelling staan (als het weer beter is gaat hij hoger maar op 2 meter van de grond hoor ik al veel dingen ook zwakere stations.repeater almere haaglanden kreeg ik zelfs binnen op 70 cm en dat met het huis er voor.
ik kan hem echt aan raden !! ;)

Sinds een poosje heb ik hier een z.g. Kathrein Corner Reflector Beam voor de UHF in gebruik van het type K 73 1321.
Geeft 10 dB versterking .
Frequentie bereik 360 - 500 Mhz, dus mooi breedbandig.
Polarisatie uiteraard verticaal.

Deze professionele antenne wordt op dit moment NAGELNIEUW in doos verkocht voor het bescheiden prijsje van 25 Euro per stuk (u leest het goed) op dit adres in Budel (kijk even onder het kopje 'antennes')

http://www.jancorver.org/price/index.htm

Ontvangstresultaten: zeer goed
Luisterspulletjes :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #20 Gepost op: 26 april 2007, 15:08:58 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Heb je ergens een plaatje van die ant?


exLid057

  • Gast
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #21 Gepost op: 26 april 2007, 15:16:46 »
He, kost die antenne 25 € nieuw ?? hmm lekker goed koop.

 Ik bedoel dan de onderste antenne.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #22 Gepost op: 26 april 2007, 15:31:27 »
Mooi ding om des zomers in een boom te hangen op de camping,
gericht op het bij aankomst toevallig aangetroffen nabij gelegen vliegveld :P

Citaat van: "lpz-nl13161"
He, kost die antenne 25 € nieuw ?? hmm lekker goed koop.

 Ik bedoel dan de onderste antenne.
Luisterspulletjes :)

Gert Jan

  • Gast
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #23 Gepost op: 26 april 2007, 15:40:33 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
He, kost die antenne 25 € nieuw ?? hmm lekker goed koop.

 Ik bedoel dan de onderste antenne.

Nieuw bij Kathrein is ie heel wat duurder, het model aangeboden op de site van het museum is een ouder model.
Ik heb dus sterk mijn twijfels over het splinternieuw zijn van deze antennes, ik zie overigens ook nergens op die site dat het hier om nieuwe exemplaren gaat.
Neemt niet weg dat het megagoede antennes zijn.

Offline tjerkey

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #24 Gepost op: 26 april 2007, 16:38:37 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Mooi ding om des zomers in een boom te hangen op de camping,
gericht op het bij aankomst toevallig aangetroffen nabij gelegen vliegveld :P

Citaat van: "lpz-nl13161"
He, kost die antenne 25 € nieuw ?? hmm lekker goed koop.

 Ik bedoel dan de onderste antenne.

Klopt ! de antenne kocht ik vorig jaar inderdaad in nieuwstaat bij het museum.
Is NOS, New Old Stock werd mij verteld. Het 'Nachfolgermodel " ( sorry, weet even niet het nederlandse woord zo snel te treffen ) is de antenne die je op de foto aan de sirenepaal ziet zitten . Antennes hebben ongeveer  dezelfde versterking.
Die van mij heeft dezelfde harkjes aan de achterkant, alleen de boven en onderkant hebben horizontale stangetjes. Het lijkt wel wat op de vliegenmepper die mijn oma vroeger had...  ;)
deze antenne staat bij mij vast opgesteld hier in het M ünsterland richting west (Nederland)
Waarschijnlijk hebben ze die met de N connector niet meer (of die van mij was een foutje ? ) op de website wordt gemeld de 9/16 connector (is daar o.a. ook te koop)

Door de hark aan de achterkant goed richteffect naar voren toe.
Kathrein = monteren en 30 jaar vergeten... :P

Doet het naar tevredenheid op LPD, PMR bandjes en daarbuiten (360- 500 Mhz)
Mithören ist Dabei sein !

Leen Ansems

  • Gast
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #25 Gepost op: 26 april 2007, 17:36:38 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "lpz-nl13161"
He, kost die antenne 25 € nieuw ?? hmm lekker goed koop.

 Ik bedoel dan de onderste antenne.

Nieuw bij Kathrein is ie heel wat duurder, het model aangeboden op de site van het museum is een ouder model.
Ik heb dus sterk mijn twijfels over het splinternieuw zijn van deze antennes, ik zie overigens ook nergens op die site dat het hier om nieuwe exemplaren gaat.
Neemt niet weg dat het megagoede antennes zijn.

Ik heb die antenne inderdaad zaterdag gezien in hun magazijn. Het is geen geld en zeker weten goed materiaal. Dat nieuw moet je zien als nog nooit gebruikt en in originele verpakking.
Mvg,
Leen

Offline tjerkey

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #26 Gepost op: 26 april 2007, 18:11:24 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "lpz-nl13161"
He, kost die antenne 25 € nieuw ?? hmm lekker goed koop.

 Ik bedoel dan de onderste antenne.

Nieuw bij Kathrein is ie heel wat duurder, het model aangeboden op de site van het museum is een ouder model.
Ik heb dus sterk mijn twijfels over het splinternieuw zijn van deze antennes, ik zie overigens ook nergens op die site dat het hier om nieuwe exemplaren gaat.
Neemt niet weg dat het megagoede antennes zijn.

Ik heb die antenne inderdaad zaterdag gezien in hun magazijn. Het is geen geld en zeker weten goed materiaal. Dat nieuw moet je zien als nog nooit gebruikt en in originele verpakking.
Mvg,
Leen

Ik denk dat Cor z'n voorraadje nu wel eens snel minder zou kunnen gaan worden .. :)
Mithören ist Dabei sein !

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #27 Gepost op: 26 april 2007, 21:54:00 »
Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of ze nieuw zijn en of ze te verzenden zijn, dit is de reactie:

Citaat
Inderdaad hebben we nieuwe Corner refelectors gehad maar die zijn al geruime tijd uitverkocht. We hebben allaan nog een paar gebruikte antennes staan. Verzenden is niet mogelijk, daar zijn ze te groot en te zwaar voor (11 Kg.)

73,

Cor Moerman, PA0VYL.

Museum jan Corver.

Leen Ansems

  • Gast
Re: UHF antenne welke ??
« Reactie #28 Gepost op: 27 april 2007, 06:58:06 »
Citaat van: "Remon"
Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of ze nieuw zijn en of ze te verzenden zijn, dit is de reactie:

Citaat
Inderdaad hebben we nieuwe Corner refelectors gehad maar die zijn al geruime tijd uitverkocht. We hebben allaan nog een paar gebruikte antennes staan. Verzenden is niet mogelijk, daar zijn ze te groot en te zwaar voor (11 Kg.)

73,

Cor Moerman, PA0VYL.

Museum jan Corver.

Dat klopt, want het zijn aardige kleppers. Cor was er afgelopen zaterdag zelf niet.
Er liggen in het magazijn overigens ook HT800`s, p200 en Mx-portofoons.
Mvg,
Leen