Auteur Topic: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)  (gelezen 2596 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dijk-038

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Gepost op: 2 juli 2020, 20:09:21 »
In het algemeen, worden de batterijen bij bepaalde functie's in het bijzonder meer of minder gebruikt? Bijvoorbeeld gebruik je meer batterij als je zoekt, in plaats van scant?

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2020, 20:56:33 »
Zoals ALTIJD, hoe meer je doet hoe meer energie je verbruikt.
Met name de achtergrondverlichting lust wel wat.
Never grow up ‼️

Offline Dijk-038

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2020, 21:29:48 »
Zoals ALTIJD, hoe meer je doet hoe meer energie je verbruikt.
Met name de achtergrondverlichting lust wel wat.

Oke bedankt, maar klopt het dat het zoeken zelf meer kost dan bestaande / opgeslagen frequenties af te scannen?

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2020, 21:34:55 »
Citaat van: Dijk-038 link=topic=32140.msg308285#klopt het dat het zoeken zelf meer kost dan bestaande / opgeslagen frequenties af te scannen?[/quote

Ik vermoed van niet, maar er zijn hier vast deskundigen die het wel exact weten.
Never grow up ‼️

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2020, 09:33:47 »
Om de batterijen te sparen ivm achtergrond verlichten vd scanner die heb ik zo ingesteld dat hij alleen aangaat bij communicatie van luchtvaart  of scheepvaart etc   dus niet constant aan dit kun je instellen bij dacht contrast of verlichting kijk anders  ook in gebruik aanwijzing daar staat t ook in

Offline Dijk-038

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2020, 10:16:09 »
Om de batterijen te sparen ivm achtergrond verlichten vd scanner die heb ik zo ingesteld dat hij alleen aangaat bij communicatie van luchtvaart  of scheepvaart etc   dus niet constant aan dit kun je instellen bij dacht contrast of verlichting kijk anders  ook in gebruik aanwijzing daar staat t ook in

Oke, dat is met die van mij waarschijnlijk niet mogelijk met de Uniden 125 XLT. Ik las wel in de handleiding dat er een spaarstand is, waardoor er een vertraging plaatsvind. Volgens mij 1 seconde niets, en dan 300ms scannen. Het licht niet aan laten gaan vast ook goed helpen. Opzich is de gebruiksduur geen probleem, maar het is natuurlijk erg handig om te weten dit te kunnen verlengen (indien nodig).

Ik vroeg me in het algemeen af, of er misschien minder beroep op de batterijen wordt gedaan, wanneer je enkel scant (niet zoekt).... maarja dat gaat ook erg snel (ik dacht 80 frequenties per seconde). Misschien maakt het niet echt veel uit. En kan het testen uiteraard. Met Close Call lijkt het mij ergens logisch dat dat meer accu kost. 8)

Het zou misschien een interessante test zijn, in hoeverre iets invloed heeft op de totale gebruiksduur:
- zoeken
- scannen
- zoeken / scannen + close call
- close call only

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2020, 10:38:58 »
OF je stopt een EXTRA setje batterijen in je zak.........🤔
Never grow up ‼️

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2020, 10:42:00 »
Dijk 88 waarom zou t niet  kunnen bij deze scanner we hebben allebei de zelfde scanner  ik heb ook de 125 xlt  dus   de batterijen zijn 2 stuks vd hema  2450mah       wel eerst  opladen  14 uur  bij draai hij  er 10 uur op

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2020, 11:14:51 »
Met die spaar stand kun je ook de verlichting regelen of instellen    en op blz 30 links onder vd gebruik aanwijzing staat de achtergrond instellen

Offline Dijk-038

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2020, 12:02:19 »
OF je stopt een EXTRA setje batterijen in je zak.........🤔

Er komen 4 eneloops met lader deze kant op.  :)

Met die spaar stand kun je ook de verlichting regelen of instellen    en op blz 30 links onder vd gebruik aanwijzing staat de achtergrond instellen

Oke, top. Ik ga het uitzoeken. :)
Ik wist  nog niet dat de scanner het zo lang volhoudt. Ik had de batterijen niet volgeladen (duurde nogal lang via het stopcontact).

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Gebruiksduur scanners (zoeken / scannen / close call)
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2020, 12:32:01 »
Ok helemaal top  veel luister plezier dan