Auteur Topic: UBC SDS200E  (gelezen 11436 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ccave1975

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
Re: UBC SDS200E
« Reactie #15 Gepost op: 9 maart 2020, 19:10:56 »
Ik heb een vraagje.
Ik heb een tijdje een 3600xlt gehad en daar ontving ik niet bijzonder veel mee vanaf mijn locatie.
Nu ben ik aan het kijken naar een SDS200E.
Kan ik daar meer mee ontvangen?
Heeft die meer ontvangst mogelijkheden?
Nog andere tips?

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: UBC SDS200E
« Reactie #16 Gepost op: 9 maart 2020, 20:54:46 »
Goedenavond even een reactie je kan een dure ontvanger kopen maar als je antenne bagger is dan heb je nog niets.
Zorg eerst voor een goede buitenantenne en dan pas een duurdere ontvanger kopen zodat de ontvanger niet de schuld krijgt van ik ontvang niets.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Offline ccave1975

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
Re: UBC SDS200E
« Reactie #17 Gepost op: 9 maart 2020, 21:09:19 »
Dank je, dat is natuurlijk een prima tip.
Maar verder, heeft de SDS200E meer ontvangst mogelijkheden of is het in wezen dezelfde scanner?

Offline xfiles69

  • Procesoperator
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 75
  • UBCD 3600xlt nxdn,Uniden125xlt, BCT15x, Div.sdr
Re: UBC SDS200E
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2020, 09:56:41 »
Als je hem smijt zeg ff waar, dan vang ik hem op..............

Maar,......het is wennen dus je zal er veel mee moeten knoeien om hem te gaan begrijpen en dat kost tijd/geduld.
Als hij aangeeft “nothing to scan” heb je vermoedelijk je favorites niet op ON staan
Of als je een type zoals airport, militaire o.i.d. eraan geven hebt i.p.v. Custom 1 moet je dat ook apart AAN zetten.

Maar mocht je gaan gooien kom ik vangen hoor‼️

Sterkte,

Bert

Thanks hier heb ik wat aan, maar dan voor 3600.
Ik had alleen custom 1 aanstaan.

Offline HR2O

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: UBC SDS200E
« Reactie #19 Gepost op: 6 april 2020, 11:31:16 »
Heb de SDS 200 na lang rommelen weer aan de gang gekregen.
Helaas moet ik toegeven dat de scanner inderdaad véél 'dover' is dan mijn andere scanners.
Ik had hem aan een buitenantenne zitten en mijn UBC780 XLT even snel op een bnc schuifje.
Wat denk je? De 780 ontvangt volle bak een signaal en de 200 loopt er doodleuk langs op.

Audio van signalen die wél ontvangen worden valt, net als door andere aangegeven, inderdaad ineens weg
om vervolgens terug te komen (net alsof ze even achter de squelch vallen)

Mijn enthousiasme over de SDS 200 is al behoorlijk geluwd.
Het is een ingewikkelde scanner en je moet er wel voor gaan zitten om 'm te leren kennen.
Hij ziet er mooi uit maar tot nu toe ben ik absoluut nog niet tevreden over de ontvangst....

Ik ben bang dat het toch een echte miskoop is geweest  :-\

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: UBC SDS200E
« Reactie #20 Gepost op: 6 april 2020, 11:47:04 »
Ik heb de SDS200E ook even een paar dagen geprobeerd, en idd. hij is erg doof!
heb een paar dagen een NXDN frequentie erin gehad welke ik wilde beluisteren,
echter kwam er snel achter dat het ding 80% miste van de uitzendingen.
Vervolgens heb ik de scanner maar terug gestuurd.

Inmiddels geniet ik weer van een Whistler TRX-2E welke mij alles laat horen wat op de betreffende frequentie word gecommuniceerd.
Dit met volle tevredenheid.
Groeten van Ger

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: UBC SDS200E
« Reactie #21 Gepost op: 7 april 2020, 08:06:13 »
Heb de SDS 200 na lang rommelen weer aan de gang gekregen.
Helaas moet ik toegeven dat de scanner inderdaad véél 'dover' is dan mijn andere scanners.
Ik had hem aan een buitenantenne zitten en mijn UBC780 XLT even snel op een bnc schuifje.
Wat denk je? De 780 ontvangt volle bak een signaal en de 200 loopt er doodleuk langs op.

Audio van signalen die wél ontvangen worden valt, net als door andere aangegeven, inderdaad ineens weg
om vervolgens terug te komen (net alsof ze even achter de squelch vallen)

Mijn enthousiasme over de SDS 200 is al behoorlijk geluwd.
Het is een ingewikkelde scanner en je moet er wel voor gaan zitten om 'm te leren kennen.
Hij ziet er mooi uit maar tot nu toe ben ik absoluut nog niet tevreden over de ontvangst....

