Auteur Topic: CTCSS Scannen op Wouxun KG-UV9D?  (gelezen 3236 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline delft1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
CTCSS Scannen op Wouxun KG-UV9D?
« Gepost op: 7 september 2019, 15:07:24 »
Het is mogelijk op met de Wouxun KG-UV9D te scannen op CTCSS, ik heb dit 1x aan de praat gekregen en daarna niet meer.
De handleiding is daar niet duidelijk in, dus ik hoop dat er iemand hier hier meer duidelijkheid over kan en wil geven.
Ik weet dat je daarvoor in het menu 45 in de porto moet zijn. Daar kan je instellen of je wil scannen op CTCSS of DCS maar hoe dan verder?

- Moet je in VFO mode (434.125 (voorbeeld freq)) staan? Als ik dat doe en op SCAN druk (lang op de "3" toets drukken), dan gaat de porto gewoon de frequentie omhoog of omlaag scannen. Dat wil ik niet want ik wil juist weten welke CTCSS gebruikt wordt op die frequentie.

- Moet je in KANAAL mode (CH-xxx) mode staan? Als ik dat doe en op SCAN druk (lang op de "3" toets drukken), dan gaat de porto gewoon de geprogrammeerde kanalen omhoog of omlaag scannen. Dat wil ik niet want ik wil juist weten welke CTCSS gebruikt wordt op dat kanaal.

- Moet je in KANAALNAAM mode (Brandwr01 (voorbeeld naam)) staan? Als ik dat doe en op SCAN druk (lang op de "3" toets drukken), dan gaat de porto gewoon de geprogrammeerde kanalen omhoog of omlaag scannen. Dat wil ik niet want ik wil juist weten welke CTCSS gebruikt wordt op dat kanaal.

Het is mij dus al 1 of 2x gelukt maar dat was puur geluk en het lukt me nu niet meer.
Ik kom er niet uit en het gaat me danig frustreren.
Bedankt alvast voor de uitleg.
« Laatst bewerkt op: 7 september 2019, 15:11:28 door delft1965 (leesbaarheid verbeteren) »