Auteur Topic: Uniden UBCD3600XLT  (gelezen 127280 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #255 Gepost op: 12 juli 2018, 22:24:45 »
Ik had per abuis Dennis zijn bestand met Sentinel geïmporteerd. En dat gaat nooit werken dus wegens gebrek aan Nxdn ondersteuning. Hierdoor had ik dus allemaal fouten.

Maar deze handmatige handleiding kan wel mensen op weg helpen die geen Arc hebben om het ik te voeren.

@Hennie... Dank voor de tip. Ga ik ook eens uitproberen.
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline rvberkum

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #256 Gepost op: 13 juli 2018, 19:03:59 »
Goedenavond, ik ben nieuw hier en heb net mijn UBCD 3600 XLT binnen gekregen met ARC536Pro software, ik snap er echter niets van. Is er iemand die een voorbeeld bestandje voor mij heeft zodat ik kan "afkijken" hoe ik het een en ander kan opzetten? Bij voorbaad mijn dank.

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1226
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #257 Gepost op: 13 juli 2018, 20:25:08 »
Ik zou maar eens beginnen bij het begin van dit topic.
Dan word je gaanderwijs al wat wijzer.
Ps. het is ook netjes om je eerst even voor te stellen, als je nieuw bent hier.
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #258 Gepost op: 13 juli 2018, 20:44:17 »
Gebruikers die een 3600 kunnen ook eventueel lid worden van Nederlandse Facebookpagina. Voor vragen etc. https://m.facebook.com/groups/2592847507607357

Offline cornetje

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #259 Gepost op: 13 april 2019, 15:23:45 »
Hallo,

Sinds afgelopen week ben ik de ‘trotse eigenaar’ van een 3600XLT. Daarbij de ARC536 Basic software gekocht. Ik heb er wel al een aantal frequenties in weten te zetten maar zit nog enorm te knoeien met NXDN frequenties.
Een hele brutale vraag misschien, maar wil iemand zijn hpd file delen waar de spoorwegen frequenties in zitten??
Ik zag frequenties voor Utrecht en Amersfoort in dit topic voorbij komen, wat voor mij perfect uit zou komen (woon in Bilthoven)

Alvast mijn dank

Groet,
Pieter

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #260 Gepost op: 3 mei 2019, 10:45:21 »
Ik ben zo vrij geweest om zoveel mogelijk frequenties van voetbalstadions uit de database te filteren en ze in een hpe-bestand te zetten. Het bestand kan ingelezen worden in de Uniden 3600 maar ook in een BCDx36 of SDSx00.

Ik zit zelf vlak bij het Willem-2 stadion en elke keer als er thuis gespeeld werd moest ik in de database frequenties zoeken van de uitclubs. Nu dus niet meer, ik zet de relevante uitclub gewoon 'aan' wanneer nodig. Sommige clubs hebben ook écht een frequentie voor uitwedstrijden maar bij anderen zal ik het proefondervindelijk moeten vast gaan stellen.

Ik heb het hpe bestand geplaatst op FB geplaatst.

https://www.facebook.com/groups/2592847507607357/

Een aantal opmerkingen bij het bestand:

1. Alle Systems staan op Avoid, dus je kan gewoon het voor jou relevante System inschakelen wanneer nodig. Niemand kan ze allemaal tegelijk ontvangen en tevens worden de frequenties mogelijk door andere partijen gebruikt daarom standaard alles uit.

2. Waarom staan sommige stadions er 2 keer in?
Van sommige stadions is (naast analoge frequenties) een digitale frequentie bekend met zowel TG, CC en TS. Deze zijn dan in een apart DOF System gezet zodat je een kanaal per TS hebt. In Conventional Systems kan je geen TS specificeren.

3. Er staan waarschijnlijk frequenties in die niet meer gebruikt worden. Zo ja, meldt het dan aub op het Scannerforum en meldt ook eventuele nieuwe frequenties.

4. Ik heb van de volgende clubs geen frequenties gevonden;
MVV, RKC, FC Dordrecht, NEC, FC Eindhoven, FC Den Bosch, Helmond, Top Oss, Excelsior en De Graafschap.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #261 Gepost op: 3 juli 2019, 19:00:55 »
Ondersteund de scanner ook MotoTRBO Dual Capacity Direct Mode (DCDM) signalen?

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #262 Gepost op: 3 juli 2019, 21:27:45 »
Zoek even in de Nederlandse handleiding van de 3600 onder in mijn handtekening.
Er wordt wel over MotoTRBO gesproken, maar ik weet niet de specificaties.
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #263 Gepost op: 3 juli 2019, 22:01:09 »
Ik kan daarin niks terugvinden of deze DMR variant wel of niet wordt ondersteund.

Wat ik elders wel kon vinden:

DMR -- for DMR One-Frequency systems. The scanner will also display the current slot number (S1 or S2) and the received color code.
CON -- for MotoTRBO Connect Plus systems. The scanner will also display the current slot number (S1 or S2) and the received color code.
CAP -- for MotoTRBO Capacity Plus systems. The scanner will also display the current slot number (S1 or S2), and the received color code.
DT3 -- for DMR Tier III Trunked system. The scanner will also display the current slot number (S1 or S2) and the received color code.

Daar wordt MotoTRBO Dual Capacity Direct Mode niet genoemd.