Ik ben bang dat het toch een echte miskoop is geweest  :-\

Dat wegvallen van het signaal kan komen als je close call hebt ingeschakeld dus even kijken of die aan staat.

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #22 Gepost op: 16 april 2020, 21:25:14 »
Hallo allemaal heb de sds200 en probeer te begrijpen hoe er mee aan de slag te kunnen, woon in Spijkenisse , hoe kan ik het beestje laten zoeken naar systemen die digitaal zijn ? krijg de search wel op gang maar hij vertaalt geen netwerk , ook bij de functie analyse moet ik weer een netwerk noemen maar wat ik ook invul hij herkent het niet ... Ongetwijfeld schiet mijn IQ hier tekort , een beetje hulp wordt op prijs gesteld . thanks Bart

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBC SDS200E
« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2020, 10:49:40 »
Bart,

kijk eens bij de gebruikersuitleg van de XLT3600, een hoop instellingen komen overeen.
Never grow up ‼️

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2020, 11:49:19 »
dank je Bert heb dat direct gedaan en dan zie ik staan bij "kies systeem" dat er een keuze is , dat is niet op mijn sds200 ;als ik daar kies systeem selecteer dan staat er niets om te kiezen, zou de software voor DMR dan ontbreken f zoiets ?

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: UBC SDS200E
« Reactie #25 Gepost op: 17 april 2020, 12:00:01 »
dank je Bert heb dat direct gedaan en dan zie ik staan bij "kies systeem" dat er een keuze is , dat is niet op mijn sds200 ;als ik daar kies systeem selecteer dan staat er niets om te kiezen, zou de software voor DMR dan ontbreken f zoiets ?

Je hebt nog geen systemen aangemaakt denk ik. En denk niet dat als je wel systemen hebt dat die scanner het even allemaal voor je oplost. Je kan wel zoekbanken inrichten om tussen 2 frequenties te zoeken.

Maar ik zou beginnen met 1 favorietenlijst en ze daar 1 conventioneel systeem in. Daar onder een Department en daar dan de frequenties in die je al weet.

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBC SDS200E
« Reactie #26 Gepost op: 17 april 2020, 12:05:38 »
Bart,

een systeem moet wel AAN staan.

“Set scan selelection”

En dan “select list to monitor”

Zet je systeem ON
Never grow up ‼️

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBC SDS200E
« Reactie #27 Gepost op: 17 april 2020, 13:07:01 »
Bart,

de software voor DMR en NXDN zit er volgens mij standaard in tegenwoordig.
Dat kun je checken onder “settings” en dan “upgrade”.

Wat ook een veel voorkomende fout is dat je hem opslaat met een andere verwijzing als “CUSTOM1”(die staat altijd open) heb je hem een andere naam gegeven (bv. Aircraft) dan moet je die ook EERST AANZETTEN.

Het kost gewoon veel tijd (en uitproberen) maar uiteindelijk krijg je hem onder de knie en heb je een fijn apparaat met ongekende mogelijkheden.
Never grow up ‼️

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #28 Gepost op: 17 april 2020, 13:17:49 »
heren bedankt gelukkig is het weekend dan kan ik me er volledig op storten , ik zal ongetwijfeld nog vragen hebben en hoop dat je niet verveeld raakt als ik die hier onderbreng  :) nogmaals bedankt en ik laat van me horen , goed weekend !

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #29 Gepost op: 18 april 2020, 11:49:32 »
Heren, ik moet toch echt toegeven dat ik er geen meter van begrijp, om met het eenvoudigste te beginnen ; ik zou graag zoals vroeger gewoon een geheugenbank willen maken met militaire frequenties die ik ingeef en die vervolgens ga scannen, de eerste vraag hoe leg ik zo'n bank aan en tweede hoe geef ik nu een simpele opdracht scan die bank ? ik krijg het idee dat de manier van scannen totaal anders is , maar dit moet toch mogelijk zijn . Ik weet gewoon niet waar te beginnen....
Verder een vraag hoe kan ik nu eens een beeld van mijn omgeving krijgen als het gaat om NXDN en DRM uitzendingen. Sorry voor mijn domme vragen maar uren proberen en zelfs uren lezen geven me geen beginnetje, ongetwijfeld mijn grijze massa die tekort schiet ... dank voor jullie moeite groetjes Bart P.s. waar ik wel een klein beetje vanaf weet is communicatie en ben maar eens gaan schrijven met Bearcat om ze proberen te enthousiasmeren voor een tetra project , ze zullen toch ook in Europa graag meer voet aan de grond willen hebben zou je zeggen . Uiteraard ligt het niet voor de hand dat zoiets zomaar wordt gedaan maar wie niet schiet .....