Auteur Topic: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!  (gelezen 20818 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #15 Gepost op: 24 juni 2006, 19:52:13 »
Citaat van: "WardriverQ"
Dus als je zo een "module" kunt bemachtigen of het plan om zo één te maken dan kan het misschien wel lukken?

Neen. Heb je al een GSM? Heb je al mee kunnen luisteren met andere gesprekken?

WardriverQ

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #16 Gepost op: 24 juni 2006, 19:56:38 »
Nee dat niet, you've got a point.

Dus een Astrid toestel hebben is nog zinloos.

Offline Barbados

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2006, 21:00:04 »
Een Astrid toestel kan "uitgeschakeld" worden vanop afstand. Iemand die zijn toestel zou kwijtdoen vormt geen probleem. Effe "uitschakelen" en je kan d'r totaal niks meer mee aanvangen. Ook niet meeluisteren. Het kan dan enkel nog als schouwgarnituur gebruikt worden.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Leen Ansems

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2006, 22:51:25 »
Het is nog leuker: een toestel wat bij jouw werkend in huis staat in uitgeschakelde toestand, kan op afstand ingeschakeld worden en men kan precies horen wat jij allemaal te vertellen hebt. Ook dat ding wat niks meer doet en op je schouw staat.... Zit er een GPS in, dan weten ze ook nog waar hij is.
mvg,
Leen

WardriverQ

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2006, 09:38:44 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Het is nog leuker: een toestel wat bij jouw werkend in huis staat in uitgeschakelde toestand, kan op afstand ingeschakeld worden en men kan precies horen wat jij allemaal te vertellen hebt.

FOUT dus - Je moet niet alles geloven wat ze zeggen!!!!!
Misschien in Nederland maar niet met ASTRID

Citaat van: "Leen Ansems"
Ook dat ding wat niks meer doet en op je schouw staat.... Zit er een GPS in, dan weten ze ook nog waar hij is.
mvg,
Leen

WEERAL FOUT - Er zit geen GPS in!   De module die een GPS aanstuurt kan in een voertuig verwerkt worden voorwat betreft de boordradio's in de voertuigen.  Naar het schijnt zou de module ook in een voertuig kunnen zitten wanneer je de draagbare radio in een houder/lader zet zoals bij een GSM maar dergerlijk systeem heb ik nog niet gezien.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #20 Gepost op: 25 juni 2006, 10:00:23 »
Ik geloof het niet, maar weet het zeker dat er meegeluisterd kan worden. Alleen bevoegde personen kunnen dat en niet een gewone centralist. En in Nederland zit een GPS bij diverse portofoons ingebouwd en werkt o.a. in samenwerking met de noodknop. Zodoende weet men direct waar de hulpverlener met nood zich bevind.
mvg,
Leen

WardriverQ

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #21 Gepost op: 25 juni 2006, 10:14:41 »
OK geloof het dan niet!!! Maar ik zeg je dat het niet kan.

Wat bedoel je trouwens met bevoegde persoon??  Het is wel zo dat als het voertuig uitgerust is met AVL (Automatic Vehicle Location) dat er inderdaad de positie wordt weergegeven als men op de noodknop drukt, maar dat is dan enkel bij voertuigen die zo een AVL (of GPS hoe jij het noemt) hebben.
(AVL werkt op het principe van GPS)


In de toekomst zullen er waarschijnlijk draagbare radio's komen die uitgerust zijn met dat AVL systeem maar dit staat op huidig ogenblik nog in zijn kinderschoenen.
De kostprijs zal dan ook wel ernaar zijn.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #22 Gepost op: 25 juni 2006, 10:52:28 »
Je moet je nog wat verder in de Tetra radio`s gaan verdiepen vriend. GPS of AVL zoals je het wil noemen zit in bijna alle C2000 mobilofoons standaard aanwezig en ook de meeste portofoons zijn met GPS uitgerust. Dus geen droom of toekomst; nee gewoon in werking. Hiermee kan worden bepaald wie het dichtst bij een spoedgeval aanwezig is om direkt hulp te verlenen. In Astrid radio`s zal het niet anders zijn. En het afluisteren: dat is iets wat maar bij weinig mensen bekend was. Als een radio wordt gepikt en hij staat uit, kan hij door speciaal daarvoor opgeleide mensen draadloos worden ingeschakeld alleen zie je er niks van op het toestel. Ook kan worden beluisterd wat er rond de radio gebeurd, zonder dat je zelf de zendknop indrukt. Het is niet zo dat dat tijdens normaal werk kan en mag gebeuren, maar wanneer dat nodig is kunnen speciale technische mensen dat in opdracht hogerhand ( b.v. een procureur of onderzoeksrechter zoals jullie dat in Belgie zeggen ) uitvoeren.
mvg,
Leen

Citaat

WardriverQ

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #23 Gepost op: 25 juni 2006, 10:59:12 »
Hazooo dat wist ik niet dat dit kon, dan zal ik de volgende keer aan de Onderderzoekrechter of aan de Procureur moeten vragen of ik dat mag doen.  :?:?

