Auteur Topic: Portofoon aanschaffen  (gelezen 13357 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan PD1JMB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
    • http://www.dynode.nl
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2005, 21:58:00 »
Er zitten ook zat mensen met amateurspullen te piraten op PMR en LPD. Hier in Utreg zitten ook een stuk of 3 van deze semi-amateurs, en ik denk niet dat die zo snel uit de lucht worden gehaald.

Deze lokale personen zijn ook wat beschaafder bezig dan de 27mc waar ze meestal vandaan komen. Netjes vermogen terugnemen als er lokaal wordt gepraat, en ook op afstand met vrij weinig vermogen zitten.
Meestal blijven deze mensen gewoon op de "vrije" frequenties en gaat ze niet op repeaters werken enzo. Ik zie het probleem niet. Geen storing, beschaafde gebruikers...

Dat panische gepraat over wat wel en niet mag... Onder amateurs worden ook zat spullen verhandeld die zijn uitgebreid naar freqs waar amateurs niks te zoeken hebben.
Als je uit de lucht wordt gehaald ben je gewoon fout bezig geweest. Storing veroorzaken, of op foute frequenties zitten... Het risico dat je wordt gepakt met apparatuur die je niet mag hebben maar ook niet gebruikt is nihil. Ze moeten je toch eerst in de gaten hebben.

Offline Double_U

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2005, 06:54:43 »
@Vagevuur/lopaz
Ik denk dat je de ernst van de zaak verkeerd inschat. Als je door rood rijdt, dan is dat een overtreding; boete betalen en het is afgehandeld. Als je gaat zenden op frequenties waar je geen vergunning voor hebt, dan is dat een misdrijf, en dat raak je dus nooit meer kwijt (strafblad e.d.). Denk er nog maar eens goed over na.

De pakkans op de amateurbanden is groter dan op PMR/LPD, want de gemiddelde amateur vindt het nou eenmaal niet leuk dat 'the unlicenced' mee zitten te doen. ;)

Wouter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2005, 07:37:39 »
Citaat van: "Double_U"
Ik denk dat je de ernst van de zaak verkeerd inschat. Als je door rood rijdt, dan is dat een overtreding; boete betalen en het is afgehandeld. Als je gaat zenden op frequenties waar je geen vergunning voor hebt, dan is dat een misdrijf, en dat raak je dus nooit meer kwijt (strafblad e.d.). Denk er nog maar eens goed over na.

Waar je dat vandaan haalt weet ik niet. Het is weliswaar een economisch delict, maar jij tilt er zwaarder aan dan het in werkelijkheid is hoor. (ervaring? jawel :))

Groeten, Peter.

Offline Double_U

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2005, 11:45:00 »
Citaat van: "hunter"
ervaring? jawel :)

Ik weet niet of je ervaring hebt, Peter. Als dat zo is, kun jij misschien de TS vertellen dat het niet aan te bevelen is. :)

Wouter.

pd5ar

  • Gast
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2005, 12:30:04 »
als je dit lijntje vanaf het begin leest is wel duidelijk wat wel of niet mag.
het is aan hemzelf hoe hij met de regels omgaat, ikzelf heb heel wat illegale dingen gedaan , maar ben nog nooit gepakt.

Mystic Star

  • Gast
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #20 Gepost op: 20 juli 2005, 13:15:07 »
Mwah

ik heb ook een th 22 e 2 meter porto en zit al tijden op de band en nog nooit gezeik gehad eigelijk en dat je alles mag kopen is ook zo , maar wat als je het gekocht heb zet je het op in de kast om er naar te kijken

ik zal het beter vertellen ik heb hem gekocht in een zaak die hoog aangescheven staat in randstad en zonder moeite liep ik de winkel uit zonder te vragen naar papieren  ;)


Alles is te koop zo lang je het niet gebruikt  :|  dat geloof je toch nie

Offline Double_U

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #21 Gepost op: 20 juli 2005, 13:18:16 »
Waarom zou die winkel daar een punt van moeten maken? Sterker nog, ik ken er geen een die om papieren vraagt, en dat hoeft ook niet, want hij verkoopt het apparaat in een staat waarin jij hem mag hebben, ook zonder machtiging...


Wouter.

Mystic Star

  • Gast
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #22 Gepost op: 3 augustus 2005, 22:45:12 »
helemaal mee eens  ;)

wadscan

  • Gast
porto
« Reactie #23 Gepost op: 14 september 2005, 20:15:23 »
ik weet nog wel een porto 2 bander
johan@wadscan.com

Offline marcosportel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2010, 21:42:51 »
een licentie kost een maal 150 euro en daar na elke jaar 60 euro .

 :)  en het maakt dan niet uit waar je je bind in nederland en hoe veel portefoons je gebruikt .

bron .

http://www.portofoonwinkel.nl/
zo foto maar weg .

Offline marcosportel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Portofoon aanschaffen
« Reactie #25 Gepost op: 30 april 2010, 15:48:02 »


dit is geen portefoon maar die heb ik ook wel 2 4 kanaals en een 16 kanaals en deze heeft 255 kanaalen . :)
zo foto maar weg .