Auteur Topic: aanvaring Amsterdam  (gelezen 4916 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jelmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
aanvaring Amsterdam
« Gepost op: 17 december 2007, 18:52:52 »
Op het IJ bij de Oude Houthaven is vanavond een aanvaring geweest tussen een binnenvaartschip en een plezierboot.
Veel verkeer te horen op de marifoon, kanaal 68, 14 en 89.

Henk Voortwijs

  • Gast
Re: Re:
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2007, 18:34:14 »
Wellicht handig om de volgende keer ook de frequenties van deze kanalen te vermelden. Niet iedereen is daarmee bekend. ;)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Re:
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2007, 19:54:43 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Wellicht handig om de volgende keer ook de frequenties van deze kanalen te vermelden. Niet iedereen is daarmee bekend. ;)

Of te dom / lui om te zoeken op internet..

http://www.vaartips.nl/markanalen.htm
http://www.agentschap-telecom.nl/pdf/ha ... ritiem.pdf

-Rene

Henk Voortwijs

  • Gast
Re: Re:
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2007, 21:58:28 »
Citaat van: "Discriminator"
Of te dom / lui om te zoeken op internet..

:x Als er gelijk een frequentie bij vermeld wordt, is dat toch veel handiger. Dat heeft niets met dom/lui te maken!

Waarom worden hier toch altijd weer van dit soort belachelijke antwoorden gegeven op normale suggesties/tips?
Schijnbaar scheppen bepaalde forumbezoekers er nog steeds lol in om altijd maar weer bijdehand te zijn!

BAH! :?

Gert Jan

  • Gast
Re: Re:
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2007, 22:35:28 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Citaat van: "Discriminator"
Of te dom / lui om te zoeken op internet..

:x Als er gelijk een frequentie bij vermeld wordt, is dat toch veel handiger. Dat heeft niets met dom/lui te maken!

Waarom worden hier toch altijd weer van dit soort belachelijke antwoorden gegeven op normale suggesties/tips?
Schijnbaar scheppen bepaalde forumbezoekers er nog steeds lol in om altijd maar weer bijdehand te zijn!

BAH! :?

Als je nou één bankje aanmaakt in die dikke UBC780xlt hoef je er nooit meer naar te vragen ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21681
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Re:
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2007, 22:39:27 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Citaat van: "Discriminator"
Of te dom / lui om te zoeken op internet..

:x Als er gelijk een frequentie bij vermeld wordt, is dat toch veel handiger. Dat heeft niets met dom/lui te maken!

Tja, zo vraag ik me af waarom er in bepaalde mailinglisten alleen TAD nummers worden geplaatst ipv frequenties. Het plaatsen van frequenties is daar toch ook veel makkelijker?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Re:
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2007, 06:25:25 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Waarom worden hier toch altijd weer van dit soort belachelijke antwoorden gegeven op normale suggesties/tips?
Schijnbaar scheppen bepaalde forumbezoekers er nog steeds lol in om altijd maar weer bijdehand te zijn!

Ik ging er (blijkbaar ten onrechte) van uit dat marifoonkanalen en bijbehorende frequenties na zo'n 50 jaar gebruik bekend mochten worden verondersteld.

FH 12

  • Gast
Re:
« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2007, 17:26:39 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Waarom worden hier toch altijd weer van dit soort belachelijke antwoorden gegeven op normale suggesties/tips?
Schijnbaar scheppen bepaalde forumbezoekers er nog steeds lol in om altijd maar weer bijdehand te zijn!

Ik ging er (blijkbaar ten onrechte) van uit dat marifoonkanalen en bijbehorende frequenties na zo'n 50 jaar gebruik bekend mochten worden verondersteld.

Ik werk beroepshalve al 25 jaar met een marifoon en heb aan boord van eigen boot 2 normale en een handheld marifoon maar ik weet ook niet welke frequentie bij welk kanaal hoort, dus ik ben automatisch lui in de ogen van sommigen..... :x:x

Gert Jan

  • Gast
Re: Re:
« Reactie #8 Gepost op: 26 december 2007, 17:46:53 »
Citaat van: "FH 12"
Ik werk beroepshalve al 25 jaar met een marifoon en heb aan boord van eigen boot 2 normale en een handheld marifoon maar ik weet ook niet welke frequentie bij welk kanaal hoort, dus ik ben automatisch lui in de ogen van sommigen..... :x:x

Die moeten er ook zijn ;)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Re:
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2007, 22:20:49 »
Citaat van: "FH 12"
Ik werk beroepshalve al 25 jaar met een marifoon en heb aan boord van eigen boot 2 normale en een handheld marifoon maar ik weet ook niet welke frequentie bij welk kanaal hoort, dus ik ben automatisch lui in de ogen van sommigen..... :x:x

Of dom  :P

Offline Jelmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
Re: aanvaring Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 27 december 2007, 22:13:03 »
Citaat van: "Jelmer"
Op het IJ bij de Oude Houthaven is vanavond een aanvaring geweest tussen een binnenvaartschip en een plezierboot.
Veel verkeer te horen op de marifoon, kanaal 68, 14 en 89.

Bij deze
VHF 14 = 156,7000 MHz
VHF 68 = 156,4250 MHz
VHF 89 = 162,0750 MHz