Misschien dat er in Nederland standaard die module aanwezig is maar iin Belgie zeker niet.  Moest dit wel kunnen dan zouden mijn collega's en ik dit dagelijks wel gebruiken zeker??

Hmm zou ik de procureur 's nachts mogen wakker bellen wanneer er weer iemand per ongeluk op de noodknop duwt??

WardriverQ

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #24 Gepost op: 25 juni 2006, 11:21:16 »
Edit : Laat de procureur er maar buiten, dergerlijke methoden vallen onder de BOM wetgeving. Onderzoelsrechter dus.
Moest het ff opzoeken....

WardriverQ

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #25 Gepost op: 25 juni 2006, 11:34:34 »
Dus als ik het goed begrijp Leen zitten er in Nederland in elk toestel een GPS die de Agent/Hulpverlener kan opsporen.
Hmm dit vind ik toch wel erg schrikwekkend.  Eerder Big Brother is Watching you.
Aan welke regelgeving is dit dan gelinkt want k heb zo een vermoeden dat er dan wel serieuze wetgeving moet zijn.

Ik krijg al de creeps bij het zien van de film Enemy of the state. Laat staan bij de tempest technologie of bij echelon, het paradepaardje van de NSA.

Kan je me ff de url of gegevens geven van die wetgeving??

De pagers zijn er toch niet mee uitgerust hoop ik??

Gert Jan

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #26 Gepost op: 25 juni 2006, 11:48:54 »
Citaat van: "WardriverQ"
Dus als ik het goed begrijp Leen zitten er in Nederland in elk toestel een GPS die de Agent/Hulpverlener kan opsporen.
Hmm dit vind ik toch wel erg schrikwekkend.  Eerder Big Brother is Watching you.
Aan welke regelgeving is dit dan gelinkt want k heb zo een vermoeden dat er dan wel serieuze wetgeving moet zijn.

Ik krijg al de creeps bij het zien van de film Enemy of the state. Laat staan bij de tempest technologie of bij echelon, het paradepaardje van de NSA.

Kan je me ff de url of gegevens geven van die wetgeving??

De pagers zijn er toch niet mee uitgerust hoop ik??

Waarom zou het schrikwekkend zijn als je je kan zien waar een hulpverlener zich bevind?
Als je onder werktijd boodschappen gaat doen of even naar de hoeren kan ik me er iets bij voorstellen maar anders is het alleen maar een veilig gevoel toch?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2006, 11:54:36 »
Wetgeving? Dat weet ik niet, maar de Nederlandse staat heeft het netwerk zo laten bouwen. De voertuigen worden geplot op een scherm en men kan dus precies zien waar ze zijn. Bij het zoeken naar een adres is dat ook wel eens handig, want er kan dan ook gezegd worden hoe ze het beste kunnen rijden naar de plaats van het incident. De voertuignavigators (meestal Carin) gaan ook wel eens stuk n.l. Voor de porto`s is het helemaal gemakkelijk: een hulpverlener in nood is gelijk bekend met zijn positie. Dat het noodalarm ook wel vals afgaat komt in Nederland vaak voor. Bij sommige merken is de knop te hoog, zodat je er gemakkelijk tegenaan komt. De tijd om de knop ingeduwd te houden is ook al verlengd, maar het probleem blijft. Dat handelt een centrale zelf af.
mvg,
Leen

WardriverQ

  • Gast
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2006, 12:22:27 »
OK van die voertuigen ben ik het volledig mee eens, dat is bij ons ook zo.  Er zijn trouwens toestellen op de markt bij ons (de MDT's - Mobile Data Terminal) die zelfs als GPS kunnen gebruikt worden.  Deze toestellen kunnen trouwens nog veel meer.

Maar die porto's die onmiddellijk de positie doorgeven, daar kunnen ze bij ons nog iets van leren.  Ben er nog geen enkele tegengekomen......

Maar ik vrees dat we van onze topic aan het afwijken zijn, dit gaat al lang niet meer over het al dan niet kunnen meeluisteren met Astrid.  En toch ben ik ervan overtuigd dat er vroeg of laat iemand op de proppen komt met een systeem waar meeluisteren een makkie is.  
Misschien zoals in een andere topic vermeld staat is hier inderdaad veel (maffia) geld nodig om dergerlijk systeem te hebben......

Offline GSteven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Astrid - Tetra - Algoritme en alles wat we willen weten!!!
« Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2006, 10:43:30 »
WardriverQ... De portofoons zullen dezelfde zijn in NL als hier... niet krakhetzelfde maar toch dezelfde merken... Nokia, Motorola... Een simpele module plaatsen is voldoende....