Auteur Topic: TrunkView update: versie 1.22  (gelezen 2624 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
TrunkView update: versie 1.22
« Gepost op: 1 juli 2006, 13:42:16 »
Vanaf heden is TrunkView versie 1.22 beschikbaar.

Voornaamste reden voor de release is de extra ondersteuning van vier scanners die via RS232 aangestuurd kunnen worden.

Dat zijn:
    1. Icom IC PCR-100
        2. Icom IC PCR-1000
        3. Uniden BR330T
        4. Uniden BCD396T
Deze laatste twee scanners zijn niet echt voor de Europese markt bedoeld en zullen derhalve weinig (of niet) in Nederland te vinden zijn.

Verder:

1. Bij alle system id's die op het scherm verschijnen is het voorvoegsel '0x' verdwenen.
De notatie is nog steeds 4 characters hexadecimaal, maar dan zonder de 0x.

2. Voor de 4 bovengenoemde scanners zijn via trunkview.ini nog wat extra zaken in te stellen, te weten volume, squelch en step-size.
Uitleg hierover verschijnt (binnenkort) op de site.

3. Via Options of functie-toets F9 kan een tabel op het scherm worden weergegeven, waarmee de frequentie van een bepaald kanaal-nummer kan worden verkregen.
Type simpelweg een kanaal-nummer in en de bijbehorende freq wordt getoond.
De lijst is altijd 1024 kanalen groot, de (tot nog toe) bekende netwerken zullen altijd maar een deel van deze kanalen gebruiken.
(Echter, theoretisch, volgens de MPT1327 standaard kunnen er max. 1024 zijn.)

4. Het filter level kan tijdelijk gewijzigd worden door met rechts te klikken op het actueel ingestelde filter, rechtsonder in het hoofdscherm.

5. Enkele hogere baudrates toegevoegd.


De database (= sites.xml) voor Nederland wordt niet meer standaard in de zip meegeleverd. Deze kan apart ge-download worden.

Deze database wordt gemaakt door Gert Jan (Faas), die daarvoor (letterlijk) het halve land doorreist om de lijst up to date te houden. ;)


Dit alles op: http://www.linato.net/trunkview     (screenshots moeten nog bijgewerkt worden!)


Veel plezier weer,

--
Gerrit

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: TrunkView update: versie 1.22
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2006, 18:36:03 »
Hallo,

Ik heb de nieuwe versie even geprobeerd.
Het aansturen van BR330T werkt bij mij prima.

Citaat van: "leimpie"
2. Voor de 4 bovengenoemde scanners zijn via trunkview.ini nog wat extra zaken in te stellen, te weten volume, squelch en step-size.
Uitleg hierover verschijnt (binnenkort) op de site.

Dat klinkt goed. Ik ben benieuwd naar de uitleg.

Complimenten en "keep up the good work"

Groeten,
Robert.

Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView update: versie 1.22
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2006, 13:35:52 »
Ik vind de mogelijkheid tot het automatisch opnemen van de gesprekken superhandig, zo mis je dus echt niets.
Vanaf versie 1.22 zijn ook de instellingen van het Pro filterlevel aangepast, standaard stond alles aan en dan kreeg je echt een enorme brij aan informatie over je scherm, zeker als leek kon dat even schrikken zijn.
Nu is het zo dat alles uitstaat wat niet van belang is, in de praktijk zijn dat alleen de inforegels die meerdere malen per seconde voorbijkomen, op deze wijze zie je nog meer wat er gebeurt zonder dat je gek wordt van de onnodige info, desgewenst kan je het er weer bijschakelen.

De mogelijkheid de data te wissen en zo met een schone lei te beginnen was in versie 1.21 ook al aanwezig maar moest met de rechtermuisknop gebeuren, dat kan nu nog steeds maar als toevoeging is het nu ook mogelijk de toetsencombinatie Ctrl Z te gebruiken, dit omdat het bedienen van de muis in een rijdende auto wat problemen kan opleveren ;)  

De website van TrunkView is ook vernieuwd en ziet er fris en fruitig uit, de updates van de database zijn nu ook op de hoofdpagina te zien inclusief datum en tijd van de laatste update.

Rest mij te zeggen dat het er allemaal zeer strak uitziet en dat het programma ook zo werkt!
Omdat het nu toch een Nederlands tintje heeft zou ik zelf graag zien dat de website ook een Nederlandstalig deel heeft, we mogen er best een beetje trots op zijn nietwaar?

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: TrunkView update: versie 1.22
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2006, 16:06:15 »
Citaat van: "Robert"
Het aansturen van BR330T werkt bij mij prima.

Ik ben benieuwd naar de uitleg.

Voor jou minder interessant: de step size kan ingesteld worden, maar binnen Nederland is de standaard 12.5 kHz van toepassing.
Maar het staat op de site onder 'Settings'.

Citaat
Complimenten en "keep up the good work"

Dank u.

--
Gerrit.