Auteur Topic: nieuwe TQ EMC Rotterdam  (gelezen 6251 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan (48-322)

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: nieuwe TQ EMC Rotterdam
« Reactie #15 Gepost op: 6 september 2014, 12:19:58 »
Ik vraag me af in hoeverre EMC onze frequentie mag gebruiken, daar wij hem met enige regelmaat gebruiken bij inzetten!!
Vanuit het landelijke wordt er ook reeds onderzoek naar gestart heb ik begrepen

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1329
Re: nieuwe TQ EMC Rotterdam
« Reactie #16 Gepost op: 8 september 2014, 11:14:17 »
vanmorgen was i.v.m. deze ebola-oefening ook het Rode Kruis RU2 kanaal in gebruik 465.950mc met tq 110.9 . Met had het over : ''11.00, wilt u het G-gebouw openen''. Dit soort berichten zijn normaal te horen op 467.390mc.

De frequentie komt dan misschien wel overeen met het rode kruis RU2, maar de Tq's zijn verschillend. Het rode kruis gebruikt voor de onderband (455.950) de Tq 77. 455.950 wordt heel veel gebruikt, maar door de verschillende Tq's zouden ze elkaar niet in de weg moeten zitten.

Dat geldt ook voor de bovenband. Door verschillende Tq's worden er vergunningen verleend voor verschillende gebruikers.

Spoorfan

Offline Ernst

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: nieuwe TQ EMC Rotterdam
« Reactie #17 Gepost op: 9 september 2014, 20:50:53 »
vanmorgen was i.v.m. deze ebola-oefening ook het Rode Kruis RU2 kanaal in gebruik 465.950mc met tq 110.9 . Met had het over : ''11.00, wilt u het G-gebouw openen''. Dit soort berichten zijn normaal te horen op 467.390mc.

Volgens mij is dit kanaal ook in gebruik bij het EMC en was het zeker niet het Rode Kruis. Het staat trouwens hierboven vermeld.  ;)

Paul,

Sorry, ik had niet gezien dat deze freq. door EMC wordt gebruikt. Overigens wel vreemd dat een (oorspronkelijk?) RK kanaal ook door derden wordt gebruikt. Ik heb altijd verondersteld dat het Rode Kruis een 'alleenrecht' had voor de RU1 en RU2 kanalen.