Auteur Topic: Bereik astridsignaal buitenland  (gelezen 5512 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Bereik astridsignaal buitenland
« Gepost op: 3 juli 2008, 08:24:59 »
hoever reikt eigenlijk de dekking van Astrid/Paging hier in NL,de dekking van p2000 in belgie is aardig ver zo te lezen in de forums.
is het bereikt van Astrid/Paging eigenlijk net zo goed,zijn er mensen in brabant of zuidholland die dit kunnen ontvangen?

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bereik astridsignaal buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2008, 16:52:30 »
Citaat
is het bereikt van Astrid/Paging eigenlijk net zo goed,zijn er mensen in brabant of zuidholland die dit kunnen ontvangen?

Vanaf de lijn Eindhoven - Tilburg - Breda heb ik ontvangst met een buitenantenne op de auto. Net voorbij de stadskern van Eindhoven en Tilburg en Breda (hogere bebouwing) ook op de pager (Swissphone DE940).

Met condities is ontvangst verder weg ook vaak mogelijk. Bovenstaande werkt altijd.
Hier lokaal (Waalwijk - Den Bosch) is mijn selectiviteit te slecht, en "drukt" Ermes het signaal compleet weg.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Bereik astridsignaal buitenland
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2008, 17:56:45 »
Staat er nu al een antenne in Baarle-Hertog? Daar zijn/waren problemen met de ontvangst dus met die antenne zou het signaal NL wat dieper moeten penetreren....
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Bereik astridsignaal buitenland
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2008, 20:03:43 »
Ok, da nzullen we maar zwijgen over de dekking in oostenrijk met scanner :)

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Bereik astridsignaal buitenland
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2009, 13:42:25 »
Beste,

Hoe ver reikt het astrid signaal in het buitenland? Maw Tot hoeveel km buiten belgie kan een pager nog ontvangen zonder problemen? Iemand enig Idee?

MVG Jos

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Bereik astridsignaal buitenland
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2009, 17:44:03 »
Citaat
Hoe ver reikt het astrid signaal in het buitenland? Maw Tot hoeveel km buiten belgie kan een pager nog ontvangen zonder problemen? Iemand enig Idee?

Jos,

Hangt af van wat je gebruikt, Pilot/Bravo/DE516/DE900 semafoons ontvangen erg goed:
Ik woon nabij de Efteling, daar is de ontvangst binnen soms verminkt, buiten meestal goed.
Vanaf Oosterhout / Breda werkt het altijd goed.

Ermes werkt op 169.6500, dat geeft veel problemen op mijn scanners en mob's (780's, Condors, GM 380 etc).
Met buitenantenne maakt PDW er thuis vrijwel niks van.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Bereik astridsignaal buitenland
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2009, 17:47:25 »
Citaat van: "SemafoonWinkel"
Ermes werkt op 169.6500

Nee, dat is P2000. Ermes werkt op 169.750 MHz.

Offline firefighter

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Bereik astridsignaal buitenland
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2009, 06:53:35 »
enkele maanden geleden was ik op cap blanc nez (ongeveer 50 km over de belgische grens) in frankrijk en tot mijn grote verbazing kreeg ik op de top van de heuvel terug Astrid signaal op mijn bieper (pager) motorola lx4 ex. Ik heb toen naar de kazerne gebeld om eens een testberichtje te sturen en ja hoor, ik kreeg een perfekt te lezen bericht op mijn bieper!!!