Via SDR# en de gratis DSD+ kon ik het niet decoderen. Het lukte wel met de betaalde fastlane editie van DSD+.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #264 Gepost op: 6 juli 2019, 09:28:04 »
Ik heb DCDM net even geprobeerd met een Baofeng RD-5R en de 3600 pakt het gewoon.

Info vanuit de CPS:

The Dual Capacity Direct Mode (DCDM) feature supports two simultaneous subscriber transmissions within a 12.5 kHz channel bandwidth for Direct Mode transmissions. The radios within the same group must use the same timeslot so that the group using timeslot 1 does not interfere with the group using timeslot 2. For proper operation, the radios need to identify and track the timeslot structure. A unique radio is elected as a channel timing leader. The other radios adjust their clocks to synchronize as possible with the channel timing leader.

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #265 Gepost op: 25 juli 2021, 20:47:43 »
Ik hem 'm nu een week of twee. Er kwam toch wel erg veel gebrom uit mijn 3500 en DSD+ is niet altijd even praktisch.
Mijn eerste indrukken zijn overwegend positief. DMR en NXDN klinken helder en hij lijkt met weinig signaal veel te kunnen doen. Verder lijkt-ie het bijzonder genoeg aanzienlijk langer met hetzelfde setje Eneloops Pro vol te houden dan de 3500.
Ondanks de vele berichten over hoe ingewikkeld het apparaat is, heb ik eigenlijk amper problemen met programmering en bediening gehad. Het doornemen van diverse topics hier op dit forum en een goede bestaande kennis van de DMA-architectuur maakten de overgang van 3500 naar 3600 vrij makkelijk. De extra 'laag' van de FL boven de System is wel even wennen en soms wat lastig qua indeling. Programmeren met Sentinel is erg gemakkelijk.

Ik heb wel het idee dat de bouwkwaliteit ietsjes minder is dan bij zijn voorganger. Het riemclipsysteem doet erg breekbaar aan (op de tweede dag liet de schroef los en viel hij zo van mijn broek). Helaas kan ik de plastic 'knop' niet vervangen met de veel stevigere metalen van de 3500, want die is te lang. Wat opvalt is dat de schroefdraad op het schroefje voor de 'knop' van de 3500 veel fijner is dan bij die van 3600. De bediening voelt ook wat minder 'snappy' dan op de 3500, maar dat zal te maken hebben met de SD-kaart versus intern geheugen. En het serienummer achterop slijt wel érg snel. Het is nu al praktisch onleesbaar.

Al met al een prima en erg compleet apparaat.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Soundwave

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #266 Gepost op: 28 juli 2021, 09:08:34 »
Goed dat je meldt dat de riemclip stud van de 3500 niet past op de 3600... Ik heb een aantal 436HP's voorbij zien komen met een metalen stud en ik dacht dat mensen dus de stud van het model ervoor erop hadden geschroefd. Ik was al op zoek naar een 3500 stud. Voorlopig dan maar een beetje Loctite.
Uniden UBCD3600XLT | SMT WCH-250X | Nooelec NESDR | Wireless USB DVR 601 | Eachine ROTG02

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #267 Gepost op: 28 juli 2021, 12:44:51 »
Ah, dat woord zocht ik! Stud.
Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en ditmaal past de metalen ineens prima. Je moet hem op een bepaalde manier oriënteren/draaien zodat hij goed valt, wat de eerste keer blijkbaar niet helemaal goed ging. Toen deed hij het wel een soort, maar hij stak net te ver uit, waardoor de scanner heel makkelijk losklikte als je hem vastpakte. Nu klikt hij goed op zijn plaats en voelt de verbinding steviger dan met de plastic stud. Overigens is het handig om te vermelden dat het kliksysteem iets anders werkt dan bij de 3500, waardoor de riemclips van de twee niet door elkaar te gebruiken zijn. Koop dus geen riemclip voor de 436/3600 als die op je 3500 stuk is.

Ik bljif er trouwens wel bij dat ik het korte schroefje in de 3600 niet helemaal vertrouw. Het liefst had ik het hardleren hoesje, maar die naar NL laten sturen zou ruim $82 kosten, plus 21 procent btw en 4 euro inklaring van PostNL. Denk ook niet dat dit een officieel Uniden-product is, dus Avera zal hem waarschijnlijk niet zo snel importeren.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline NL11570

  • Luistervink, genealoog, pensionada
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #268 Gepost op: 28 juli 2021, 18:21:59 »
Hallo Mose, het leren tasje voor de 3600 is gewoon te koop bij Truckerswereld voor € 29,95. Ik heb die van mij daar ook vandaan. Het is de originele van Uniden. Even zoeken bij de accessoires op hun site. Misschien heb je hier wat aan….. Succes
SDRplay RSPdx

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: Uniden UBCD3600XLT
« Reactie #269 Gepost op: 28 juli 2021, 22:13:58 »
Dank voor de tip! Ik zag dat inderdaad Avera er eentje importeert die in NL verkocht wordt, maar de specifieke hardleren versie waarnaar ik linkte is (naar mijn weten) speciaal gemaakt voor ScannerMaster door een bedrijf dat normaliter hoesjes maakt voor politieportofoons en dergelijke. Er zit een veel steviger swivel-systeem op ter vervanging van dat op de scanner zelf. Als ik me niet vergis is degene die hier verkrijgbaar is van zacht leer en is er een uitsparing voor de originele riemclip--die ik nou juist niet helemaal vertrouw ;)
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))