Auteur Topic: Entropia vraag  (gelezen 1662 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Entropia vraag
« Gepost op: 7 september 2009, 13:47:17 »
Hallo,ik hoor vanuit mijn woonplaats de Entropia frequenties van Rotterdam Botlek erg goed.
Maar wat is precies de bedoeling met deze 4 frequenties..??(1 controlekanaal,3 gesprekskanalen)....moet je deze in je scanner zetten en scannen,klaar?.....,of was hier ook software voor en kan je het e.e.a. instellen?
Het is als ik het goed begrijp geen trunking principe,waarbij je in bijv. de 780 weer heel wat anders in dient te stellen.

In een ver verleden ben ik hier weleens mee bezig geweest,maar weet het niet meer precies.

Online Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Entropia vraag
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2009, 13:50:09 »
Citaat van: "PD2HP"
Hallo,ik hoor vanuit mijn woonplaats de Entropia frequenties van Rotterdam Botlek erg goed.
Maar wat is precies de bedoeling met deze 4 frequenties..??(1 controlekanaal,3 gesprekskanalen)....moet je deze in je scanner zetten en scannen,klaar?.....,of was hier ook software voor en kan je het e.e.a. instellen?
Het is als ik het goed begrijp geen trunking principe,waarbij je in bijv. de 780 weer heel wat anders in dient te stellen.

In een ver verleden ben ik hier weleens mee bezig geweest,maar weet het niet meer precies.

Als je de 3 gespreks kanalen prgrameerd , moet het goed zijn. Als je het data kanaal programeerd hoor je de hele tijd een herrie. Verder bestaat er ook nog een programma Trunkvieuw , als je dat installeerd heb je nog meer mogelijk heden.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Entropia vraag
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2009, 14:30:08 »
Trunkview inmiddels op de pc gezet..alleen de link naar "sites"werkt bij mij niet.
Ik dacht dat deze twee bij elkaar horen,en het ene niet zonder het andere werkt?

ik krijg deze tekst als ik de files wil downloaden,

De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.


--------------------------------------------------------------------------------

Het opmaakmodel bevat geen documentelement. Het opmaakmodel is mogelijk leeg of het is een ongeldig XML-document.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Entropia vraag
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2009, 19:04:30 »
Sites inmiddels in orde en heb er een aantal geselecteerd.
Ondanks dat ik gebruik maak van de uitleg op de website kom ik er nog niet helemaal uit.
Als ik het goed begrijp moet de freqentie op het scherm worden overgenomen als je deze aanvinkt bij sites.
Dit gebeurt dus niet....ik heb com 1 geselecteerd,baudrate staat op 9600 (is dit juist?)...kabel uiteraard van ontvanger naar compoort 1,en 1 van de line in naar speakeraansluiting op de ontvanger..line in ook geselecteerd bij opnemen.
Buiten dat ik de data riedel hoor,gebeurt er niets.

iemand nog tips?

bvd

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Entropia vraag
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2009, 20:31:21 »
TV werkt nu goed...ik heb de zaak opnieuw gedownload etc en werkt nu in 1 keer.
Wat me opvalt is dat de ontvanger keurig afstemt op de controlekanalen,behalve bij Rotterdam-Botlek en Spijkenisse gaat ie niet naar een controle maar een gesprekskanaal.
Voor Rotterdam naar 422.3375 en Spijkenisse naar 424.500..

Kunnen de gebruikers dit zelf wijzigen?

Nog een vraag over de gebruikers,
In het Rotterdam-Botlek gebied zitten wel honderden bedrijven,maar zijn deze kanalen toch slechts voor 1 bedrijf?En welk bedrijf is dat nu momenteel?
En wat is nu de reden dat dit bedrijf over Entropia werkt,waarom niet gewoon een aantal porto's en klaar?....ik bedoel te zeggen wat is de "meerwaarde"om via deze weg te communiceren?

Heel wat vragen,maar wil dat graag wat verduidelijkt hebben.

bvd.